Thuisblijfmama

Ik ben op zoek naar moeders die er, net als ik, voor gekozen hebben om thuis te blijven na de geboorte van hun kindje. De reacties die ik hierop heb gekregen vanuit mijn omgeving, en die ik af en toe krijg van wildvreemden, zijn mij nogal tegengevallen. Ik merk dat ik me meer dan eens aan het verantwoorden en verdedigen ben en dat ik slecht begrepen word door, met name, mijn generatiegenoten (ik wil hiermee overigens niet generaliseren, er zullen echt wel werkende moeders zijn die het wel begrijpen). Ik hoor graag van andere thuisblijfmoeders hoe zij dit ervaren.

Groetjes,
Aafke
 
Hoi Aafke,
Hier nog een bewuste thuismama.
Ik moet zeggen dat ik weinig of geen negatieve reacties krijg van mensen. Rechtstreeks in elk geval. Heb al wel een paar keer gemerkt dat mensen zich afvragen hoe we dat gaan doen. Financieel zeg maar.
Ik zeg je eerlijk, we doen een flinke stap terug maar daar kiezen we zelf voor.
Over een jaar of 4 als mijn meisje op school zit kan ik altijd weer aan de slag gaan.
Ik ben er ook mee opgehouden om mezelf te verdedigen.
Ik moet er niet aan denken dat ik anders over 2 weken alweer aan het werk had gemoeten.
Lekker genieten hoor!!
Liefs Mirel
 
Hoi Aafke en Mirel,
Ik ben ook een thuis moeder!!! Heerlijk vind ik het en Zoe ook!!
Als ik weleens zie in mijn omgeving hoe ouders lopen te stressen in de ochtend dan ga ik weer lekker ontspannen pap eten met Zoe  en daarna gaan we  lekker wandelen met de hond en dan  lekker spelen samen!!
Ik wil echt niks van haar missen en verveel me geen seconde! Ik geniet er ontzettend van!
Ik hoor moeders of vrouwen inderdaad regelmatig zeggen, moet er niet aan denken fulltime thuis, zal gek worden..... Van wat, van je kinderen??? Lekker is dat hahaha
En sommige vinden een dagje thuis hard werken en op het werk hebben ze een vrij gevoel....
Ik kan het me niet voorstellen hoor, misschien ligt het aan hunzelf! Iedereen moet het voor zich weten maar iedereen heeft een mening.Ik vind als je aan kinderen begint er ook veé'l tijd in moet steken en dat het zonde is als je zoveel mist want de jaren vliegen voorbij!Moet er nu al niet aan denken dat Zoe naar school gaat.... ahahaha
Groetjes Kim

 
Hoi hoi,
Ik hoor dat idd ook vaker hoor. Een dag thuis is ook hard werken maar geeft mij veel meer voldoening dan een dagje op kantoor of waar dan ook.
Of dat ze zeggen dat je wereldje kleiner word. Ik woon in een dorp waar ik officieel niet vandaan kom dus kom niet om in de vriendinnen zeg maar
Maar ik vind het heerlijk om bij mijn kindjes te zijn.
Mijn oudste is 5 en zit lekker op school dus mijn meisje (8 weken) krijgt net zoveel tijd en aandacht als hij toen kreeg.
Ik moet er niet aan denken dat een leidster van een kdv haar mooi lach eerder had gezien dan ik.
Al begrijp ik ook dat voor sommige meiden thuisblijven geen optie is.
Groetjes Mirel
 
Hoi,
Ja sommige zouden ook graag thuis willen blijven maar dat is financieel niet te redden...(maar sommige willen ook teveel, ik ben gelukkig tevreden met wat ik heb en kan, ookal wil ik heus weleens wat extra's kopen en kan dat helaas niet altijd)
Ik pas 1x in de week op, maarrrrrrrrr dan gaat Zoe mee!!! Ik heb zelf op een kdv gewerkt, eerst op een antroposofisch, daar zijn ze superrrrrrr lief voor de kids maar op een andere kdv moet je maar afwachten wat voor leidster je krijgt, bij de ouders zijn ze poes lief en zodra de deur wordt gesloten worden ze zichzelf, ik kon het niet meer aanzien en ben toen bij mensen thuis gaan oppassen!!! Als je je maar gelukkig erbij voelt! liefs Kim
 
Hoi hoi,
Nou inderdaad Kim, je moet tevreden zijn met wat je hebt.
Ik heb 2 gezonde kindjes en dat is me meer waard dan wat extra geld verdienen in de maand.
En die extra dingen kopen gaat inderdaad niet altijd makkelijk, maar daar sparen we dan maar voor he! Voor zover dat nog kan met kinderen
Dagje naar de Efteling met 4 man is een beetje te prijzig maar wij gaan regelmatig naar het bos of naar de Pyramide van Austerlitz. Kleine "kermis" erbij en ze vermaken zich al snel hoor.
Heb jij 1 kindje? en hoe oud is ze?
Ik heb Luuk van 5 (24 dec '03) en Lynn van 8 weken(30 dec '08)
Groetjes Mirel
 
ook ik had er voor gekozen om thuis te blijven en er 100% voor mn kindje te zijn.
inmiddels is ze bijna 13 maanden en op 4 maart (dan is ze precies 13 maanden) gaat ze voor het eerst naar het kinderdag verblijf. 1 dag in de week, meer wil ik haar niet missen hihihi.

wat raar dat je er zoveel negatieve reacties over heb gehad! je hebt toch bvoor een kindje gekozen, om er voor je kleine te zijn, toch niet om het 5dgn per week naar het kdv te doen?? of zie ik dat nou verkeerd??

bij mij waren de reacties juist heel positief. van: wat goed, dat je er voor je kindje wilt zijn enz.

nou, ik zou me lekker niks van die reacties aantrekken als ik jou was.
je doet hier hartstikke goed aan hoor! om lekker bij je kleine te zijn.
geniet lekker van je kindje!

groetjes, do
 
even dit nog hoor:
ik wil trouwens niet de werkende mama's aanvallen hoor!
moet ieder voor zich weten natuurlijk! (en soms kan het niet anders, dan dat je moet werken)

groetjes, do
 
Terug
Bovenaan