thuisblijfmoeder

A

Anoniem

Guest
Ik heb nog een misschien brutale vraag maar wie zijn er gestopt met werken om voor de kleine te zorgen?
En is dat financieel te doen?
Nu werk ik 30 uur per week maar mijn contract loopt af 2 weken voor mijn zwangerschapsverlof.
Ik zou maximaal 10 uur willen werken maar na wat speurwerk op het internet kom ik erchter dat ik beter helemaal kan stoppen omdat 10 uur werken minder loon zou zijn dan wat we van de  belasting enz zouden krijgen!
Wie heeft hier ervaring mee?
Liefs jenny

Tja, het is natuurlijk aan je zelf. Ik persoonlijk moet er niet aan denken om te stoppen met werken.
Het lijkt me voor een werkgever en collega's ook niet alles, iemand die slechts 10 uur per week werkt. In mijn functie kan het niet eens. Maar het is misschien bij sommige werkzaamheden wel mogelijk.
Kan je man/vriend niet ook wat minder gaan werken en jij wat meer? Voor de belasting is het voordeliger als je allebei wat minder gaat werken dan maar 1 iemand minder. Dan kom je vaak in een minder hoge belastingschaal allebei.
Succes!
Groeten Laura

Of het financieel te doen is, is voor iedereen verschillend natuurlijk. Wat is je partner's inkomen en hoe hoog zijn jullie lasten. Zet dat op een rij en je weet of het kan!

Hoi,

Ik ben op dit moment dus ook half werk zoekende,weet niet of het weer lukt ben namelijk ook zwanger van nummer 2 nu 9 weken maar wie niet waagt wie niet wint.
Ik heb nooit hoeven werken,heb het geluk dat het inkomen van manlief hoog genoeg is om van te leven,en leuke dingen te doen!Toch zoek ik iets voor mijzelf iets dat niet alleen maar moeder betekend,en zo dus ook over andere onderwerpen kan praten!

Ik zal zeggen gewoon iets zoeken voor 20 uur per week,dat ga ik zelf ook doen,aangezien ik dat wel leuk vind gewoon iets anders erbij te hebben,bovendien is het altijd leuk een extra zakcentje al is het voor de kids of voor een luxe vakantie!

groetjes, nice

Hoi,

Ik ben na de geboorte van mijn dochter gestopt met werken.
Financieel was dit voor ons geen probleem. We hebben bewust hiervoor gekozen en ik zou niet meer anders willen.
Zodra mijn kleine meid naar school gaat, ga ik onder schooltijd aan het werk.
Nu werk ik alleen op projectbasis, maar dat is maar 4 uur per week.

Groetjes van Gea

hoi, ook ik ben na de geboorte van onze dochter (2005) gestopt met werken, het is in het begin echt tegengevallen, (werkte full-time)   maar je kindje ontwikkeld zo snel het   eerste jaar ,dat ik als het financieel kan ,je zou adviseren om je kindje zoveel mogelijk liefde en geborgenheid te geven, de tijd nemen om elkaar te leren kennen, het is geweldig, en je kan die tijd niet overdoen! geniet van je gezin, werken kan altijd nog. succes.

Het ligt aan je prioriteiten

NEE je zult waarschijnlijk een vakantie (of 2) minder hebben
NEE er zal geen nieuwe auto komen

MAAR het eerste jaar van je kindje (of eerste paar) maken ALLES goed..

Maak eens een goede lijst van al jullie vaste lasten e.d.

EN misschien kan je gastouder worden (1 kindje meer maakt niet zo heel veel uit MAAR je verdiend dan wel wat) of misschien kan je wat anders doen erbij thuis.

Ik werk thuis en ik zou het voor geen goud willen missen!!! TOTALLY helemaal waard!

Hoi,

ik blijf werken, voorlopig gewoon de 32 uur die ik nu al werk. Financieel is het niet te doen om te stoppen met werken, minder werken zou wel kunnen, maar ik ga eerst dit eens proberen. Als het niet bevalt, ga ik een dag minder werken...
Wij hebben de mazzel dat we allebei een dag thuis kunnen werken (en dat ik mogelijk in de toekomst helemaal van huis uit kan werken, mocht ik, zoals de plannen nu liggen, idd een eigen praktijk op gaan zetten, (ben therapeut)).
Dat betekent dat mijn man sowieso al op woensdag thuis is en ik op vrijdag, dat we dan beiden nog een dag thuis werken, (plus een avondje erbij, omdat je met een kind in huis natuurlijk nooit 8 uur op een dag kunt maken, :-D). Dan hebben we nog 1 dag structureel opvang nodig en hier en daar een dag extra als mijn  man eens een project heeft, of ik een bespreking op ons centrale bureau.

Wij gaan gebruik maken van een gastouder, omdat we te ver van ons werk wonen om iets te hebben aan KDV's (als de trein terug vertraging heeft, hangen we al) en ik 1 vaste, volwassen persoon wel zo fijn  vind voor m'n kind, in plaats van de steeds wisselende jonge leidsters op het KDV.

Wat imd al voorstelt: gastouder worden, is natuurlijk ook een plan voor jou.. :) Ik vind het heerlijk dat er mensen zijn die dat doen, hoef ik niet te stoppen met werken, (dat zou ik echt vreselijk vinden).
Maar je zult toch echt voor jezelf je financiele plaatje erbij moeten leggen. Je kunt moeilijk afgaan op verhalen van anderen daarin: als een ander het financieel redt, betekent dat nog niet dat jij het ook redt, of andersom. En het ligt er helemaal aan wat je eisen zijn: hoe vaak wil je op vakantie, moet de auto nieuw zijn, wil je vaak nieuwe kleren, enzovoort, enzovoort....
Hoe lager je eisen, hoe beter te doen, financieel dan...

Terug
Bovenaan