Jenny,
Je zult waaschijnlijk wel meer opmerkingen krijgen als je besluit om niet meer te gaan werken voorlopig, heb het zelf ook ervaren, ik heb een hele tijd fulltime gewerkt bij een bedrijf en had het daar totaal niet naar mijn zin, kwam meer door de locatie, had geen auto 9had manlief nodig) en moest met streek en stadsbus naar mijn werk.Toen ik de kans kreeg om in mijn woonplaats bij hetzelfde bedrijf kon gaan werken heb ik dit meteen gedaan al kreeg ik maar een contract voor 30 uur, mijn man vond dit heerlijk ik had een dag extra vrij waarin ik veel in het huis deed en we dit dus niet in de avond of in het weekend hoefden te doen, op een gegeven moment ging het niet goed met het bedrijf en ben ik in overleg met mijn baas nog maar 1 a 2 dagen gaan werken, nou niemand snapte dat, later hoorde ik van veel vrienden dat ze dat ook wel zouden willen maar financieel niet konden. Nu ben ik thuis en blijf lekker thuis als de kleine er is!! Krijg daar ook veel commentaar op, mensen denken dat ik tegen de muren op zal vliegen en zeggen dat ik straks als de kleine er is toch ook weleens tijd voor mezelf zal willen (nou zo zie ik werk dus niet, voor mij is dat naar een vriendin, of lekker winkelen ofzo, maar niet werken........) en je wilt toch een beetje tussen de mensen blijven en dat soort dingen. Tjonge wat de een prettig vind vind de ander niet. Als ik straks de behoefte heb om weer te gaan werken is dat mijn beslissing en tot die tijd geniet ik er gewoon lekker van hoor!
En dat is helemaal niet ouderwets hoor, kijk je kunt er voor kiezen om beide te blijven werken en in een huis te gaan wonen waarvoor je allebei moet blijven werken, maar wij hebben bij het afsluiten van de hypotheek rekening gehouden met het feit dat ik over 5 jaar kon stoppen, heerlijk toch?
Liefs Daantje