thuisblijfmoeder

sparkelgem

New member
aangezien ik geen baan meer heb (ben ontslagen)
ben ik aan het denken of ik thuisblijfmoeder zal worden. alleen merk ik dat veel mensen daar niet heel open tegen over staan omdat je een vrouw tegenwoordig ook voor zichzelf moet zorgen en niet afhangelijk moet zijn van haar man.
en het fijt dat iedereen tegenwoordig gaat scheiden na paar jaar dat je dan als thuisblijfmoeder alleen voor staat met geen geld en bijstand. maar goed ik denk niet dat ik er vanuit moet gaan dat we uit elkaar gaan haha zijn toch niet getrouwd dus scheiden kan ook niet :p
ik vroeg me af wat jullie ervan vinden?

kus
 
Lieverd,

Als jullie het financieel redden met het inkomen van je vriend en jij voelt je prettig bij het idee om lekker bij je kindjes te blijven zou ik zeggen... Trek je vooral niks aan van wat allemaal zou moeten volgens andere mensen!

Ja, veel koppels gaan uit elkaar. Ja, dan sta je er ineens alleen voor met alle financiele gevolgen van dien. Maar er blijven ook veel koppels samen gelukkig. En een blik in de toekomst is (gelukkig) niet mogelijk.

Weeg voor jezelf en samen met je vriend de voors en de na's en maak je eigen keus. De keus waar jij gelukkig van wordt. Als er iets is wat je niet moet willen is later spijt krijgen van het feit dat je je gedwongen voelde om te gaan werken waar dit niet perse nodig was, financieel en gevoelsmatig.

Ik hoop dat ik je hiermee een beetje steun heb kunnen bieden :)

Succes met je keus!

Een junimama.
 
hoi.

als jij en je man er goed bij voelen dat je thuis blijft voor jullie kindje moet je de wereld lekker laten denken.
het schilt je ook opvangkosten, bezinegeld, evt de 2de auto verkopen en dat scheeld weer extra.
je kunt misschien je beroep weer oppakken als de kleine straks op school zit.
of ga je thuiswerk doen of poetsen bij mensen en neem je de kleine mee als dat zo afte spreken is op je poetsadres.
word gastouder en ga op kindjes passen.
misschien laat er eens iemand naar kijken die er een rekensom op los laat!


ik ben al bijna 7 jr thuis en moet me nog regelmatig verantwoorden waarom ik niet buitenshuis werk.
ik werk wel als gastouder. en help veel mee op de boerderij, (koeien)

en wat scheiden betreft.
mensen hebben een hoge levensstandaard, 2 auto's, grote huizen, na vanant een hypotheek, 2x p jr op vakantie is niks tegenwoordig. en de daarbij komende kosten qua benzine, opvang, blabla
en veel mensen moeten ook gaan werken. (hopelijk trap ik nu niet te veel zielen in.)




 
Als jullie je er goed bij voelen zeker doen!! Ik werk ook als gastouder en zie het als een voorrecht aniek te kunnen zien.oogroeien. en door thuis als gastouder te werken breng ik toch wat geld in t laatje en voel ik mezelf iets minder schuldig als ik iets voor mezelf koop. helemaal niets er naast zou ik niet willen. wind t leuk om andere kindjes in huis te hebben en aniek speelt heerlijk samrn. gewoon doen dus wat jullie fijn vinden en laat al die andere mensen maar kletsen.
 

Ik sluit mij helemaal aan bij de andere dames! Gewoon je gevoel volgen en als het financieel haalbaar is lekker doen! Een glazen bol hebben we niet dus we kunnen niet in de toekomst kijken. Het is jullie eigen keuze!
 
Wat hier boven al staat! Doe waar jullie je goed bij voelen!!
Ik ben nu al meer dan 3 jaar thuisblijfmoeder en er wordt tegenwoordig idd raar tegenaan gekeken maar ik zit daar echt niet mee. Wij redden het prima met het salaris van mijn man. Zolang wij het goed hebben.... Is voor ons het belangrijkst! Ik vind het heerlijk om niks van de kids te missen. Daarnaast hoef ik me nooit zorgen te maken over opvang ed,
En wat scheiden/ uit elkaar gaan betreft... Je gaat er natuurlijk niet vanuit dat je uit elkaar gaat en mocht dat dan toch gebeuren, kun je altijd nog gaan werken! Tot die tijd zal je man/ vriend je toch financieel tijdelijk moeten ondersteunen. Het gaat om JULLIE kinderen...
Je staat dan heel snel weer op 'eigen benen'.
En ook met 2 salarissen hebben ze waarschijnlijk dat probleem omdat daar dan ook naar geleefd wordt. Als stellen dan uit elkaar gaan moet er ook een hoop aangepast worden.
Succes met je beslissing!!

Liefs Miranda
 
Zeker mee eens, ik ben ook werkeloos, tenminste ik heb mijn eigen bedrijf, maar daar werk ik maar gemiddeld 3 uurtjes in de week voor.
Wij hebben er bewust voor gekozen, dat zelfs als ik een baan zou hebben, ik zou stoppen tot ons kind naar school gaat. Dan ga ik weer proberen te werken.

Lekker boeiend wat andere zeggen, het is jou leven! Jij moet het leven, niet zij.

En onthoud, de mensen die het hardste roepen, hebben zelf de grootste problemen. :)
 
ha dames

bedankt voor je jullie lieve reacties
super fijn om te horen :)
ga denk ik nu gewoon even niks doen en dan kijk hoe ik me voel en erbij sta in september als de kleine er is en me "verlof normaal gezien om zou zijn"

kus
 
Terug
Bovenaan