thuisblijfmoeder

ik ben ook gestopt met werken. veel mensen zeiden dat het kapitaalvernietiging was, ik had een vrij goede baan bij de overheid. Maar als ik nu zie hoe veel beter het gaat met de kleintjes nu ik niet meer 4 hele dagen van huis ben; ben ik zo blij dat ik deze stap heb genomen! Zolang je maar genoeg geld hebt om normaal van te kunnen leven is het goed. Natuurlijk zijn we erop achteruit gegaan, maar dat extra geld kan niet op tegen het geluk en plezier dat ik nu mag ervaren!
 
Mijn reactie staat eigenlijk in alle bovenstaande reacties ook al genoemd. Ik ben sinds Juli gestopt met werken. Sinds ik thuis ben hebben de kids veel meer rust gekregen. De oudste (toen 3 jr en 3 maanden) stond te juichen en te springen omdat mama altijd thuis zou zijn! Wel hebben we een eigen bedrijf (rijschool) en daarvoor doe ik de administratie. Dat kan ik heerlijk doen op de momenten dat het mij uit komt. (en ik moet zeggen, daar gaan ondertussen ook al aardig wat uurtjes werk in zitten per week) Ik ben zelf van mening, zolang het financieel mogelijk is is het een luxe om thuisblijfmama te mogen zijn! Wat is er nou mooier dan zelf je kind(eren) te mogen opvoeden en zien opgroeien? Laat anderen lekker praten. Doe wat je zelf wilt en waar jij je goed bij vind. Thuisblijfmama zijn is het zwaarste maar meest dankbare beroep wat je je kan bedenken, toch? Tenminste, ik vind het soms best aanpoten, 2 kleine kids, een hond, een huis wat je netjes wilt houden en dan de rest wat erbij komt kijken... Succes met je keuze!
 
Hoi,

Inderdaad doen wat voor jou goed voelt, en wat goed is voor je gezin. Ik zelf werk sinds ruim een jaar weer 3 dagen in de week en ik geniet daar erg van. Ik heb het nodig om even los te komen van thuis en een stukje eigen wereld te hebben. Los van de momenten dat het best even lastig is (als ons zoontje ziek is bijvoorbeeld), vind ik het erg goed te doen. De andere kant van het verhaal is dat wij een schoonmaakster hebben en ik thuis eigenlijk alleen nog de was en de boodschappen hoef te doen (en te koken enzo). Ik zou niet 3 dagen kunnen werken en dan ook het huis nog schoon kunnen houden met alles erop en eraan. En wij betalen 2 dagen opvang en de 3e dag gaat hij naar oma.

Wij hebben het financieel goed maar als bijv. mijn baan weg zou vallen dan zouden we andere keuzes maken (2e auto eruit, KDV opzeggen, etc) en dan gaat je uitgavenpatroon er ook weer heel anders uitzien.
 
Terug
Bovenaan