Thuisblijfmoeders!!Heffingskorting!!!Tips!!

A

Anoniem

Guest
Daar kwam ik dus vandaag achter :)
Thuisblijfmoeders kunnen rond de 180 euro krijgen van de belasting!
Je moet alleen voldoen aan 4 voorwaarden.

Heeft met loon enz te maken. Maar ik denk; ik geef mooi de tip!!
Kunnen jullie gewoon met het belastingkantoor bellen toch?!
het scheelt toch een 180 euro! en das nogal wat toch!

Ennnn als je als moeder nogal carieere gericht bent. kun jeje aanmelden bij het cwi bij jou in de buurt en dan gaan ze kijken of ze je ook kunnen helpen,
Ook kijken ze dan naar jullie loon en als jeje wilt omscholen bekostigen ze dat!
En hoef jehet niet terug te betalen!

Nou ik ben ook druk bezig wat dingen uit te zoeken, dus dacht zet het hier neer voor de moeders die er misschien wat aan hebben.

succes!!!!!!

Groetjes!!

Bedankt voor de tip hoor. Ik heb het even opgezocht.
Is inderdaad weer meegenomen! Heel zeker weten, want 180 per maand is toch niet mis.
Als het goed is gaat het allemaal automatisch, want wij vullen elk jaar de belastingen samen in (fiscaal partners).

Hallo meiden

Dat moet je aanvragen dat gaat echt niet automatisch dat moet je navragen bij de belastingdienst het gaat erom of je partner genoeg verdient ik ontvang het al

groetjes lisette

Hoi,

Das heel lief van je, maar dat is de korting/teruggaaf die elke keer aanrechtsubsidie word genoemd!
Dat is ook wat Halsema wil schrappen, nog iets om thuisblijven iets moeilijker te maken..!

Gr MJ

de voorwaarden zijn zoals ik al zei; 1 heeft met het loon van je partner te maken.
2 Of je door je ouders onderhouden bent de afgelopen 6 maanden, 3 dat je een half jaar een fiscaal partner hebt 4  en de hoogte van je parner verdiensten ofzo iets.
Je moet het maar even uitzoeken, vandaar dat ik ook zei even bellen met de belastingdienst.

willen ze het weer afschaffen?? tss idd zo worden thuisblijfmoeders wel erg gestimuleerd zeg!!
Baal daar altijd zo van!
Maaar je kan het ook terug krijgen van het afgelopen jaar! terug werkende kracht.
Moet je rond januari weer bellen met de belastingdienst en dan krijg je een formulier toegestuurd die vul je in en stuur je natuurlijk weer terug, tis altijd mooi mee genomen toch? :)
Nu heb je het ook niet..

Het was maar een tip..

kwam het over dat het automatisch gaat?? Nee dat gaat het niet je moet het idd aanvragen!!
Je kan het maandelijks krijgen 180 per maand of jaarlijks 2000 en een beetje per jaar.
Heb vandaag gebelt met de belastingdienst.

Zoals ik kon lezen (en begrijpen) vanuit de site van de belastingdienst is dat het wel automatisch gaat (in ieder geval bij ons).
Als je onder een bepaald bedrag verdient hebt (en aan de rest van de voorwaarden hebt voldaan) krijg je het terug. Mijn man en ik zijn al jaren fiscaal   partner en moeten dus samen de gegevens invullen.
Maar goed, ik zal wel even kijken en anders dan kan ik alsnog een formulier aanvragen.

Terug
Bovenaan