Thuisblijfmoeders!!Heffingskorting!!!Tips!!

Hoi meiden!
Ik ontvang inderdaad de korting.170 euro krijg ik elke maand op m'n bankrekening, is inderdaad afgestemd op het salaris van je partner, voor ons niet het hele bedrag, verdient mijn man teveel voor.
Je moet even op de site van de belasting kijken, daar vind je alles hierover, en ook telefoonnummers, gewoon bellen als je vragen erover hebt.
Ik vind het heerlijk zo'n bedrag, en nu met 3 kids ook nog 600 euro per 3 maanden kinderbijslag, ik red het wel.Altijd fijn als de belastingdienst en de sociale verzekeringsbank mee betalen....Jij als (thuis)moeder bent wel 24 uur per dag bezig met de volgende generatie dacht ik zo!!!
En Halsema moet opzouten, mag haar totaal niet!!!!Met haar gezeik dat alle  moeders moeten gaan werken....Ben bijna 1000 euro per maand kwijt aan kinderdagopvang en aan de naschoolse!Dag, dacht het dus niet!
Groetjes Roos.  

hee dames

kunnen jullie me even helpen?ik moet gewoon na de site gaan

www.belastingdienst.nl

en waar moet ik dan onder zoeken??

liefs

Hoi Patries,
M'n mannetje duikt nu voor je de site van de belastingdienst op om even mee te kijken...laat het je zo horen waar je moet zijn...
Groetjes Roos.

quote: miss mama reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('02-12-2008 22:39:59'));

Hoi Patries,
M'n mannetje duikt nu voor je de site van de belastingdienst op om even mee te kijken...laat het je zo horen waar je moet zijn...
Groetjes Roos.

tnx:)

lief mannetje heb je haha

Oke, komt 'ie dan...
(P.S, mijn man voelt zich gevleid ha ha!!)
-Je zit op de homepagina van www.belastingdienst.nl en ga je naar 'particulier'; linksboven.
-En dan de bovenste 'aangifte doen, belasting betalen of terug vragen' aanklikken.
Daar zie je onder 'Hoe werkt het' , een uitleg, even goed lezen, kijk ook even onder 'gezin en gezondheid'.Een stapje terug dan weer he...staat ook op de homepage.
Mannetje lief zegt dat je eigenlijk er evenjtes voor moet zitten om dit uit te zoeken.

Ook zie je rechtsboven op de homepage een donkerrode link met 'toeslagen', daar kom je alle toeslagen tegen met alle proefberekeningen.Kijk daar ook even waar je allemaal recht op hebt.
Kortom, alles naar waarheid invullen (kopje 'downloaden en bestellen', rechtsboven op de homepage, onder 'toeslagen') downloaden, uitprinten en opsturen, krijg je als het goed is bericht.En met vragen kan je weer terecht onder het kopje 'contact', staat ook in het rijtje rechtsboven op de homepage.

Mijn mannetje zegt altijd:'Belasting moet je terug halen met een hark, zo breed mogelijk.'
Ha ha!!Nee, gewoon kijken waar je allemaal recht op hebt.
Want je moet al zoveel aan ze betalen...

O ja, als je uiteindelijk recht hebt op deze toeslag kijk dan ook even of je ook recht hebt op de toeslag van dit jaar....Je kan met terugwerkende kracht meerdere jaren terug krijgen...

Succes erme, en vrag anders om hulp van jouw mannetje, ik laat grotendeels aanhem over...ouderwets he!!!
Groetjes Roos.

Hey dames,

Je kan ook even bellen in januari, dan sturen ze je een formulier toe die je moet invullen.
Dat kan nu nog niet, moet eerst 2009 zijn.
Je kan idd als je meerder kinderen hebt en je dit nog nooit ontvangen hebt, het met terug werkende kracht krijgen, lekkerr!!!
Ik zou zeggen even wachten en dan  bellen!

succes!!

Hoi,

handige tip!

Maar dat van CWI klopt niet helemaal (of ik heb het niet getroffen) Ze hielpen me niet met zoeken naar een baan. Ik kan alleen in kinderopvang werken, maar kon niet omgeschoold worden. En met het opzetten van een eigen bedrijfje kon ik ook geen cursus of iets dergelijks volgen. Al met al ben ik slecht geholpen hoor.
Maar die aanrechtgeld is mooi meegenomen!

Liefs Reneke

Ik ben ook een  thuisblijf mama maar werk een heel klein beetje elke week 5uur en 15 min. Gaat het dan ook nog op of mag je helemaal NIET werken.

gr van Mariska

Terug
Bovenaan