Thuiswerken met een baby

ProudMama

New member
Hi allemaal,

Binnenkort zit mijn verlof erop.
Ik ga dan 2 dagen thuis werken met ons zoontje , hij zal dan 4 maanden zijn.
Ik heb administratief werk maar ik ben benieuwd hoe ik dit ga doen haha. Het leek zo makkelijk toen ik zwanger was!

Wie werkt er nog meer thuis met een baby en lukt dat?
Hebben jullie nog goede tips?
 
het hangt er een beetje van af: hoe veel uur wil je werken op een dag? Moet je je enorm concentreren? Is je (eventuele) partner ook thuis aan het werk? Slaapt je kindje goed?
Ik was na mijn verlof gedwongen om thuis te werken met baby vanwege de lockdown en sluiting van het kdv. Mijn dochter was toen 3,5 maand oud en sliep goed en veel overdag. De eerste weken was het nog wel te doen, ook omdat mijn partner ook thuis werkte en tussendoor ook kon helpen zodat we elkaar konden afwisselen. 
Maar ik was wel erg blij toen het kdv weer open ging, zeker toen ze 6 maanden werd vond ik dit niet meer te doen omdat je kindje steeds meer wakker is en ik haar dan graag alle aandacht wilde geven. 
dus een eerlijk oordeel van een ervaringsdeskundige: voor tijdelijk wel te doen, maar niet ideaal en zeker niet voor de lange termijn. 


Succes! Misschien dat het voor jou een andere ervaring blijkt te zijn!
 
Mijn vriend dacht hetzelfde. Dat hij 1x per week thuis zou werken… hij is er toch wel gauw van terug gekomen. De enige tijd dat hij iets gedaan kreeg als ze af en toe 30 min sliep.
Nu is ze 7 maanden en slaapt ze meestal 2-3 goede dutjes 45-90 min. En kan zichzelf heel even (15 minuten) vermaken. Maar echt thuiswerken is hier dus geen succes geweest.

Maar elke baby is natuurlijk anders! Succes ?
 
Ik werk van 08:30 tot 17:00.
Mijn man komt pas rond 18:00 thuis.

Het scheelt wel dat het geen 2 dagen achter elkaar zijn haha.
In de draagdoek is hij een goede slaper!
 
Haha zie het al helemaal voor me, met baby in de draagzak  achter je laptop ?   Ik denk dat het de eerste maand nog een soort van ok is. Maar ze gaan steeds minder slapen, dus hoe je het dan wilt doen.. mijn vriend dacht tijdens de zwangerschap van de eerste ook dat dat best zou kunnen 'want baby's slapen toch alleen maar?'  Maar ondanks een hele goede slaper kwam hij er snel op terug.
 ik denk dat je niet aan opvang gaat ontkomen ? dus mijn tip is om je zo snel mogelijk ergens alvast aan te melden!
 
Mijn man werkt al 4 jaar een dag per week thuis, MAAR dat doet hij dan wel maar 4 uur. We hebben twee kinderen en de laatste tijd is het lastig de 4 uur te halen. Onze oudste gaat binnenkort naar de basisschool en dan zal het weer makkelijker zijn om de 4 uur te halen. 8 uur zal echt niet lukken. Je baby slaapt misschien nog 2 maandjes echt lekker in die draagzak, maar daarna zal hij vaker wakker zijn. Ik zou toch opzoek gaan naar een kdv of gastouder.
 
Wij hebben dus totaal geen goede slapers. In coronatijd kon onze dochter nauwelijks naar de opvang. Mijn man heeft zijn 9 uur durende werkdag "gecombineerd" met papa zijn. In de praktijk kon hij 2 uur per dag werken. Ik weet dat er makkelijker babies/ makkelijke slapers zijn. Maar bij onze dochters was dit echt never nooit gelukt
 
Terug
Bovenaan