Tijdelijk contract, wanneer vertellen aan baas? Ivm met veel misselijk zijn.

Hoi dames,

Ik ben nu 6 weken en 4 dagen zwanger.
Ik heb 8 september eerste afspraak bij verloskundige, en met tien weken zou ik een echo kunnen krijgen.
Nu is het zo, morgen moet ik weer aan de slag. En kan op mijn werk niet zomaar naar toilet rennen als ik me even niet goed voel.
Ben best vaak misselijk, en ook erg moe.
Ik krijg als het goed is een contractverlenging in december. Ze zijn erg tevreden over mij, maar ja, je weet niet hoe ze reageren op het zwanger zijn.

Wat zouden jullie doen, het wel zeggen, ondanks je nog geen echo hebt gehad? En beetje relaxter kunnen werken, doordat ze weten dat je je niet lekker voelt, en dan toch af en toe van je werk afmoet? of nog een paar weken doorbikkelen totdat de echo is geweest? heb trouwens ook nog opleiding die tot en met april loopt.
En die begint in september. Ben erg benieuwd wat jullie mening hierover is.

Groetjes,
Bloemetje.

Hi Bloemetje,

Misschien een idee om even aan te kijken hoe het gaat, dus zonder het te vertellen? Kun  je t altijd nog vertellen als je te vaak misselijk / moe bent.
Lastig maar ik zou zeggen: doe wat je hart je ingeeft! Waar jij je prettig bij voelt!

groetjes en succes met werken,
Jannie

lastig ja ik ben ZELF een baas en bij mij werkt eerlijkheid als ik er later zou achter komen dat je dingen had verzwegen of gelogen zou dat VOOR MIJ zwaardere wegen maarja of deze baas hetzelfde denkt, das moeilijk in te schatten.. dan zou ik toch die eerste echo maar even afwachten....

Hoi,

Mijn baas is wel iemand die veel rekening houdt met anderen.
zo is er iemand die een zieke dochter heeft. gaat echt niet goed met dr.
Deze persoon mag naar huis wanneer hij wil, of het even niet gaat, dit gaat niet van zn uren af, en hoeft zich ook niet ziek te melden.
hij houdt dus erg veel rekening met je. en weet ook graag alles snel. zodat ie er rekening met houden kan.
Misschien eerst proberen, maar werk met eten, hihi, en word nu vaak al misselijk als ik eraan denk dat ik daar morgen weer bij sta te werken.

hihi,

liefs

als je werk eronder lijdt...dan zou ik eerlijk zijn..
als   je werkgever er achteraf achter komt..en hij heeft net je contract gegeven voelt hij zich ook .."genomen"
lijkt mij..
volgens mij kun je beter eerlijk zijn zowiezo..
zolang je 100% functioneer kun je je mond houden..maar in jouw geval lijkt me dat niet...

gr

Hoi Molly,

Ik ben inderdaad bang dat ik niet voor de volle 100% functioneer.
Voor mijn vakantie had ik me ziekgemeld, dacht door griep, maar was dus eigenlijk zwanger. Wat ik uiteraard toen zelf nog niet wist.
Maar nu ik thuis zit en eigenlijk erg weinig doe voel ik me al zo beroerd.
Alleen ja, heb nog geen echo gehad. Dat is dus het dubbele eraan, je weet niet of het goed zit.
Al als je vaak misselijk en moe bent, dan moet het toch wel goed zitten?

Liefs.

nou ja....misselijk zijn is natuurlijk nog steeds geen garantie....helaas!
( ben ook ontzettend blij dat ik morgen eindelijk mijn echo krijg!!!!)
Maar ik blijf erbij...als collega zou je het ook willen weten. mensen kunnen gewoon meer begrip opbrengen als ze weten wat er speelt. En mocht je onverhoopt toch moeten spugen op je werk..dan komen de geruchten en roddels toch ook!
Ik zou een grote taart kopen..en trakteren op het feit dat je zwanger bent! positief overkomen bij je collega's ..niet te veel erover zeuren..lekker spugen als het moet..en er hard om lachen!!
volgens mij kweek je dan het meest respect ..en zullen ze je graag helpen..
En verder kun je dan alleen maar duimen dat je een contract krijgt he??

Makkelijk praten he??...ik ben namelijk niet meer misselijk...hahahaha..(aan de anderen kant maak je je dan ook daaar weer zorgen over ..hihi)
sterkte ermee hoor!!!
gr marjolijn

Hoi,

misselijk zijn is inderdaad nog steeds geen echte garantie, maar vaak hoor je toch dat als je regelmatig misselijk bent, dat het dan vaker goed blijft gaan. ook heb ik er een heel goed gevoel over.

Ik denk inderdaad dat respect opbouwen het beste is.
Het gebeurd ook vaak dat als je eens buikpijn hebt, of je je niet goed voelt, dat er word gezegd, wat is er, ben je zwanger. hoe moet je dan reageren als je baas het nog niet eens weet.
het blijft natuurlijk een gok, en het kan ook nog mis gaan, maar voel me er ook niet helemaal goed bij dat ik het nog 4 weken moet verzwijgen, want mijn collega's hebben snel wat door,geloof me maar.
Ik hoop dat ik blijven mag. En anders solliciteer ik even snel weer verder.

En kan ik eventueel vk bellen en dit uitleggen en vragen om een eerdere echo? of doen ze dat op grond van deze reden niet?

Groetjes

Terug
Bovenaan