Tips bij fles weigeren

<p>He allemaal</p><p>Mijn baby van goed 3 maanden drinkt niet uit de fles. </p><p>Vanaf 4 weken proberen we alles. Alle flessen, spenen, houdingen,  momenten en personen. Zonder resultaat. Af en toe drinkt ze een paar slokken,  dan stopt ze.</p><p> </p><p>Over 3 weken moet ik echt weer aan het werk, heb al een maand ouderschapsverlof opgenomen.</p><p>Nu zoek ik tips.</p><p>Wat heeft bij jullie gewerkt om je kindje aan de fles te krijgen?</p><p>Helpt het om gewoon een dag weg te gaan en hopen dat ze uiteindelijk opgeeft?</p><p>Lukt het niet, wat zijn dan goede opties als ik toch weg moet?</p><p>Lepelen, tuitbeker? Ik hoor graag van ouders met ervaring hierin</p>
 
Hi, ik neem aan dat je borstvoeding geeft. Helaas hier geen positief verhaal, onze dochter heeft de fles nooit goed gepakt. Enige wat ze een beetje accepteerde was de flessen van MAM. Hier dronk ze met veel moeite 100ml per dag uit. Ze haalde het dan bij mij in als ik weer thuis was. 
Als tip alleen blijven proberen en al snel met andere bekers proberen te laten drinken. Het is echt super rot en frustrerend, maar het komt echt goed! Over een tijd krijgt ze ook hapjes (voorbeeld  pap van borstvoeding) en heeft ze minder melk nodig overdag. 
Sterkte. 
 
Bij ons werkte een tuitbeker zonder anti lek. En dan dronk ze nog niet veel maar net genoeg om geen honger meer te hebben. De rest haalde ze dan bij mij in. Ik heb ook goeie verhalen gehoord over de camocup. Moet je maar ff googlen. Zelf geen ervaring mee, maar bij een volgende flesweigeraar ga ik die zeker proberen.  
Als ze echt geen fles wil, dan zal ze die waarschijnlijk ook niet gaan pakken als jij er een dag niet bent. Of net die paar slokjes om geen honger meer te hebben. Het is idd heel frustrerend. Je zou er pap van kunnen maken, maar dat is met borstvoedingsmelk nog wel lastig. Het wordt namelijk snel weer dunner. 
Succes!
 
Hier ook geen positief verhaal als het gaat om het accepteren van de fles. Mijn dochtertje heeft het nooit fijn gevonden. Op sommige dagen dronk ze op het kdv maar 30 ml. De rest haalde ze bij mij in. Tien ze ruim 4 maanden was zijn we de gekolfde borstvoeding met bambix gaan mengen (wel koud, anders wordt het super dun door de enzymen in de melk). Dat deed ze fantastisch. Ze at 2 bordjes pap weg op het kdv. Daarnaast kreeg ze een extra groentehapje. We zijn gaan oefenen met de Difrax oefen beker, maar dat ging in het begin echt om een paar slokjes. Met 6 maanden definitief de fles gedag gezegd. Ik was klaar met de strijd.
Ze is nu ruim 1,5 en drinkt inmiddels zonder moeite uit een open beker. Het heeft ook zo zijn voordelen op termijn. 
 
Erg lastig. Ik werk op een kinderdagverblijf en er zijn idd soms baby's die de fles weigeren. Die drinken soms een hele dag weinig tot niets. Hooguit een paar slokjes per fles om de ergste honger te stillen. Het gekke is daf ze meestal niet eens aangeven dat ze honger hebben. Je verwacht dat een kindje dan de hele dag huilt, maar dat is gewoon niet zo.. ze overleven gewoon een dag zonder voeding. Dat halen ze s avonds en s nachts dan weer in bij mama ;) 
Het helpt soms om rond te lopen tijdens het drinken van de fles en bv. een boxmobiel aan het plafond te hangen en daaronder te gaan staan zodat ze afgeleid zijn en dan drinken ze soms ineens een paar slokjes. Is het proberen waard.
Soms komen moeders live borstvoeding geven op het kinderdagverblijf, is dat te regelen met je werk? Is niet ideaal, ik weet het.. maar zo krijgt je kindje in ieder geval zn voeding binnen en op het kinderdagverblijf mag dit gewoon. Het is een noodoplossing, maar het moet dan maar...
Sterkte! Veel kindjes die de fles niet pakken, gaan m nooit goed pakken helaas dus vestig niet teveel hoop... :(
 
 
Terug
Bovenaan