Tips bij fles weigeren

Erg lastig. Ik werk op een kinderdagverblijf en er zijn idd soms baby's die de fles weigeren. Die drinken soms een hele dag weinig tot niets. Hooguit een paar slokjes per fles om de ergste honger te stillen. Het gekke is daf ze meestal niet eens aangeven dat ze honger hebben. Je verwacht dat een kindje dan de hele dag huilt, maar dat is gewoon niet zo.. ze overleven gewoon een dag zonder voeding. Dat halen ze s avonds en s nachts dan weer in bij mama ;) 
Het helpt soms om rond te lopen tijdens het drinken van de fles en bv. een boxmobiel aan het plafond te hangen en daaronder te gaan staan zodat ze afgeleid zijn en dan drinken ze soms ineens een paar slokjes. Is het proberen waard.
Soms komen moeders live borstvoeding geven op het kinderdagverblijf, is dat te regelen met je werk? Is niet ideaal, ik weet het.. maar zo krijgt je kindje in ieder geval zn voeding binnen en op het kinderdagverblijf mag dit gewoon. Het is een noodoplossing, maar het moet dan maar...
Sterkte! Veel kindjes die de fles niet pakken, gaan m nooit goed pakken helaas dus vestig niet teveel hoop... :(
 
 
Nou wij zijn na heel veel strijd met de fles vandaag om ook meerdere redenen bij de hap geweest. Ze had sinds vannacht maar 50cc gedronken totaal en ze was erg verdrietig en onrustig. (En ook veel problemen met ontlasting enzo)
Allerlei soorten voeding en flessen en spenen geprobeerd, maar elke keer drama. Flesjes geven is echt niet leuk hier. 
Wij kregen de tip (omdat ze van hapjes met de lepel wel erg enthousiast van wordt) om met de lepel melk te gaan geven. In rijstepap, groenten- en fruit hapjes en daarnaast kleine flesjes aan het bieden. 
Ga ook vragen of ik via de huisarts naar een logopedist verwezen kan worden, om te kijken of er andere problemen zijn waardoor het haar niet lukt om uit flesjes goed te drinken. 
Nja hier dus nu alles aan gelengt met melk en kleine flesjes tussendoor. 
Succes! Het is echt frustrerend
 
Als ze af en toe een paar slokken neemt zou je denken dat ze het wel snapt iig. Gebruik je verse melk? 
Verder helaas geen tips? heb hetzelfde met mijn zoontje van bijna 3 maanden. Die deed het eerst wel en opeens niet meer. Zo frustrerend, sterkte!! 
Soms schijnt preverbale logopedie te kunnen helpen heb ik gelezen. Ik denk dat wij snel met een beker gaan oefenen. En misschien beetje verdikken en/of met een lepelfles gaan geven. 
 
Onze dochter weigerde ook de fles( als in alle mogelijke flessen en trucjes die je kan bedenken), logopedist gaf aan dat het fysiek mogelijk was maar ze gewoon een sterkte mening heeft. Ze gaf ons 2 opties: of het accepteren of haar een dag lang geen borstvoeding te geven zodat ze op zou geven. Aangezien ze al 4 maanden was en ze dus 4 keer per week langs moest komen op werk, ook in de avond zijn we voor optie 2 gegaan. Kdv had aangeboden dit met haar te gaan doen. Het heeft geholpen, ze had maandag avond om 8 uur voor het laatst bv gekregen en de volgende dag rond een uur of 12 accepteerde ze de fles ( MAM fles zijn top). We merkte dat het in kleine stapjes moest, dus eerst dronk ze alleen fles op t kdv. Daarna ook bij oma maar niet bij ons thuis, uit eindelijk konden we haar thuis staand op de gang de fles geven en daarna gaan zitten.  Na ongeveer een maand werd ze mega gelukkig als ze een fles aan zag komen en hoefde we geen rare fratsen meer uit te halen.
 
Elk kind is anders natuurlijk maar die van ons heeft een sterke mening en vond bv gewoon fijner. Haar idee was dat ze thuis borstvoeding kreeg gezellig hij mama dus daar snapte ze fles al helemaal niet. 
Ik heb me die dag erg ellendig gevoeld maar ben blij dat we door gezet hebben.
 
Onze dochter weigerde ook de fles( als in alle mogelijke flessen en trucjes die je kan bedenken), logopedist gaf aan dat het fysiek mogelijk was maar ze gewoon een sterkte mening heeft. Ze gaf ons 2 opties: of het accepteren of haar een dag lang geen borstvoeding te geven zodat ze op zou geven. Aangezien ze al 4 maanden was en ze dus 4 keer per week langs moest komen op werk, ook in de avond zijn we voor optie 2 gegaan. Kdv had aangeboden dit met haar te gaan doen. Het heeft geholpen, ze had maandag avond om 8 uur voor het laatst bv gekregen en de volgende dag rond een uur of 12 accepteerde ze de fles ( MAM fles zijn top). We merkte dat het in kleine stapjes moest, dus eerst dronk ze alleen fles op t kdv. Daarna ook bij oma maar niet bij ons thuis, uit eindelijk konden we haar thuis staand op de gang de fles geven en daarna gaan zitten.  Na ongeveer een maand werd ze mega gelukkig als ze een fles aan zag komen en hoefde we geen rare fratsen meer uit te halen.
 
Elk kind is anders natuurlijk maar die van ons heeft een sterke mening en vond bv gewoon fijner. Haar idee was dat ze thuis borstvoeding kreeg gezellig hij mama dus daar snapte ze fles al helemaal niet. 
Ik heb me die dag erg ellendig gevoeld maar ben blij dat we door gezet hebben.
 
Hier weigerde onze dochter ook opeens de fles met 12 weken, terwijl ze het echt nog wel kon! We zijn elke dag gaan oefenen, echt volgehouden. Op een gegeven moment lag ze in de box naar een mobiel te staren en toen heb ik zonder iets te zeggen gewoon de fles aangeboden en deze pakte ze. Slechts 50ml maar ze klokte het zo op. Echt elke dag blijven oefenen en ze accepteerde de fles toen wel, steeds kleine beetjes. Nu is ze 19 weken en drinkt ze goed uit de fles, ook grotere hoeveelheden. Ze is wel heel kieskeurig met de temperatuur. De melk moet lekker warm zijn en halverwege dus ff opnieuw opgewarmd worden ;) 
 
Pap (bambix/olvarit 6 mnd +) dus na 4,5 mond. Groenten na 4 mnd, fruit na 5 mnd.
Bij ons niets mis qua techniek, alleen een dame met een sterke wil (nog steeds). 
Tuitbeker nooit gedaan. Open beker in het begin met neus uitsparing en na 9 mnd een rietjes beker. 
Ik ben soms weleens langs gegaan op het kdv om live te voeden, maar dat wilde ze ook niet, dan beet ze. 
 
Terug
Bovenaan