Tips bij fles weigeren

Vanaf 4 maanden mag je gaan beginnen met bijvoeding echter ben ik al met 3 maanden begonnen met een paar hapjes misschien is dat een idee beginnen met een paar hapjes pap om de melk te compenseren
 
Hier ook een flesweigeraar gehad. Via CB verwijzing gekregen voor preverbale logopedie. Wauw, dit was de oplossing!
Zij heeft tips gegeven om de reflexen zo veel mogelijk te stimuleren door in lage state van alertheid (slapende) rond voedingstijd de fles aan te bieden. 
Door dit elke dag te doen kon hij steeds wennen aan het anders drinken dan uit de borst. Hij was een grensgeval wat reflexen betreft. 
Vraag dus om een verwijzing en probeer vast aan de slag te gaan met flesje aanbieden als je kindje nog slaapt (wel op de zij leggen om verslikken te voorkomen)
Succes!
 
Onze oudste was zo'n slimmerik, die weigerde simpelweg de fles als hij wist dat ik in de buurt was (mij dus niet hoorde&zag). Als ik niet thuis was, dronk hij prima. Toen hij ca 6maand was (ik gaf toen nog steeds borstvoeding)  waren we eindelijk zover dat hij wel een flesje alleen in de wipstoel wilde drinken, maar als ik hem op schoot nam om een flesje te geven, weigerde hij. Bij mijn man op schoot dronk hij probleemloos het flesje. Hij had een duidelijke voorkeur voor de borst :D als je de mogelijkheid hebt, zou ik het gewoon eens uitproberen dat je een paar uurtjes op pad bent zonder de kleine, en kijken wat er dan gebeurd.
 
Hier helaas geen gouden tip, maar wel een hart onder de riem. Mijn dochter van inmiddels 19 maanden heeft nooit uit de fles gedronken, ze weigerde pertinent. Wij hebben ook echt alle soorten flessen geprobeerd op allerlei manieren. Uithongeren hielp ook niet. 
Wij hebben ook een consult gehad bij de prelogopedist (zij kan kijken of er fysiek een reden is voor flesweigeren en zo nodig alternatieve spenen adviseren) maar helaas hebben haar tips ook niet geholpen en hebben wij het uiteindelijk opgegeven. 
Wij zijn wel vanaf 6 maanden gaan oefenen met difrax oefenbeker. Toch wilde ze ook hieruit geen melk drinken, wel water. Hierdoor kon ze gelukkig wel al heel snel goed drinken uit een normale beker, we hebben nooit tuitbekers nodig gehad. 
Ik heb ervoor gekozen om live te voeden als ze op het kinderdagverblijf was. Dit gedaan tot ze 12 maanden was. Het is misschien niet ideaal, maar als het een mogelijkheid voor je is kan ik het wel aanraden om verdere frustraties te voorkomen en gewoon te genieten van de extra tijd samen. 
Sterkte! 
 
Hier ook een baby die niet uit het flesje wil drinken. Ik zie dat de baby bijna 4 maanden is als je weer moet gaan werken, dat was bij mij ook zo. Dus de oma's geven hem nu gewoon de melk met een klein beetje olvarit Bambix en dan lepelen maar. Dat gaat goed! 
 
 
Hoi, wat vervelend zeg! Mijn baby'tje begon toen hij vier maanden was ineens de fles te weigeren. Heb er een week voor moeten thuisblijven van mm werk!
Verschillende flessen uitgeprobeerd, maar dat werkte niet. Wat bij ons wel werkte: eerst een beetje borstvoeding, daarna de fles aanbieden. En dan de fles in z'n handjes geven en hem ermee laten tuttelen. Hij stopte de fles dan zelf in zijn mond maar ging niet drinken. Ik heb de fles nooit opgedrongen, als hij begon te huilen haalde ik de fles weg. 
En wat ook goed werkte: de fles geven als hij nog lag te slapen of als hij in slaap ging vallen, hij begon dan heel onopgemerkt te drinken. 
 
Veel sterkte!
 
Beste,
mijn zoon is bijna zes maanden en wilde vanaf dat hij twee maanden was ineens geen fles meer. We hebben alles geprobeerd: allemaal verschillende flessen, tuitbekers, cuppen, 360-graden beker, noem maar op. Ook kunstvoeding wil hij niet en rijstebloem door de kv of bv werkt(e) evenmin. Ik moest half november weer aan het werk en ben dus 2x per dag heen en weer gaan rijden om te voeden. Niet ideaal, maar hem een hele dag uithongeren zag ik niet zitten. Uiteindelijk is een soort fles met lepel eraan wat bij ons enigszins werkt: https://www.baby-geschenk.nl/product/pr-45591-baby-knijpfles-oefenlepel-90ml-roze/?pk_campaign=shoppingnl2&gclid=EAIaIQobChMIt-zom6bK5wIVhcx3Ch3Q4weYEAQYAiABEgJe2PD_BwE
hier drinkt hij met moeite dan 50cc uit. Dit, overigens al lopend op de arm. Zo is in ieder geval de ergste honger te stillen. Misschien dat dit jou ook kan helpen! 

We hebben ook nog EMDR bij hem geprobeerd, omdat hij vlak na de geboorte was gekliefd. We dachten dat hij daardoor misschien geen fles of ander "vreemd materiaal" in zn mond wilde hebben. Hier zijn hele positieve verhalen over te vinden, maar bij ons heeft dit helaas niet tot een wonder geleid. Mocht zoiets bij jou spelen (of als je baby zich eens erg in de fles heeft verslikt en daardoor niet meer wil), zou dit nog misschien wat kunnen zijn. 
Je hebt het recht om je baby tot negen maanden te voeden tijdens werktijd, dus maak daar ook gebruik van als dat met de afstand werk-baby mogelijk is. Het wordt echt beter: met (oefen)hapjes straks zal jij steeds minder de voornaamste voedingsbron zijn.
Heel veel succes en blijf gewoon elke dag kolven en proberen! 
 
Terug
Bovenaan