Tips (crème) tegen striae?

Hallo mede (aanstaande) mama's,

Ik ben op dit moment 8 weken zwanger van ons eerste kindje. Mijn buik groeit nu nog niet zo hard, maar dat gaat vanzelfsprekend wel komen. Ik vroeg me af wat jullie gebruiken of gebruikt hebben om je buik mee in te smeren om de huid soepel te houden en striae zo veel mogelijk te voorkomen.

Tips zijn welkom ;)

Alvast bedankt!
 
Het gaat erom dat je je huid soepel en gehydrateerd houd. Dus eigenlijk kun je alles smeren wat je wil. Olie, bodymilk enz. Maar dat is geen garantie dat je het niet krijgt. Ik smeerde ook tijdens beide zwangerschappen m'n buik elke dag in, maar heb toch striae gekregen.
 
Ik heb me 2x suf gesmeerd en mn buik is een en al striae. Maar zou zeker smeren dan weet je iig dat je er alles aan hebt gedaan..
 
Ik heb met alles gesmeerd waar ik de lucht van kon verdragen. Ik denk dat ik in totaal wel 8 verschillende middeltjes heb gebruikt. Ik gebruikte gewoon waar ik niet misselijk van werd. Ik kon die geur zeker in het begin echt niet verdragen?. Heb aan alle 3 mijn zwangerschappen gelukkig geen striae overgehouden
 
Ik heb 2x daags Weleda zwangerschapsolie gebruikt vanaf +- 8 weken tot 41weken en aan het eind smeerde ik nog wel een keertje extra, heb geen straie gekregen gelukkig maar het schijnt eigenlijk een fabeltje te zijn dat je het met smeren kan voorkomen, maar dat het in je genen zit en dat beweging/sporten en vooral veel water drinken wel effect kan hebben. Ook dat heb ik gedaan dus waar het precies aan ligt, geen idee maar ik wilde iig alles doen om het te proberen voorkomen en als het er alsnog wel komt, is dat ook mooi want dat je lichaam een compleet mensje kan maken is zooo ontzettend bijzonder, en dat is mama ook, met of zonder straie :)
 
Terug
Bovenaan