Tips (crème) tegen striae?

Zelf ben ik erg fan van Weleda zwangerschapsolie. Gebruik het elke ochtend en avond om m’n buik lekker in te smeren en voor m’n gevoel wat soepeler te houden.
Ik denk dat je vooral iets moet kiezen wat jezelf fijn vind. Eventueel mensen die je kent die ergens nog iets van over hebben of eens uit te proberen? Ik weet dat Naïf ook als fijn merk wordt gezien die ook als natuurlijk wordt beschouwd.
 
Het is een fabel. Je kan er niks tegen doen. Je krijgt het of je krijgt het niet. Je kan smeren wat je wil maar je houdt het niet tegen. Als er aanleg is in de fam bijv je moeder heb t ook dan heb jij ook kans dat je t krijgt
 
Hoi Preggylove, Even een hele andere tip naast de crèmes die je kunt smeren tegen striae. Ik hoorde een hele goeie tip  van een kinderarts. Zij gaf aan dat als je een hoge doses vitamine C slikt tijdens de zwangerschap dat heel goed werkt tegen de striae. Het helpt trouwens ook om blaasontstekingen te voorkomen. En het kan geen kwaad want wat je te veel slikt dat plas je toch weer uit. Het werkte bij mij in ieder geval heel erg goed! En ik ben de jongste niet. Was 37 tijdens mijn eerste zwangerschap. Helemaal geen striae gehad. Groetjes en succes ermee!
 
Nooit gesmeerd. Niks geslikt. Ben 35. 2 voldragen zwangerschappen. Geen enkel streepje.. mijn moeder ook niet. Geloof echt niet dat het te voorkomen is
 
@gebruiker10401166 je weer niet of het goed werkt want misschien had je zonder het te gebruiken ook geen striae gehad ?
 
Hoi ik ben zwanger en wil niet dat mijn buik er zwanger uit ziet, is er een creme die mijn buik plat houdt? Dit klinkt toch ook als onzin?

Kom op mensen, striae is een natuurlijk proces wat erbij hoort als je buik uitrekt. de een krijgt het wel en de ander niet, is genetisch. Je kan smeren wat je wil, dan voelt je huid een paar uurtjes zacht en thats it. De hoofd functie van je bovenhuid is om de lagen daar onder ( waar dus de striemen vormen ) te beschermen tegen invloeden van buitenaf, een creme is een invloed van buitenaf en zal never nooit de juiste huidlaag bereiken waar het enigsinds in de buurt van je striemen komt. Laat jezelf niet gekmaken door het idee dat striemen te voorkomen zijn of dat ze je lichaam minder mooi maken.

Mocht je iets willen doen wat misschien effect heeft, moet je jaren voordat je zwanger raakt al beginnen met een intensieve kuur bindweefselbehandelingen, die zorgen ervoor dat na verloop van tijd je huid steviger is en meer aan kan. Maar een zwangerschap is zo intens voor je huid dat ik mij afvraag of dat allemaal de moeite waard is, misschien voorkom je er 1 of 2 strepen mee.

Iedereen geniet van jullie zwangerschap en omarm je lichaam die een mensje maakt.
 
@funnyfaye: dat laatste heb je mooi gezegd.

Tijdens mijn eerste zwangerschap is er striae ontstaan over mijn hele onderbuik. Daar had ik tijdens mijn zwangerschap erg veel moeite mee, maar toen ik mijn dochter eenmaal vast had en besefte dat mijn lijf dit gezonde kindje had gemaakt en op de wereld had gezet, was ik ontzettend trots op mijn lijf en had ik het snel geaccepteerd.

Nu tijdens mijn tweede zwangerschap had ik gehoopt dat het niet erger zou worden. Maar inmiddels zit letterlijk mijn hele buik vol. Ja ik baal er wel eens van, maar weet ook dat ik straks weer ontzettend trots ben op mijn lijf.

Doe vooral wat goed voelt en probeer het verder los te laten.
 
@Lsh,

Herken ik mij helemaal in, maar de wetenschap dat het er hoe dan ook komt wat je er ook allemaal tegen probeert gaf en geeft mij wel een extra zetje om het te accepteren en het te zien als iets dat er echt bij hoort en het is nu een herinnering aan de zwangerschappen!

En vind het super zonde als vrouwen al zo pril in de zwangerschap zich er zorgen om maken en het gevoel hebben dat ze het kunnen voorkomen, zonde van de energie en dure aankopen!
 
Terug
Bovenaan