Tips (crème) tegen striae?

Ik heb van Nivea de Rose oil-in bodylotion. Is een bodylotion met archanolie erin, ruikt super lekker. Smeer elke avond mijn buik in om de huid soepel te houden. Geen idee of het helpt tegen straie (heb het nog niet en bijna 30 wk zwanger), maar nu in ieder geval een lekker zacht huidje ;)
 
Striae ontstaan door scheurtjes in het onderhuidse bindweefsel. Of je striae krijgt is grotendeels genetisch bepaald. Dus smeren heeft weinig zin en is nooit bewezen dat het effectief is. Het kan echter natuurlijk ook geen kwaad, maar trap dus niet in bepaalde marketing trucjes van cremes die helpen tegen striae
 
Ja het is echt genetisch!! Mijn buik zit dus helemaal vol ondanks smeren... maar dat hebben mijn moeder en zus ook.. niks aan te doen..
Ik vind het wel jammer maar kan er prima mee leven!!! Dankbaar voor mn kindjes!♡
 
Product maakt niet uit. Zorgen dat je het lekker doorbloed door écht te masseren.

Verder is het vooral genetisch bepaald en afhankelijk van jouw bindweefsel. (Heb je bijvoorbeeld veel spataderen, dan zul je sneller striae krijgen).

Je kunt je eens inlezen op vitamine C, collageen en striae tijdens de zwangerschap. Vitamine C en collageen zijn de bouwstenen hiervoor.
 
Ik heb bij de eerste flink gesmeerd en heb ze wel gekregen en bij de andere 3 zwangerschap niet gesmeerd en niks bij gekregen.
 
Je kan niets doen om striae te voorkomen (ja niet zwanger worden). Trap niet in de marketing, smeer je huid wel lekker in om contact te maken met je buik en de baby. Maar thats it. Striae zit in een diepe huidlaag en je cremes komen daar niet (je bovenste huidlaag beschermt namelijk alle huidlagen daaronder tegen dingen van buitenaf dus ook tegen cremes)
 
Ik zag dat je advies kreeg over masseren, maar houdt hier wel rekening mee dat massages tijdens het 1e trimester niet mogen. Bindweefselmassages werken om striae iets te voorkomen maar hier moet je dan wele en heleboel sessies van doen voordat je zwanger bent om je huid op voorhand steviger te maken
 
Terug
Bovenaan