Tips douchen

Hoi mama's,

Via deze weg hoop ik wat tips te ontvangen over hoe jullie douchen met jullie kindje.
Onze dreumes is bijna 13 maanden oud en kan nog niet zelfstandig staan. We douchen hem nu bij papa op de arm en ik was hem dan. Maar de kleine man wordt steeds beweeglijker en ook zwaarder, dus voor papa is het ook niet meer altijd even makkelijk. Daarbij komt dat ik inmiddels 36 weken zwanger ben van nummer twee en het wassen en afdrogen nu ook even zwaarder wordt. We hebben geen bad.

Nu is mijn vraag: hoe douchen jullie je kleintje? Zijn er badjes die jullie fijn vinden die jullie in de douche zetten of maken jullie gebruik van een douchering?
We zoeken vooral naar een makkelijke manier om de kleine alleen te kunnen douchen, zodat de ander dadelijk de handen vrij heeft om de baby in badje te doen.

Alvast bedankt!
 
Onze dochter zat of op de grond, in een bumboo zitje of in een bad (wasmand van ikea) onder de douche.
 
Wij gebruiken een oplaasbadje onder de douche, echt ideaal. Of wij staan ernaast zelf te douche of ze gaat er zelfstandig onder toezicht in. M'n dochter is inmiddels 4 en doen het nog steeds zo, sinds ze ongeveer 10 maanden is. Als ze "zelfstandig" gaat, zitten wij op een krukje ervoor om te wassen ed. Hopelijk heb je hier iets aan!
 
Ik had bij de bol.com een douchezitje gekocht en dat werkt prime voor een kind die nog niet loopt. Mijn ouste kan staan en doucht gewoon staand.
 
Bij ons douchen ze pas sinds kort (2 en 4 jaar). Mijn oudste durfde eerder niet. Ze zaten altijd in een stokke XL bad, dat past in de douchecabine.
 
Dochter van 3 wil liever in bad dan onder de douche, maar die gaat al vanaf de geboorte in hetzelfde babybadje :) die staat nu gewoon los in de douche. En zij zit daar dan heerlijk in te badderen. 
 
Wij hebben dit badje aangeschaft. Vind het echt ideaal werken! https://www.babypark.nl/okbaby-opla-douchezitje.html?color=4690&gclid=EAIaIQobChMIqJDSxpXb-QIVDOJ3Ch3BswBIEAQYASABEgLLyvD_BwE

Onze dochter is nu 2.5 maar gebruik dit al zeker rond haar 1e jaar.
 
Terug
Bovenaan