Tips douchen

Mijn zoontje legde ik toen hij te zwaar werd op een handdoek onder mij (we hadden wel een douche van 150cm lang, waardoor daar genoeg ruimte voor was). Later werd dat kruipen en inmiddels is hij bijna 3 en wordt ik onder de douche vandaan gedrukt
 
Onze dochter van 16 maanden zit in de douche op een anti-slip matje. Met een stop in het afvoerputje gebruik ik hierdoor ook niet zoveel water. Zij zit lekker te spetteren in het water en speelt met haar bad speeltjes, ondertussen was ik haar. Als ze gewassen is laat ik haar nog even spelen, ze kan prima rechtop zitten dus hierdoor heb je zeker even de handen vrij!
 
Ze konden bij ons al vroeg lopen, maar bij douchen moesten ze verplicht op hun kont op de stenen vloer zitten. Speelgoed erbij en dat ging prima
 
Ik zet mijn zoon (1 jaar, nu 1,5) in het plastick ikeastoeltje, en dus met stoel en al onder de douche. Ideaal. En een stuk voordeliger dan een speciale babydouchestoel. Deze bestaan ook zag ik. Misschien zijn die wel beter qua kwaliteit maar dat is ieder voor zich. Ik heb er geen blad op of tuigje in dus ik blijf er wel altijd bij. Maar zo Hoef ik niet te bukken. Daarna lekker inpakken en afdrogen en de bovenkleding aankleden. 
 
Wij hebben dit badje: niet te groot, en superlicht
https://www.baby-dump.nl/product/badartikelen/429/badjes/3145/puck-opvouwbaar-badje/65321/puck-opvouwbaar-badje-xl/156921/?gclid=Cj0KCQiA_P6dBhD1ARIsAAGI7HAEvCBoXjYRUYpYmbJmJD8To8BVfCI6j7JGih_mZ95zQVXHPFBHIgAaAsQaEALw_wcB
 
 
 
 
Ook wij gebruiken de IKEA kinderstoel, ooit als tip op internet gelezen en vanaf toen gedaan. Haren wassen blijft een drama, maar zo kan onze dochter (1,5) niet weglopen.. 
 
Terug
Bovenaan