Tips van inmiddels zwangere dames?

<p>Hallo dames,</p><p> </p><p>ikweet dat er meer dames graag tips ontvangen van de inmiddels zwangere vrouwen. Wie weet helpt het :).</p><p>zijn er bepaalde momenten dat jullie het gezellig maakten? Om de dag of elke dag? </p><p>Bepaalde dagen na een ovulatietest? Of juist ervoor?</p><p>of andere tips ?</p>

Laat het los...
ben er niet continu mee bezig, laat de app even wat het is, en geniet even een aantal maanden van elkaar zoals het voorheen ook was...

Voor de zaad kwaliteit schijnt om de dag het beste te zijn.
Verder zou ik zeggen, hoe moeilijk soms ook, maar maak het geen verplichting. Sex moet vooral leuk blijven en dan kan je lichaam ook beter ontspannen. 

En noem het nooit 'klussen' ?. Dat vind ik zo niet sexy klinken haha, alsof je samen een voorwerp gaat maken. 

Heel veel geluk gewenst, hoop dat iedereen die wil snel zwanger is!

De enige tip die ik waardevol vind is luister naar je eigen gevoel. Dat is namelijk in mijn ogen het aller belangrijkste. 
Ik gebruik al vanaf de eerste maand de dipsticks van Sensitest (ovulatietesten) en dat werkt voor mij heel goed. Zonder testen raak ik voor mijn gevoel de controle helemaal kwijt en daar word ik juist onrustig van. Ik ben in oktober ook zwanger geraakt, maar helaas is dit een mk geworden. Wij hadden het in die ronde twee dagen voor de positieve ovulatietest en drie dagen erna gezellig. 
Succes!

Wij hebben er 5mnd over gedaan, de eerste 3mnd was ik echt nergens anders mee bezig. Hele schema's met temperatuur, ovulatietesten, cervixslijm, alles hield ik bij. Op een gegeven moment werd dit mij iets te veel controlfreakerig. Toen wist ik rondom welke dagen ik ongeveer ovuleerde. De enige maand dat ik alle apps van mijn telefoon hen gegooid en het even 'opgaf' (Wij zouden ook 3 weken daarna naar een festival gaan en ik wilde nog 1x goed los), toen bleek ik zwanger. Dus toen ik het losliet en gewoon rond de ovulatiedatum een paar keer fijn plezier heb gemaakt met mn vent was t raak. 
Ik zou dus zeggen: zodra je je cyclus kent; laat los.  

Uiteindelijk is het vooral geluk hebben vrees ik en natuurlijk een beetje timing... Je hebt er misschien niks aan, maar ik had de 28e een positieve ovulatie test. Heb het gezellig gemaakt op 23, 25, 27 en 28e. Daarna niet meer.
Ik hoop dat het snel raak is voor je!! 

Wat al gezegd is: Ga op je eigen gevoel af. Mijn eisprong kwam bijvoorbeeld altijd ongeveer 12u na de lh-piek, wij moesten er dus snel bij zijn en met een onregelmatige cycles was dat niet makkelijk met iui. 

Mijn eigen huis/tuin/keuken tips: 
(na allerlei onderzoeken zonder uitkomst nav miskramen.) 
- ontspanningsoefeningen met cd/ yoga mindfullness dingen thuis met de gordijnen dicht?
- minder wijn
- minder koffie
- focussen op andere wensen zoals klussen in huis, werk, vakantie of leuke dingen plannen: afleiding 
- multi vitamines en meer fruit/groente als tussendoortjes (gaf me een gevoel van controle dat ik juist zo miste) 
- vruchtbaarheids apps verwijderd en het weer gezellig maken in de slaapkamer (niet iedere dag in mijn geval) 
Maar vooral als je twijfelt over je gezondheid, medische hulp zoeken en vooral je gevoel volgen. 

Terug
Bovenaan