Tips van inmiddels zwangere dames?

In het begin een beetje een app in de gaten gehouden die bijhoudt wanneer de eisprong is. Nooit heel erg gespannen en spastisch over gedaan. Toch 1 maand geprobeerd om met ovulatietesten te kijken of het inderdaad bij mij gelijk loopt als op de app. Dit bleek niet het geval te zijn. (Mijn eisprong was later). Prettig om dit te weten want wij deden gezellig op een verkeerd tijdstip haha. Na deze maand was ik ook meteen zwanger.
het is nooit verkeerd om er mee bezig te zijn. Maar focus er niet te veel op. Dit gaat je helemaal gek maken en houd het vaak ook tegen. 
Gezellig doen is niet voor niks gezellig ;) laat het geen moetje worden

Wat een fijne tips meiden! Ik zelf ben mama van een prachtige dochter, maar zijn nu voor een 2e bezig. Ik merk dat de angst dat het niet nogmaals lukt erg overheerst ivm een spoedkeizersnede. Dit komt wellicht doordat mijn zus bij een 2e met ivf zwanger is geraakt na 3 jaar. 
Heb wel degelijk iets aan jullie tips en ga ze zeker opvolgen ?

Niets forceren.  Wij maakten het om de dag soms om de 3 gezellig. En als we geen zin hadden dan niet. Hield wel een app bij om mn menstruatie bij te houden en daar zag ik mijn vruchtbare week. 

Ik heb een onregelmatige cyclus en inmiddels zwanger van de tweede! 
Bij de eerste een jaar bezig geweest zwanger te worden omdat ik telkens ging rekenen en bekijken wanneer ik vruchtbaar zou moeten zijn, toen ik eenmaal ging kijken naar mijn lichaam dus ja niet heel fris, maar merkte dat ik meer slijm/afscheiding had, dan savonds het gezellig maken samen en dit werkte! Vaak dan na deze avond de avond erna niet en die avond erna wel weer. Na 2 x zwanger toen ik hierop ging letten.

Nu bij de tweede ook 2 pogingen op deze manier, dus met 2 maanden weer in verwachting toen we er weer voor gingen.

Owja en maak je er niet te druk om zou ik zeggen, gewoon blijven denken dat het ooit gaat lukken. Zoals vele zeggen laat het los, maak het niet prioriteit 1 maar  prio nummer 10 ofso haha.

Misschien hoe het mij gelukt is het proberen waard. Succes in ieder geval! 

Elke maand had ik stress. wanneer voel ik mijn ovulatie? wat voel ik? Hoe is mijn slijm down under? Hoeveel dagen is het nu na de menstruatie? (Had ovulatie testen opgegeven inmiddels).. oké we gaan weer..
10 dagen voor menstruatie: Mijn borsten zijn gevoelig, ben misselijk, ik voel van alles..
NOD.. menstruatie ?
Maand naar maand weer een diepe teleurstelling.
Vorige maand besloten om het maar te laten gaan. In merkte dat ik echt geen leukere vrouw werd tov mijn man. Zo gespannen elke keer.
Ik heb het toen besloten het los te laten. En gewoon het gezellig te maken zonder na te denken of ik mijn eisprong had of niet
Op mijn NOD voelde ik niks, beetje ongi gevoel maar echt stukke minder dan "normaal" verder geen kwaaltjes. En dat was de maand dat ik zwanger bleek te zijn.
Mijn tip is gewoon los proberen te laten ♥️

Ik moet zeggen dat ik, toen we het weer gingen proberen na een pauze , ik een ovulatietest heb gedaan van clearblue die negatief was. Zelf had ik toch het idee dat het moment daar was en dus toch geprobeerd. Houd je dus niet teveel vast aan die ovulatietesten en doe wat goed voelt. 

Dank jullie wel lieve dames, ik ga deze app verwijderen en idd wat meer afleiding zoeken. Jullie hebben zeker gelijk! ❤️
denk dat ik nu te veel vasthou aan de ovulatietesten. 

@gebruiker10153418  

ik had de 28e zoals jou ook een positieve ovulatietest en had het de 25e en 27e gezellig gehad. Hoop echt dat het raak is. Wanneer is jou nod? Volgens mij berekeningen kan ik volgende week woensdag al testen. Heb jij al wat symptomen? Ik merk dat ik een beetje misselijk ben, niet heel erg hoor. Ik hoop niet dat mijn lichaam mij voor de gek aan het houden voel me eigenlijk wel zwanger weet niet of je al iets kan voelen? Heb vorige maand een miskraam gehad dus voel me heel onzeker. Hoop dat het bij jou raak is.  

groetjes Vrouwke 

Terug
Bovenaan