Tips voor droog huidje?

Hallo,

Christian (6 weken) heeft een hele droge huid, erg gevoelig ook. (heeft-ie helaas van zijn mama) We doen hem nu om de dag in badje met Balneum badolie (extra vettend), daarna smeer ik de schrale plekken in met vaseline (dagelijks). We gebruiken verder geen producten met parfum, behalve lotiondoekjes van Pampers (sensitive). Kent iemand ook babydoekjes zonder parfum? En wellicht een goede (baby)olie zonder parfum om mee in te smeren? Vaseline werkt wel, maar smeert wat lastig en blijft nog lang afgeven (aan kleertjes etc).

Groetjes, Karin

Hoi Karin
Ons mannetje van 4 maanden heeft ook een erg droog huidje. Ik gebruik ook de balneum badolie en ook de balneum creme, die is erg fijn.
Wat ik ook een goede vond, is lanoline creme. In een gele tube. Dat was een tip van het cb.
Succes!
Groetjes van Bloem

Hoi Karin,
wij smeren met Vaseline/Lanette creme. Dat koop ik bij de apotheek. Het smeert lekkerder  dan vaseline  en is reukloos. Als babydoekjes heb ik AH lotiondoekjes sensitive of Natucare doekjes (etos). Olie heb ik nog niet reukloos gevonden dus we gebruiken soms Calendula olie van Weleda. In bad doen we Balneum extra vettend of Calendula badje van Weleda of Kruidvat soja olie badje. Het is wel een beetje puzzelen wat je kunt gebruiken maar ik ben zelf ook redelijk gevoelig voor geurtjes dus als ik het erg sterk vind ruiken dan gebruik ik het niet. Je moet toch wat :)
Verder gebruik eigenlijk geen verzorgingsproducten. Zoals shampoo, haarlotion, etc. En als wasmiddel en wasverzachter Neutral.    
Heel veel sterkte, Belinda

Hoi Karin,

Ik heb ook goede ervaringen met Balneum. Ik kreeg de tip om na het badje droog te deppen en niet te wrijven. Dan wrijf je de Balneum er namelijk af.
Ook zou ik hem wat minder vaak in bad doen. Een baby wordt toch niet vies en dan doe je gewoon het gezichtje, de hals, handjes en billen met een washandje.

Groetjes,
Marianne

Hametum zalf van VSM werkt ook erg goed!!

Hier ook het zelfde probleem namelijk.. knietjes, elleboogjes, wangetjes  en polsjes zijn erg droog.Ik kreeg die tip via via, en na 3 dagen was het weg!! ik smeer dagelijks na elke luier verschoning.

Hallo,

De "iedere dag olie" van Weleda is echt heerlijk. Ook als m'n dochtertje niet in bad gaat smeer ik haar toch iedere dag in met deze olie. Trekt snel in en ruikt lekker (niet opdringerig) en je doet er heel lang mee omdat je maar weinig nodig hebt.

Suc6,
Nicole

Terug
Bovenaan