Tips voor droog huidje?

Hallo.

MIjn dochter heeft ok last van een droge huid ik smeer sinds kort er vernix creme van zwitzal op haat lijfje en gaat ze om de dag in bad/douch met vernix badolie. Het werkt bij haar echt supper.

Groetjes Lilly

De HEMA heeft doekjes zonder parfum en kijk eens op
www.deallergiewinkel.nl Zelf bestel ik daar ook veel maar ik weet niet of ze ook parfumloze spulletjes voor baby's hebben

hai,

Ook mijn dametje heeft een hele droge huid en wij smeren haar na een bad of wasbeurt in met uiercreme.Het is een oud beproefd middeltje en de verloskundige wees ons er op.  's avonds doen we het nog eens dunnetjes over met olie. Bevalt prima.

over vaseline blijken de professionele meningen verdeeld te zijn: het sluit de huid af en dat is niet altijd goed.
Wij gebruiken van Weleda altijd cremebad en daarnaast smeer ik haar elke dag in met Weleda bodymilk. Het fijne daarvan vind ik dat het lekker dun is en het fijn smeert. Ze vindt het ook prima en is het eerste waarvan haar huid (die echt onder de korstjes zat en rood en dik was) weer helemaal rustig en zacht is geworden.

Hallo,

Ook ons manneke heeft een hele droge huid. Ik doe hem om de dag in bad met Balneum extra vettend en smeer hem 's morgens voor ik zijn kleertjes aan doe in met sebamed creme. Deze kun je kopen bij de meeste DA drogisten. Voor Ryes zijn huidje werkt het heel goed.

Groetjes,

Jessica

Noortje heeft ook een heel droog huidje vanaf de geboorte. Ik gebruik ook balneum in het badje (om de dag). Verder ook lanette/vaseline helpt erg goed om in te smeren, calendulan en balneum-zalf helpen ook. Misschien moet je er ook eens aan denken om alle kleertjes/dekentjes (alles wat met de huid in aanraking komt, dus ook je eigen kleding) uit te wassen voor je ze aan doet met hypo-allergeen wasmiddel. Want er schijnen bepaalde stoffen in de kleding te zitten, waar de huid op kan reageren (vertelde het cb me).

Mijn zoontje (nu 7 weken) heeft ook een droge huid. In bad doen met Balneum extra vettend en droog deppen werkt goed voor z'n lichaam. Ik was hem niet meer met Zwitsal maar met Natusan, dat scheelde ook al gelijk een stuk. Zijn lichaam is nu niet meer zo droog, maar z'n gezicht blijft erg droog. Ik durf er geen bodymilk of olie op te doen aangezien je dat zelf ook niet op je gezicht smeert. Heeft iemand hier ideeen voor? Zijn hoofdhuid blijft trouwens ook erg droog en schilferig, maar sinds een paar dagen gebruik ik geen haarlotion van Zwitsal meer en ik vind dat dat nu al beter wordt. Helaas zit z'n haar dan niet meer zo stoer in een kuif...

Hoi Karin,
Wij zijn met ons zoontje bij de dermatoloog geweest, in eerste instantie voor eczeem tgv een koemelkeiwitallergie, maar hij was ook ontzettend droog over zijn hele lijfje.

Naast een hormoonzalf tegen het eczeem, schreef hij ons tegen de droge huid een heel goed smeerbare vette zalf voor: cetomacrogol, op recept verkrijgbaar. En hij mag niet vaak in bad, natuurlijk. Op deze manier kunnen we hetheel goed  onder controle  houden, maar een droge huid zal hij z ´n hele leven houden.

Een andere tip kreeg ik van iemand anders: wat aromatherapeutische lavendelolie in het badje druppelen (enkel om z ´n billetjes en voetjes te wassen gebruiken we zemelenbadschuim van het Kruidvat). Weet niet of het heel veel verschil maakt, maar het is wel belangrijk dat je een  goede aromatherapeutische olie gebruikt, geen badschuim met lavendelgeur ofzo. Ons zoontje heeft sindsdien echt zachte beentjes, terwijl ze voorheen altijd ruw aanvoelden.

Hoop dat je er iets aan hebt, ik was in elk geval heel blij met deze twee oplossingen!!!
Succes ermee!!
Groetjes!

Terug
Bovenaan