Tips voor familiedag?


Hoi mama's,

Ik ben voor mijn familie een leuk dagje weg aan het organiseren en vroeg me af of jullie leuke tips hadden..

Ik bedoel dan geen links of verwijzingen naar zoekpagina's op het internet, zover kom ik zelf al (goed hè). Maar ben meer benieuwd naar eigen ervaringen wat toen een groot succes is geweest. Dus waar ik dan zeker van weet dat het leuk is..

Het moet iets zijn voor overdag waar oud en jong plezier heeft. Te denken aan een heerlijk zonneterras met een speeltuin/kinderboerderie oid.
Leeftijd tussen de 1 en de 70 jaar.. en nee,.. Ik ben geen 70!!

Wie heeft een goede tip?

Esmé mv Kay

 
Hoi Esmé,

Wij hebben een jaarlijks terugkerende familiedag in de randstad waar mijn oom en tante wonen. De hele familie trekt dan vanuit het noorden daar naar toe. Tot nu toe hebben overdag steeds activiteiten buiten gedaan, maar ze hebben ook altijd een slecht-weer-scenario. De dag begint altijd bij hun thuis met koffie/thee en wat lekkers. Dan gaat de familie op pad. De ene keer fietsen. Een door hun bedachte route die we van ze meekregen op papier.  Een andere keer op het dak van Nemo vertoefd en ook eens naar het strand geweest. En ook een dag in het Vondelpark gebivakeerd. De dag wordt meestal afgesloten met een bbq weer bij hun thuis. Wat het altijd een succes maakt is dat iedereen overdag vrij is om te doen wat hij wil. Wil je snel fietsen en nog even pootje baden? Geen probleem. Wil je eerst Amsterdam in, dan kom je gewoon wat later naar Nemo. Wil je skaten in het park? Neem dan vooral je skates mee en bij voorkeur ook nog andere spelletjes. Mijn oom en tante verzorgen altijd de hele dag van hapjes en drankjes. Zij vieren hun verjaardag niet, maar doen het dus op deze manier en dat is altijd erg leuk, zowel voor jong als oud.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt! Succes ermee!

Groetjes,
Ellen
 

Bedankt voor je tip! Inderdaad wel leuk om te doen.

Ik heb familie wonen in hoofddorp tot in noord-limburg.
Dus iets tussen noord-limburg en zuid-holland in is prima..

Het hoeft geen hele dag te zijn, maar ergens een paar uurtjes gezellig samenzijn is al prima. Het is op zich wat lastig omdat we ook kindjes hebben tussen 1 en   8 jaar..

Misschien maar gewoon hier naar het stadspark gaan? Hmz,.. Das te simpel..
Ik denk even verder,.. en ja Phira,.. dat kan ik soms ook!!


Esmé mv Kay


 
Wij zijn in aqua best in Best geweest, dat vonden onze kids heel erg leuk, ze zijn 7-5- en 8 maanden. Er is daar een dagstrand, waar je ook lekker kunt zitten, en een veilig hekwerk voor als je niet wilt zwemmen, dan is er een binnenspeeltuin met kermis atracties voor de kleintjes tot 6/7 jaar, en er is ook een ballenbak, en een cafetaria, waar je een lekker halpje kunt eten, (was ook netjes verzorgd) En dan kon je nog naar buiten, waar een grote scelterbaan was, met echte straten, stoplichten, en verkeersborden, ook daar waren kermisatracties en speel- en klimtoestellen, zandbak, e.d. Dus echt iets voor een dagje met je gezin heen te gaan. Ik dacht dacht dat we € 6,50 entree hebben betaald, en dan mag je overal in. Misschien een idee voor je???????????/ Groetjes Wendy. ohja, heb ook gehoord dat Kalkar zo leuk is, daar is alles inclusief. Ben er zelf nog niet geweest.
 
Wij hebben een familiedag gehouden in de koningin juliana toren.
Het was succes verzekerd en jong en oud hadden lol.
Je hebt eraan vast een groot picknick veld (park) met bankjes ed.

Succes met organiseren.

Pauline
 
In veldhoven het papegaaien centrum is erg leuk en daarna evt naar de speeltuin en kinderboerderij. Iets verder weg maar zeker zo leuk is in Belgie (Kaulille) de alpaca boerderij. Daar kun je een excursie enzo doen en in datzelfde dorp is een speeltuin met terras. Maar dat is dus misschien iets te ver weg. Anders evt. Beekse Bergen??
 
Terug
Bovenaan