Tips voor familiedag?

een tuinfeest misschien???
doen we hier ook veel bij een van de
familieleden met een wat royale tuin
partytenten opzetten...
de bbq aan ...
bij warm weer de zwembadjes vol laten lopen..
bij minder warm er een ballenbak van maken...
en regent het zit je droog onder de tent...
is vaak wel heel geslaagd en iedereen kan meedoen

groetjes
Bianca mv Lorenzo
 
Hoi!

Heel toevallig hebben wij ok afgelopen zondag familiedag gehad. Word ook ieder jaar door een ander georganiseerd en is ook altijd overdag, dus de kids kunnen ook mee.

Dit jaar hadden ze de groep in teams gezet, de captains hadden van te voren een "'geheime brief"' gehad waarin vermeld stond dat ze verkleed moesten zijn als:
Koetsier, Stewardess, Treinmachinist, Formule 1 racer en Kapitein.
De kleding opzich was natuurlijk al lachen geblazen.

daarna kregen we vragen over de verschillende voertuigen waar je dan punten mee kunt verdienen..haha....
Ook hadden ze een zeepkisten race gedaan met van elke captain een eigen voertuig, dus: Een koets, Vliegtuig, Trein, Race-wagen en Boot. Nu moet ik wel zeggen dat mijn zwager een houtfreserij heeft en hij deze voertuigen allemaal zelf gemaakt had maar het zag er super uit. En zeepkistenrace is natuurlijk geweldig lachen.

Daarna hadden ze nog 2 luchtkussenspellen geregeld wat ook voor de nodige vertier zorgden en waar de kindjes later ook heerlijk nog op hebben kunnen spelen.
Het was echt een super leuke dag.
Lekker op een groot parkeerterein, tent opgezet met muziek en drank en eten en iedereen had plezier.

Succes ermee!!!
 

Hoi hoi,

Hier in de buurt (Enkhuizen) zit het 'Sprookjesbos'
Heel erg leuk...En ook erg leuk voor de kleintjes!
Je kan daar zelf lekker een kopje koffie of thee drinken...
En het is een leuke wandeling om te doen...
Het is mischien wat te ver voor jullie geloof ik...
Maar het is een aanrader!!

En het koste ook niet zoveel!

 
Een Quiz erbij doen is ook altijd leuk. Vorig jaar hadden we bijvoorbeeld. 'van wie is dit geboortekaartje' en 'naar wie is Tim vernoemd'. Of een oude foto van de ooms en tantes (van vroeger) en dan de jeugdige deelnemers laten raden wie welke oom of tante is.
 
Stadspark te simpel?? Ik vind het eenvoudige en ongedwongene altijd het leukst!
Een paar stoelen (voor de ouderen/zwangeren etc) en picknickkleden mee, die vormen de "thuisbasis". Lekkere hapjes en drankjes in de koelbox. Spelletjes voor jong en oud (al was het maar een volleybal), gewoon door iedereen mee te nemen.
Wie een rondje wil wandelen die wandelt. Wie wil zonnen die zont. etc. En vaak is er ook wel iets voor de kleinere kinderen in de vorm van een speeltuintje of een kinderboerderij. Als de zon dan schijnt....heb je een heerlijke dag! Je  hebt zo nl. ook tijd om eens bij te kletsen met die tante of opa. Heb je een strak programma met allerlei verplichte activiteiten dan komt dat er vaak niet van.
Het is wel handig om een uitvalsbasis te hebben voor als het slecht weer is. Maar kies niet bij voorbaat al iets onderdak, als het mooi weer is zitten de mensen te balen dat ze binnen zitten...

Je leest het al...zoveel mensen...zoveel wensen!
Succes!
 
Wat ik vroeger echt te gek vond...Een speurtocht!!
Je kunt rond-om het stadspark vast wel een soort speurtocht bedenken (hoeveel bomen staan er om het vijfertje, wie is de architect van dat gebouw, volg de kabouters naar de volgende vraag (ik weet niet wat er allemaal te zien is in die buurt)). Maar zo kunnen de kinderen onder begeleiding van de ouderen iets heel leuks doen. Wedden dat de ouderen dat ook gaaf vinden. En dan blijft iemand in het park met drinken en lekkers, dat is dan de tussenstop ofzo. Je wijst een paar pubers aan als scheidsrechter of spion ofzo.
Wow, ik heb er zelf gewoon alweer zin in! Als je dat een uurtje gedaan hebt en verder lekker in het park hangt en wat ballen enzo meeneemt....
Ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden.

Liefs Nelleke
 
Volgens mij wil Nelleke zo graag een speurtocht doen dat we over een aantal jaar een forum-speurtocht-dag moeten organiseren! Hahaha. Maar even serieus, het lijkt me wel heel leuk voor je familiedag Esmé.

Groetjes,
Nelly.
 
Terug
Bovenaan