Tips voor jongensnamen?

Leuk dat jullie zo positief op Matteo reageren! Is het dan niet zo dat het kindje constant zichzelf moet verdedigen hoe je de naam schrijft? "nee, dubbel t zonder h"
Wat ik daar ook lastig aan vind, we hebben een lievelingsmeisjesnaam die met een 'M' begint. Maar ja je weet nooit hoe t loopt, ik zag in een ander topic hier dat iemand anders in de vriendenkring opeens n meisje had gekregen met de naam die zij hadden weggelegd.. of wellicht krijgen we nooit n meisje.. 

[quote quote=10430581]Ik lees even mee, want we hebben veel dezelfde namen op ons lijstje! Ik vind het ook heel lastig. Wij zitten nu op deze top 4: 1. Oscar (mooi, maar bang dat mensen het lelijk vinden)2. Raf (leuk, maar te hippig?)3. Abe (leuk, maar even wennen, voelt niet “af”)4. Levi (twijfel..)[/quote]
Grappig, alles wat jij zegt voel ik ook bij die namen. Dus idd Raf wat te hip, Abe voelt niet af. Bij mij zou Oscar afvallen omdat ik iemand ken die zo heet, maar gezien jij zegt dat je m zelf wel mooi vindt (en bang bent voor omgeving) zou ik dat doen!! En evt Oskar met een 'k'? Wellicht ook weer wat hipper, of wordt t dan te Deens? Haha zo lastig dit!

Wij hebben een erg onbekende naam gekozen voor onze dochter. Niet omdat ie onbekend is, maar omdat het voor mij wat betekent. 
Mensen vragen vaak een keer of ze het goed uitspreken, of ze vergeten met schrijven de puntjes of schrijven een klinker teveel. Je geeft 1 keer aan hoe het wel moet en dan gebeurt het voortaan zo. De reacties zijn erg positief tot nu toe. Ik verwacht in de toekomst als ze naar school gaat dat ze het hier en daar wel eens moet uitleggen, maar dat dat na 1 keer dus ook wel gesetteld is. 
Ik heb dat met mijn naam ook. Een vrij bekende normale naam. Maar toch wordt het streepje vaak vergeten of een klinker te weinig geschreven. De uitspraak gaat wel goed. Zolang het geen officiele documenten zijn haal ik mn schouders op. Ik vind dat totaal niet storend. Mensen weten van bijna elke naam wel een potje te maken. Een vriend van me heet Niels. Simpeler kan het niet. Toch schrijven mensen best vaak Nils. 

Terug
Bovenaan