Tips voor jongensnamen?

Jongensnamen vonden wij ook enorm moeilijk. De lijstjes van mijn partner en mij waren ook heel verschillend.

Mijn vriend dat meer richting Oliver, Matthew en andere engelstalige namen. Ik ben daar zelf niet van en ben wat meer van de stoerdere kortere namen zoals Senn, Mats, Jari/Yari. Die laatste vond ik heel erg leuk, maar mijn vriend totaal niet.

Uiteindelijk kwamen wij op Liam uit, maar die ketste ik af omdat ik hem te populair vond. Was echter de enige naam die we wel beide leuk vonden. Uiteindelijke andere schrijfstijl gekozen en wordt de tweede naam Matteo of Matthew, omdat we Matt beide ook mooi vonden en dat in beide namen zit :) alleen nog zo'n korte naam twijfelde we over.

Vermoedelijk gaan we nu voor Lyam Matteo.
Het is soms lastig je een moeilijk naam hebt. Bij mij zelf ook. Vroeger veel moeten herhalen hoe je het uitspreekt, tot op heden moet ik het nog steeds spellen... maar zodra mensen het eenmaal door hebben komt dat goed. Andere kant is ook dat zolang je merkt dat iemand moeite doet het wel goed uit te spreken het al lang niet zo erg is. Daar heb je dan meer geduld mee.. had ik althans.

Terug
Bovenaan