toch naar huis gegaan...

Hallo Woedel,

Als eerste; wat goed dat je voor je kindje gekozen hebt! Ik kan me heel goed voorstellen dat dat heel lastig is geweest, en voor hetzelfde geld was het wel allemaal goed gegaan, dat weet je helaas van te voren nooit.
Wel vervelend dat de regelmaat er nu weer uit is, maar Kyara is geen huilbaby en ik merk ook wel eens dat er dagen zijn dat haar regelmaat in drinken ver te zoeken is en ik er echt mijn best voor moet doen om het weer even in het gareel te krijgen. Wat bij haar wel werkt is een stuk gaan wandelen in de draagzak/doek, daar kan ik makkelijk nog een uurtje van voeding mee uitstellen. Maar aangezien je kleintje erg veel RRR nodig heeft, weet ik ook weet niet of dat zo handig is.
Ik weet dat een collega van mij ook een huilbaby had, zij heeft hem de hele dag bij haar in de draagdoek gehad  en wanneer ze hem daar niet inhad dan lag hij ingebakerd dit heeft voor haar heel erg geholpen. Toen ze weer ging werken en de kleine 3 a 4 maanden was, toen is hij er zelf een beetje overheen gegroeid, hij kon toen veel meer op zichzelf zijn en langzaamaan kon ze hem meer in zijn eigen bedje leggen en in de box. Zij heeft dus helemaal geen RRR toegepast maar juist nabijheid.
Ik wil met dit verhaal niet zeggen dat je dit "moet" doen, want ook ik weet hoe vervelend het is om ongewenst advies te krijgen. Het is alleen iets waarvan ik van mijn collega gehoord heeft dat het bij haar huilbaby heel erg geholpen heeft.

Wat je ook doet, heel veel succes en sterkte, ik kan me heel goed voorstellen dat je het af en toe even niet ziet zitten, maar wij zijn er voor je meid!!

Dikke knuffel,
Nymue

O ja Rosanne,
Voel je aub niet schuldig dat je niet eerder bent gaan kijken toen er een boertje dwars zat. Ik kan het van afstand niet zien, maar vaak moeten kinderen juist boeren van het huilen (dan happen ze veel lucht mee). Als mijn dochtertje het op een gillen zet, moet ze daarna ook boeren...

En nogmaals... goede keuze gemaakt, lekker cocoonen met je kind en het komt vanzelf weer in orde.

Wel twijfel ik, mede-RRR mama, ook wel eens aan het strakke ritme. Voordat ik ermee begon was Lotta onrustiger, dus ze doet 't heel goed nu. Maar het "probleem" is dat ze niets meer accepteerd dat buiten het schema valt. Als mijn partner thuis is en ze wordt wakker en krijgt dan niet ACCUUT te eten (bv ik ben nog even een kwartiertje weg of onder de douche) dan wordt het een drama. Ze gilt dan van woede, terwijl ze dan toch twee uur geleden nog heeft gegeten dus zo groot kan die honger dan niet zijn..... Dan merk ik dat ze zo gewend is aan haar schema, dat ze er moeilijk buiten kan.

Veel succes
Gr irene

Hai Irene

Wb de RRR zijn we al wat flexibel, hoor. In overleg met het CB zijn we gestopt met voeden na het wakker worden. loek slaapt steeds kort en we kwamen dagelijks op 9, soms zelfs 10 voedingen daardoor. Hij had meestal niet eens honger, maar ik voedde toch vanwege RRR. Nu dus niet meer en het gaat goed. Het is alleen soms wat schuiven met tijden (we voeden even om de 3 uur) omdat hij soms al moe is, maar al bijna moet eten. dan doe ik het eerder. Slaapt hij ook lekkerder!
Op zich kan Loek best verandering aan. Hij is niet zozeer snel overprikkeld, maar slaapt moeilijk doordat hij 2 maanden veel last van zijn breuken heeft gehad. Hij is het slapen overdag afgeleerd en dat moeten we weer aanleren. Het slaapritueel erin houden werkt wel en door het inbakeren wordt hij minder snel wakker. Laatst moesten we dus naar het CB en daar reageerde hij goed op, heeft gewoon 2 uur geslapen in de maxicosi ipv in bed.
Ik ben wel blij dat hij niet zo strak RRR nodig heeft. Alleen voor het slapen. Hij gaat nooit uit zichzelf slapen, bv in de box ofzo. Alles is zo boeiend dat hij blijft kijken en spelen. Gelukkig huilt hij ook weinig, maar dat maakte het lastig om te zien dat het toch echt een probleem was. We zijn gewoon te laat gestart met aanpakken vanhet probleem. Nu 'mag' inbakeren nog maar een paar weken, eigenlijk te kort. Volgens het boek van Ria Blom moet je 6 weken doorgaan als het ritme er in zit. Nou dat lukt al lang niet meer. vanaf half juni gaan we al afbouwen.
Vannacht heeft hij trouwens beter geslapen. Nog wel 2x gevoed, maar tussendoor heeft hij beter geslapen.

Terug
Bovenaan