Toch nog een ICSI poging voor 2e kindje?

Hoi Nicole,

Het is allemaal zo herkenbaar wat je schrijft. Ik wou dat we elkaar eerder tegengekomen waren want ik voelde me erg paranoide dat eerste jaar. Ook door opmerkingen van andere die dit totaal niet begrepen. Fijn om te horen dat ik niet de enige was!

Ik zal eens kijken op die andere site. Dit was voor mij de eerste keer dat ik op deze site kwam eigenlijk. Ik ben ook wel op het forum van Freya te vinden.

Hopelijk tot snel dan, daar of hier!

Groetjes,
Wendy.

Hoi Wendy,

Ja je hebt helemaal gelijk, wat zou het fijn zijn geweest als we elkaar eerder "gevonden" hadden, dan zouden we veel aan elkaar gehad kunnen hebben. Ik schreef dat laatst ook nog op dat andere forum, zo van wat had ik graag in die periode ook zo'n forum ontdekt, want ik heb vaak het gevoel gehad dat ik er alleen voor stond (had natuurlijk wel veel steun aan mijn man en ouders)  maar wat had ik graag met lotgenoten gesproken. Want hoe goed de mensen om je heen het ook bedoelen, ze weten niet wat je meemaakt en wat een impact dat op je leven heeft en hoe pijn ze je kunnen doen met de goedbedoelde opmerkingen van : "het komt allemaal wel goed of je bent nog zo jong", waarschijnlijk echt goed bedoeld, maar je hebt er zo weinig aan.

Ik had net trouwens even op het forum gekeken van Freya, maar kwam er niet echt aan uit. Is het normaal dat je daar alleen maar de laatste 10 berichten kunt lezen? En ik had op een berichtje gereageerd, maar mijn antwoord kwam niet in beeld te staan.

Nou heel veel groetjes en ik hoop gauw weer wat van je te horen.
Nicole.

Hoi Nicole,

Ja, al die goed bedoelde adviezen he? Ik voelde me op een gegeven moment ook om alles bekritiseerd. Kon ook best fel daarop reageren. Ik heb ook een vriendin, schat van een meid hoor, maar die had het er maar telkens over hoe anders het zoveel jaar geleden allemaal was. En vond alles van nu maar onzin. Kon ook niet begrijpen dat ik om het kleinste wissewasje al bij de huisartsenpost zat. Tuurlijk was het ook overdreven maar toen voor mij helemaal niet. Ik wilde zekerheid dat er niets mis was met ons kind. Daardoor voelde ik me er ook vaak alleen voor staan. Mijn moeder is overleden, mijn vader kwakkelt heel erg en mijn schoonouders zijn schatten en daar kan ik nu ook echt veel beroep op doen, alleen het eerste jaar kwam ze vaak schoonmaken. Was natuurlijk ook nodig maar ik had het juist zo nodig dat ze even de verzorging voor Ciara overnam zodat ik even bij kon tanken. Nou ja, we zijn er doorheen gekomen en nu loopt alles op rolletjes. Zal een tweede keer vast anders gaan. En ben ik er beter op voorbereid.

Bij Freya moet je je registreren en dan bij berichtenboeken ben ik bij de rubriek 'nog een kindje' aan het meeschrijven. Zijn dus allemaal mensen die met behandelen bezig zijn voor een volgend kindje. Daar wordt ook snel gereageerd hoor.

Hopelijk tot snel weer,
Groetjes van Wendy.

(ps: bij Freya ben ik: "oudere moeder" maar ook beter bekend als mamma van Ciara. Kon mijn gebruikersnaam niet meer veranderen maar vind hem achteraf eigenlijk niet zo geschikt).

Terug
Bovenaan