Toch nog ff een tanden vraag

Hoi,

Nog even een vraagje. Ik had gelezen dat je zo snel mogelijk moet beginnen met tanden poetsen. Voor dat ene tandje maar vooral ook om je kindje eraan te laten wennen.
Wie doet dat al? Ik heb wel 1 gekocht maar nog niet gebruikt, ik weet niet waar ik goed aan doe. De 2e tand komt nu ook eraan en ze heeft al zoveel pijn, vind het gewoonweg zielig om er dan nog eens met een tandeborstel aan te zitten.

Wie doet al wel tanden poetsen?

Liefs Reneke

Ja, wanneer je met poetsen moet beginnen vond ik ook lastig. Norah kreeg met 5 maanden haar eerste tandje, maar we zagen al wel dat er al eentje naast zat waar ze best last van had. We hebben toen gewacht tot die ook door was (twee weken later) en zijn toen begonnen met poetsen.

We gebruiken tandpasta van Prodent en die smaakt naar kauwgomballen, dus als ze haar tandenborstel ziet, gaat haar mond al open, ook als ik de tandpasta er nog niet heb opgedaan :). Ze vindt 'm gewoon erg lekker! En we maken er ook weer een heel ritueel van, liedje erbij, altijd op hetzelfde moment (voordat ze de nacht ingaat) en op dezelfde plek (in de badkamer), dus ze weet inmiddels precies wat er gaat gebeuren.

Ik kan me dus voorstellen dat je nog even wacht, maar als het tandje dat nu dwars zit door is, zou ik wel beginnen.

Succes!

Groetjes,
Jamie

Snif nog steeds niets en nog steeds een hangerig vervelend kind, ben net maar naar buiten gevlucht omdat hij niet te houden was. En nu is hij WEER wakker. Nou heb het opgegeven volgens mij wordt Zifjon het eersteb kindje zonder tanden :) nee grapje natuurlijk maar het kan dus nog wel ff duren zucht. Straks staat dat hele mondje op knappen en komen ze allemaal tegelijk. (ben ik er wel in 1x vanaf) Hij heeft zelfs twee rode bijtplekken die kapot zijn  op zijn duimpjes zo hard bijt hij. En eten wil hij ook nog steeds niet dus d eflessen vliegen hie roor het huis heen. Nou manlief heeft wat uren opgenomen dus ga ff relaxen, verder ben ik gek op mijn ventje maar dien tandjes ZUCHT.

ok genoeg geklaagd alle moeders met tandenbabys SUCCES !
mariska en Zifjon bijna 8 maanden

Heee mariska,

Heb je die dentinox al geprobeerd? Bij Myrthe is dr 2e tandje al een paar dagen aan het etteren. Gisteren weer zo hangerig, alleen bij mij op schoot willen zitten en verder niks
Ben dat spul gaan smeren en eind van de dag wilde ze weer spelen! En vandaag ook en ze kan weer vrolijk lachen. Ik smeer het 4x per dag, want ik zie dat ie eraan komt, maar er gebeurt niks. En ze word er zo dwars van. Mocht je het nog niet geprobeerd hebben, dan raad ik het je ten zeerste aan!

Nog ff vraagje. Als die tand door is, hoe snel is hij dan volgroeid? Want haar 1e tand is voor een kwart door, maar komt niet verder door en dit is nu al 2 weken zo. Iemand idee?

Liefs Reneke

Hey Reneke,

Dus die Dentitox werkt goed, weet jij waar die te koop is en wat hij kost ?
Ik heb echt geen idee hoe lang het duurt eerdat ze verder door groeien die tanden, weet wel dat als het TE lang duur (maar ja wat is lang) je de HA moet bellen. Die kan je dus altijd ff bellen voor raad of ander CB.Succes Zifjon was iets vrolijker vandaag  maar zag dat hij veel pijn had vandaag, veel in gezicht wrijven en weer 1 rode wang.

gr van Mariska

Hoi hoi,

Bij Noa zit het er ook aan te komen nou ja dat roep ik nu al  twee weken en er is nog niets!
Noa heeft ook vuurrode  wangen en zit steeds tijdens een driftbui naar haar mond te grijpen, gister hed ze verhoging.
ook wilt ze sinds 2 dagen geen brood og liga eten dus alles wat wat harder is en waar ze op moet bijten wilt ze niet zelf de verkoelende bijtring wilt ze niet!
Pfff ik ben echt blij als die tandjes einelijk door zijn joh!!

Groetjes Chantal mama van Noa 30 januari 2008

Terug
Bovenaan