Toch weer die angst

Ondanks dat het na mijn miskraam alweer 2 goed is gegaan en ik 2 gezonde kids heb, is er nu toch weer die angst. Dat zal altijd wel zo blijven denk ik. Nog 2,5 week geduld....dan hebben we de 1e echo!!
Hoe ervaren jullie het om weer zwanger te zijn na een miskraam?

Groetjes Tara

Hoi Tara,

Ik ben blij, maar vind het super spannend, zit echt ieder uur op de wc of er misschien bloed te zien is en schrik van ieder pijntje. Maarja, het is dan ook pas 7 weken geleden dat het bij mij mis ging dus het zit nog vers in mn geheugen.

Maar gelukkig geen bloed, dus we gaan er gewoon vanuit dat het goed zit. Over een week of 3 de eerste echo en dan kan ik denk ik pas echt volop gaan genieten. We hebben het de meest belangrijke familie verteld en van het weekend vertellen we het onze beste vriend/vriendin. Ze hebben allemaal zo meegeleefd met de miskraam.
Heb jij het al aan mensen verteld??

Liefs Jen

Hoi,

Heel begrijpelijk die angst, het onbezorgde gevoel is gewoon weg.
Ik herken het.
Ben nu 11 weken zwanger.
Heb een gezonde zoon van 2 en half en daarna 2 keer een miskraam gehad.
Heb met 6 en halve week een echo gehad, die zag er goed uit maar de onzekerheid blijft.
Krijg nu aanstaande woensdag weer een echo, ben echt super gespannen.
Hoop dat als deze echo goed is ik wat meer kan genieten.
We gaan dan ook iedereen op de hoogte brengen van de zwangerschap.
succes allemaal!

Hoi Tara,

Nou ik heb vanmiddag de echo gehad en die zag er prima uit!
Ben nu 11 en halve week dus de grootste kans dat het misgaat is voorbij al kan het natuurlijk altijd fout gaan!
Mijn man en ik waren enorm opgelucht!
Nu proberen om ervan te gaan genieten!
Als jij je echo krijgt hoeveel weken ben je dan zwanger??
Voel je je nog goed?

groetjes karin

Karin, wat fijn een goede echo!! Wat zit je dan vooraf in spanning he? Als ik de eerste echo krijg ben ik nog maar 7,5 week zwanger. Als die echo goed is, is dat natuurlijk een geruststelling. Maar ik ben helemaal gerust als de 17 weken voorbij zijn. Toen ging het bij mij kis. De kans dat het weer zo laat misgaat is natuurlijk heeeeeel klein. Maar ja, dat is mijn ervaring en dus mijn angst.
Wanneer ben jij uitgerekend? December?
Groetjes Tara

Hoi Tara,

Ja wat waren we gespannen zeg zo vlak voor de echo, maar gelukkig zag alles er goed uit! Mag nu weer gewoon terug naar de verloskundige en dan met 20 weken weer een echo.
Toch moet ik zeggen dat de angst nog niet helemaal weg is maar dat zal waarschijnlijk de hele zwangerschap wel blijven.
Aanstaand weekend gaan we het vertellen.
Hoe voel jij je, veel last van zwangerschapsklachten??
Hebben jullie het al verteld?
Ja ik begrijp dat het bij jou tot 17 weken spannend blijft! kreeg je toen klachten of kwam je er tijdens een controle achter dat het niet goed was?
En de laatste 2 zwangerschappen had je die angst zeker ook wel?
Succes en vind het leuk om elkaar op de hoogte houden!

groetjes karin

Hoi Karin,
Ja wat een spanning heb je dan zo vlak voor de echo he? Hier valt de spanning nu nog wel mee maar ik weet dat hoe dichterbij de datum van de echo komt, hoe meer de zenuwen me de baas zijn.

We hebben het wel al tegen mijn ouders verteld. Maar verder nog tegen niemand. Tegen mijn schoonouders gaan we het binnenkort ook vertellen en tegen de rest pas na de echo. Ook al is het dan nog pril, we zeggen het toch al.

Toen kwamen we erachter tijdens een controle bij de vk. Had al een echo gehad en met 12 weken het hartje horen kloppen. Dat kwam toen wel heel hard aan. Waarschijnlijk is het met 15 weken overleden in mijn buik. De 2 zwangerschappen daarna waren natuurlijk wel erg spannend, het onbezorgde is eraf. Maar toch was mijn gevoel erover wel goed. Al heb ik bij de laatste zwangerschap wel meer angst gehad dan de zwangerschap ervoor. De vk zei dat het logisch was. Hoe meer kinderen je al hebt hoe bezorgder je wordt.

Jij hebt 2 miskramen gehad he? Met hoeveel weken was dat? Wel heftig hoor, 2x achter elkaar.

Liefs Tara

Terug
Bovenaan