toch weer een vraag over die mecixaanse griepprik

zijn er vrouwen onder jullie die de griepprik niet gehaald hebben?
ik ben hier wel eens nieuwsgierig naar
want je leest bijna alleen maar dat ze hem wel hebben gehaald dus vroeg me eens af of er ook vrouwen zijn die hem niet hebben gehaald net zoals ik
ik sta er helemaal niet achter en me gevoel zegt nee en daar blijf ik bij naar je gevoel luisteren
ben benieuwd naar de reacties

groetjes semmetje bijna 25 weken zwanger

Ja, ik!
Ik heb de prik niet gehaald, heb geen oproep gehad en ga hem ook niet halen als ik de oproep als nog krijg.
Net als jij sta ik er ook helemaal niet achter! Niemand, echt niemand, geeft mij de garantie dat er niks met mijn ongeboren kindje gebeurt. Dat zij er iets van op loopt.
Ik twijfel zelf of ik mijn 2-jarige zoon moet laten inenten als ik een bericht krijg. Want ze gaan pas eind november prikken, de tweede prik is drie weken later en in januari is het ergste al weer voorbij. Pas na de tweede prik ben je echt beschermd zeggen ze, dus wat heeft het dan nog voor een zin?
De minister en de virologen kunnen roepen wat ze willen, maar zij zijn niet zwanger en zij hebben geen kleine kindjes meer (tenminste, gezien hun leeftijd lijkt me dat niet).

Ik lees ook steeds meer vrouwen die hem wel halen. En zal ik eens heel egoïstisch zijn? Als iedereen hem wel haalt, dan hoef ik toch niet? Want dan is die hele pandemie zo voorbij....

Mijn gevoel zegt ook dat ik het niet moet doen en nog niemand heeft me kunnen overtuigen.

Gr. Tamara
26 weken zwanger.

Hoi

Ook ik heb hem niet gehaald heb niet eens een oproep gehad van de huisarts op de site van de huisarts staat wel te lezen dat je in aanmerking komt als je zwanger bent maar dat je zelf moet bellen.
Daarnaast ben ik 39wkn en 2 dagen zwanger als ik bijwerkingen krijg en een van de ergste is koorts dan moet ik met koorts de bevalling in????? Dacht het niet en ik kan het niet overdragen aan het kindje want die 2de spuit als ik die ga halen ben ik niet meer zwanger.........
Heel fijn en niemand kan mij vertellen wat de bijwerkingen zijn voor het ongeboren kindje.

En hoe sterieler wij het allemaal gaan doen hoe vatbaarder je word ik maak me niet zo druk het zal wel loslopen neem ik aan.

Misschien denk ik nuchter maar met de gewone griep gaan er ook mensen dood alleen hoor je daar niks over in de media en en nu wel!!

groetjes moi28

Ik heb em niet gehaald, en ga dat ook niet doen. De verschijnselen zijn hetzelfde als de seizoensgriep. En die 'gewone' griepprik krijg ik ook niet ineens nu ik zwanger ben.... Mn dochter van 13 maanden laat ik ook niet prikken (waarschijnlijk heeft zij de griep trouwens al gehad) Nee hoor, ik ben van mening dat het lichaam het zelf moet kunnen oplossen, het is uiteindelijk maar een griep.... En als je het goed in de gate houdt, kun je op tijd aan de bel trekken als het te heftig wordt. Dat was trouwens ook het advies van de huisarts toen mijn dochter het waarschijnlijk had, temperaturen, paracetamol en gewoon uitzieken....

ennuh Tamara: ik heb datzelfde ook al gedacht hihihi, slecht he van ons....

Hoi

Ik heb de prik nog niet gehaald omdat ik nog niet me eerste trmister voorbij ben.
Daarna ga ik hem waarschijnlijk wel halen.
Ik heb astmatische bronchitis, en dus krijg jaarlijks ook de griepprik.
Ik en alle andere risico groepen kunnen ernstig ziek worden .
In aug heb ik al een acute longontsteking gehad, met bijna een opname in het ziekenhuis.
Dus ik weet dat mijn lichaam het niet zelf zal redden.

Gr Marielle

Ik ben het eerste trimester ook nog niet voorbij, maar haal hem wel...

Ook onze dochter van 1,5 laat in inenten....

Even heb ik ook nog gedacht aan wat het met de ongeboren vrucht zal doen, en hoewel wij al een kindje verloren zijn en dit absoluut niet weer willen meemaken heb ik toch zoiets dat Nova wel meer heeft aan een moeder die er voor haar kan blijven zijn....

ieder moet voor zichzelf kiezen
mijn afwegingen om het niet te doen zijn:
1 ik ben nog maar 10 weken zwanger
2 van vaccinaties krijg ik heftige reacties waaronder 1 week hoge koorts en andere griepverschijnselen
als je dan nagaat dat het ter voorkoming van 1 week griep is en ze het amper onderzocht hebben begin ik er niet aan.
voor mij heeft het meer risico dan baat
en elk jaar heb ik 1 a 2 keer de griep, ik ben afgelopen week al aan 3 mexicaanse grieppatienten op werk blootgesteld dus tegen de tijd dat ik de prik mag is het sowieso al te laat. gister nog 24 uur op werk voor 11 jarig mgriep-patientje gezorgd,

@ randy28

Mooie naam he Nova!
Net als jij heb ik een kindje verloren. Wij hebben haar de naam Nova* gegeven. Dat was mijn eerste zwangerschap en we zijn nu voor de tweede keer zwanger. De keuze die ik moest maken is dan ook extra moeilijk want we willen uiteraard niet nog een dochter verliezen.
Het is ook zo moeilijk omdat de mensen die er medisch meer verstand van zouden moeten hebben je ook echt zelf laten kiezen. Ze sturen je allemaal ook echt geen eenduidige kant op. Ik heb de prik genomen omdat ik zoveel risico heb om het op te lopen. En hoewel iedereen anders op de griep reageert wil ik het ook niet risceren om met zware longonsteking opgenomen te worden.

Heel veel sterkte en succes allemaal met jullie keuze!

Liefs Sam mama van Nova* en 22w en 6d zwanger van ........?

Terug
Bovenaan