toch weer een vraag over die mecixaanse griepprik

Ik heb er ook voor gekozen om het niet te doen. Ik ben zwanger maar verder niet ziek. Ik kan me niet herinneren dat ik de griep gehad heb met koorts, dus waarom zou ik deze griep dan wel krijgen?
Als ik het toch krijg neem ik aan dat mijn verder gezonde lichaam de mexicaanse griep wel aan kan.
Verder is het niet bekend wat de gevolgen voor het ongeboren kind zijn. Ze hebben een aantal jaren geleden ook des voorgeschreven, later kwamen ze er ook pas achter dat dit afwijkingen voor het ongeboren kind veroorzaakte.
Vandaar dat ik er voor kies om me niet te laten inenten.
Ik vind echter dat mensen die een chronische ziekte zoals astma of hart en vaatziekten en zwanger zijn wl beter een griepprik kunnen halen, voor hun kan de griep sneller ernstig verlopen.
Allemaal veel sterkte bij het maken van jullie keuze!
Groetjes Yvonne 12 weken zwanger

ondanks dat ik stellig nee elke keer had gezegt heb ik hem toch op gehaald. Samen met mijn zoontje die hem wegens med.redenen ook moest hebben. Zwangere krijgen geen oproep en moeten zelf met de HA bellen.

Ik heb nu wel een erge beursgevoel/ spierpijn op mijn arm maar meer ook niet.

Hoi,

Wat een fijne reacties hier! Bijna allemaal vrouwen die het niet laten doen! Dat is ook wel eens fijn om te horen.
Overigens lees ik hier op het forum dat heel veel vrouwen wel een oproep hebben gehad. En ja, de deskundigen laten het aan de zwangere zelf over. Op TV roepen ze: Als ik zwanger was zou ik het zeker laten doen! Maar a) ze zijn vaak man en b) ze zijn vaak te oud (mijn inschatting is dat ze boven de 45-50 zijn) om zwanger te kunnen zijn. En dus ook waarschijnlijk geen kindjes hebben in de leeftijd tot 4 jaar. Makkelijk praten vind ik dat!

Zoals men hier in Nederland spreekt van milde griep, vind ik het allemaal wel los lopen.

Er zijn nu 909 patiënten opgenomen (waarvan er wel helaas 22 overleden), maar er sterven elk jaar 2000 mensen aan de griep. En pas zei een deskundige op tv dat het in januari over zijn top is, dus lijkt het mij onwaarschijnlijk dat er binnen nu en januari nog bijna 2000 mensen komen te overlijden.

Maar ik ben wel blij dat ik niet de enige zwangere ben die zich niet laat enten.

gr. Tamara.

Ben net even bij de huisarts geweest voor mn dochtertje van 13 maanden die waarschijnlijk mex griep heeft. (alles ok trouwens) Maar we hebben het ook even over de vaccinatie gehad. Hij kon mij vertellen dat de mexicaanse griep een gewone griep is, en dat hij zelf helemaal geen voorstander is van vaccineren. Als ik het wilde, mocht het wel, maar hij zou het zelf ook niet doen!
Nu zou ik het toch al niet doen, maar nu is dat hele kleine beetje twijfel ook weg.....

Hallo meiden,

Ik ben morgen 15 weken zwanger en kan vanmiddag de mexicaanse griepprik krijgen vanuit mijn werk. Omdat ik met jongere werk.
Ik heb vanmorgen eerst even de huisarts gebeld en daarna de verloskundige. Ik twijfelde ook omdat ik de laatste twee weken allemaal verschillende verhalen hoor.
Ik kreeg van de huisarts en verloskundige te horen dat ze uitgaan van wat het ministerie zegt en dat ik vanaf 14 weken vaccineren.
Dus ik heb besloten om hem vanmiddag te halen.
Ik heb liever twee keer een prik dan de mexicaanse griep, want koorts is ook zeker niet goed voor het kindje en kan wat ik gehoord heb weeën opwekken.
Moeilijke beslissing, maar goed.

Succes meiden met een beslissing maken.
Groetjes van Patries.

Hallo allemaal,

Ik heb vorige week de vaccinatie tegen de mexicaanse griep wel gehaald. Ik was enorm aan het twijfelen, maar uiteindelijk toch maar gedaan. Ik werk in de zorg en de kans dat ik het krijg is dus redelijk hoog. Via het werk had ik ook al een oproep gekregen, maar heb de prik uiteindelijk bij de huisarts gehaald. De prik viel mee en ik heb ook liever een prik dan koorts en het kindje is de eerste 6 maanden ook beschermd. Dat vond ik ook een prettig idee. Iedereen is vrij in de keuze en kan het me heel goed voorstellen als iemand hem niet gaat halen. Het is ook allemaal heel onduidelijk wat er verteld wordt.

Succes met het nemen van een beslissing, want dat is zeker niet makkelijk.

Groetjes Juud

ik ben nu 11 wk zwanger, vanochtend kwam de oproep voor de inenting voor mijn dochtertje Megan van net 2 jaar. Ik vind het zo moeilijk, moet ik nou wel laten inenten of niet??Zwanegeren doen ze zowiezo pas na 4 mnd zwangerschap, dus ik kan nog even nadenken, maar wat doe ik met mijn dochter...

Ik heb wel een oproep gehad van mijn werk omdat ik in de zorg werk. Ze willen heel graag dat we een prik halen maar ik doe het niet. Normaal zijn ze jaren bezig om een vaccain te maken en nu is het binnen een half jaar klaar. Mijn vertrouwen heeft het niet en al helemaal niet voor mijn ongeboren kind.
Groetjes Ingrid 25 wkn :D

Terug
Bovenaan