Toen/Heden/Conclusie.. (Wie volgt?)

A

Anoniem

Guest

Hoi Mama's,

Net als vele andere mama's droomde ik als kleine meisje altijd over later.. Later als ik een "man" had en hoeveel kinderen ik dan zou willen.. Natuurlijk allemaal op fantasie berust, want je weet pas daadwerkelijk wanneer je gezinnetje compleet is als je zelf een kindje hebt.  Of  je kind makkelijk of een handenbindertje is, maar ook je financiele positie speelt hierbij een grote rol.

Nu dat je in die fase zit waar je vroeger als klein meisje vaak over fantaseerde vraag ik me af of je er nu anders over denkt.. Of blijft het zoals je het je altijd had voorgesteld?

Neem het TOEN/HEDEN/CONCLUSIE schemaatje over zodat het overzichtelijk blijf..

Ik zal beginnen;

TOEN: Ik riep altijd dat ik graag  vier kinderen wilde hebben. Een gezellige drukte rondom de tafel met eten etc.Ik had er zo'n romatische beelde bij...  

HEDEN: Ik kan me er niets meer bij voorstellen. Ik heb er overigens de financiele middelen niet voor (te denken aan een erg grote auto, groot huis, studie), maar het lijkt me ook een heel karwei.. drie kinderen vind ik nog altijd heel leuk, maar dat is even afwachten. Als nummer twee net zo makkelijk en lief is als Kay is het in ieder geval het overwegen waard!

CONCLUSIE: Wij willen zeker  twee kinderen. Een derde is een optie, vier is to mutch!

Esmé mv Kay

TOEN:

Ik wilde er wel 10!! Mijn ouders hadden er 5 en dat was altijd zooo gezellig. Toen ik rond de pubertijd kwam werden het er 4. Net niet zo druk als thuis, maar toch een hok vol! Het liefst zou ik 2 kids van mezelf hebben en twee adopteren. Zo kon ik twee kansarme kindjes de liefde en rijkdom geven die ik mijn eigen kinderen ook gunde.
Ik zou een gewoon huurhuisje hebben (was ik zo gewend), veel vrienden en kennissen en een heeeele lieve man. Het liefst een neger, want daar krijg je mooie kindjes van.

HEDEN: M'n leven staat op z'n kop! En dat is pas nummer 1!!! Ik heb de eerste paar maanden als best wel heel zwaar ervaren. Mega leuk, maar ook echt heel zwaar. Dus of ik daar 4x zin in heb?? Die adoptie zit nog steeds in m'n hoofd. Maar ik wil niet de mensen die geen kinderen kunnen krijgen een kindje voor de neus wegnemen. Er zijn zat mensen die 2 of 3 jaar moeten wachten op een adoptiekindje.
Ik heb een mooi huisje gekocht, groot genoeg voor 4 kinderen (beetje improviseren), en ik heb inderdaad een heeeele lieve man aan de haak geslagen, hij is een beetje blond uitgevallen, maar het resultaat is er niet minder om!

CONCLUSIE: Ik wil zeker twee kinderen, en misschien wel drie. Dat van die adoptie moet ik nog maar zien of dat ervan komt. Maar belangrijkste is....ik ben een gelukkiger mens geworden dan ik dacht te zijn door kinderen.

Liefs Nelleke

TOEN: Ik wilde ook graag eeng root gezin, 4 kids, een leuk huis in een dorp, lieve man en een baan in de zorg. De 4 kids kwamen na het oppas baantje dat ik had bij een gizin dat werd uitgebreid van 2 kids naar 4 door een tweeling, leek me geweldig om ook een tweeling te hebben. Ook ik wilde graag een kindje adopteren, om het zo te kunnen laten delen in alles wat wij ook hebben. Ik zou er zelfs wel 4 willen adopteren. Oja en de eerste 2 zouden jongens moeten zijn en dan 2 meiden.

HEDEN:

Ik heb een schat van een dochter, maar die lieve man, die is er niet. De vader van Tess was best lief soms, maar hij had ook een nare kant, helaas. Ik woon in een mooi maar klein huis in een dorp (ver buiten het dorp eigenlijk) maar naast mijn ouders (tja daar droom je ook niet van als je jong bent). We zijn net verhuist en ik moet me echt nog vormen naar een leven naast mijn ouders. Hopelijk komt er ooit toch nog een lieve man voorbij die bereid is mijn dochter met veel liefde te accepteren, en ik hoop ooit een 2e kindje te mogen krijgen. Ons huis is niet groot genoeg om er meer in kwijt te kunnen en 2 lijkt me op dit moment echt wel genoeg!

CONCLUSIE:

Een lieve man is welkom, een 2e kindje ook... maar dit zijn mijn nieuwe dromen en op dit moment ben ik super gelukkig met het leven dat ik heb met mijn kleine meid. Adoptie is zeker ook nog een mogelijkheid, maar niet in de komende 2 jaar.

TOEN:

Wilde ik altijd met een visboer trouwen waarom? Omdat die altijd in een groot huis     wonen. Mijn moeder zei dan "stinkt altijd naar vis hoor" mmm doe dan maar niet.
Ik wilde kinderen als ik 22 was en het liefst 4. En konijnen want dat waren mijn lievelings dieren, ik liep ook altijd met een poppenwagen met ... konijnen erin  Ik was altijd druk in de weer met poppen en heb altijd om mijn 2 buurmeisjes gepast die beschouwde ik als zusjes. Wilde heel graag kraamverzorgster worden

RESULTAAT:
Nou de visboer klopt, ik werk er zelfs in  Ik was 24 (bijna 25) toen ik mijn eerste kindje kreeg en of ik er nog 4 wil dat is nog maar de vraag. Ik heb nog geen konijn maar wel een kat, konijn komt nog wel.

Liefs Esther

TOEN:

Vroeger zei ik altijd dat ik met mijn vader wilde trouwen en samen in Lelystad te gaan wonen haha!! Ja toen was ik wel heel klein!
Maar ik wilde altijd 2 kinderen eerst een jongentje dan een meisje want dan kon de 'grote' broer wel op zijn zusje passen haha!
Ik wilde een groot huis....En thuisblijfmama zijn....En natuurlijk een hele lieve man treffen!!

HEDEN:
Ik heb een prachtige dochter gekregen...Een ontzettend lieve man....Groot huis is ook nog in de toekomst....En thuisblijfen voor mijn kindje vind ik echt super!!
Ik had dit voor geen goud willen missen!!

CONCLUSIE:
Dat ik toch redelijk mijn dromen waar heb gemaakt....2e komt er zeker nog aan...Eerst gaan we voor een groter huis....En dan kijken we of nog een wonder in ons leven kunnen krijgen (Want dat weet je natuurlijk maar nooit)!

TOEN:
Ik heb zelf maar 1 zus en wilde zelf minstens drie kinderen. Altijd had ik gedacht dat ik in Italie zou gaan wonen.

HEDEN:
Nu heb ik er twee (en een hond) en mijn gezin is nog lang niet compleet. Voorlopig nog geen broertjes of zusjes maar zeker in de toekomst wel! Nooit had ik gedacht dat ik in Israel zou gaan wonen. Italie trekt nog steeds enorm maar op het moment blijft het Israel. Nederland wordt het iig nooit meer.

TOEKOMST:

Mijn man en ik hebben gelukkig volledig dezelfde toekomst plannen: 4 kinderen, en daarna waarschijnlijk een kindje adopteren. We zijn allebei nog jong dus we hebben ruim de tijd. Het is alleen zo dat de kibbutz anders werkt dan het 'gewone leven'; je kan niet kiezen waar je woont en momenteel zijn de huizen hier echt niet geschikt voor meer dan 3 kinderen. Maargoed, zoals ik al zei: nu nog even niet (eerst van mijn twee prachtige kids genieten), en over 10 jaar wonen we in een huis dat wel groot genoeg is. Ik denk dat ik misschien over 2 jaar wel weer zwanger ben, naar je weet natuurlijk nooit hoe dat zal gaan. Om nu aan een derde te beginnen vind ik niet eerlijk voor mijn kinderen: de oudste is nog maar 26 maanden en verdient de volledige aandacht samen met haar broertje! Anders denk ik dat we wel eerlijk een derde zouden willen.

TOEN

Ik heb altijd gezegd dat ik graag wil trouwen en twee kindjes wou krijgen. Ook wou ik vroeger al met verstandelijk gehandicpten werken (de oom van mijn moedr had syndroom van Down en dat vondt ik erg interessant) over waar ik zou gaan wonen heb ik nooit zo nagedacht.

HEDEN

Getrouwd en moeder van twee schatten van kinderen. Ook werk ik met verstandelijk gehandicapten.
Dat ik nu in een mooi huis woon in een dorp had ik nooit verwacht maar het bevalt mij prima.

CONCLUSIE

Ik ben supergelukkig en zoals ik er nu over denk is mijn gezinnetje compleet. Ik zou op den duur wel ander werk willen hebben waardoor ik niet meer in de weekenden hoef te werken en dan lekker bij mijn gezinnetje kan zijn.

Groetjes sandra

ps: ik heb altijd gezegd dat ik 3 kinderen wilde voordat ik 30 ben... gaat me misschien nog wel lukken ook!

Terug
Bovenaan