Toen/Heden/Conclusie.. (Wie volgt?)

TOEN

Ik vond kinderen altijd wel leuk maar een echte grote kinderwens van mezelf had ik niet.
Maar het huisje-boompje -beestje weer wel.
Ook trouwen stond niet bovenaan mijn lijstje. Ik was 22 toen ik Danny leerde kennen.
Wat werk betreft ben ik niet ambitieus, ik wil het gewoon leuk hebben.

HEDEN

Dat huisje-boompje-beestje was er binnen een aantal jaar, Danny is bij mij in Vught komen wonen vanuit Rotterdam,   en na een jaar kwam Ishja, onze hond erbij.
Toen we elkaar precies 5 jaar kenden zijn we getrouwd -14 sept 2001- en toen begon het bij mij wel erg te kriebelen en wilde ik toch wel graag voor mijn 30ste een kindje.
Toen ik net een maand 29 was is Roos geboren en vorig jaar augustus maakte Linde ons gezin compleet.
Ik vind het heerlijk zo met onze twee meiden, een groter gezin lijkt me erg leuk maar dat vind ik financieel gezien geen optie, ik wil ook nog een beetje leven zoals we nu doen. Het is goed zo.
Een andere baan zou ik ook leuk vinden maar heb geen idee wat, voorlopig heb ik een leuke baan met lieve collega's dus nog prima.

TOEKOMST

Onze meiden gezond, groot laten groeien en een goede opvoeding mee geven, een enorm karwei, maar een geweldige uitdaging.
Misschien ooit een huis kopen, we huren nog steeds en dat vind ik ook geen probleem, moet je gewoon de voordelen van zien, maar ooit kopen lijkt me een enorme stap maar heel leuk.
Alleen is Vught niet te betalen en we willen wel graag hier blijven wonen.
En verder lekker samen met z'n viertjes + de hond natuurlijk.
En dan misschien toch die andere baan, waarin ik het gevoel heb dat mijn werk ook echt wordt gewaardeerd.

groetjes Danielle.

TOEN:
Ik wou kinderarts worden. Trouwen met een knappe maar vooral rijke man (schaam). Op jonge leeftijd kinderen. Twee graag! Trouwen hoefde niet zo perse.

HEDEN: Ik ben dus geen kinderarts. Dat studeren was niks voor mij. Mijn knappe man heb ik gevonden.. nu dat geld nog. Mama van een lieve dochter en ook een beetje mama van de 2 kindjes van mijn man. Wonen de helft van de week bij ons. Ben ook echt trots op ze. En een nieuw huis + bedrijfspand gekocht. Dus het geld is een beetje op maar dat hopen we weer recht te breien met het werken in ons nieuwe pand. O ja en ook nog getrouwd ben ik!

TOEKOMST: Nog 1 of 2 kindjes erbij. Maar denk dat het er maar 1 word want anders hebben we er 5 = wel erg veel.

Leuk om te lezen allemaal!

toen ik wilde geen baby vond het maar niks zeker niet voor me zelf. wilde graag gehandicapte kinderen opvangen of adopteren. wilde graag een aantal poezen. en geen man.

nu ben getrouwd met een man heb een baby meisje en wil er nog wel een liefst twee maar dat is echt niet haal baar. of moet een tweeling krijgen(haha)
heb een jackrussell en een kanarie heb wel allerlei dieren gehad maar geen poezen vind mijn man niks.
werk wel met gehandicapte kinderen en neem ze ook wel eens mee naar huis maar ze blijven niet slapen.

conclusie van vroeger klopt niet veel.
ben dol blij met mijn dochter maar ben niet zo weg van de eerste paar 3 maanden van het vbaby zijn maar dat gaat wel over. iris was een super voorbeeldige baby en hou zielsveel van haar.

Toen:
Aangezien ik zelf uit een gezin met 5 kinderen kom, wilde ik ook altijd minstens 4 kinderen. Verder wilde ik lerares Engels of Geschiedenis worden.
En natuurlijk een lieve man en een mooi huis!
Toen ik verkering kreeg met Marcel hadden we het nog steeds over 4 kinderen, want hij komt ook uit een gezin met 5 kids.

Nu:
heb ik dus m'n lieve mannetje en dat huis is ok al aardig gelukt. En bovendien hebben we 3 prachtige dochters gekregen. Alleen lerares zijn is niet gelukt, want ik had me ingeschreven voor de studie, maar toen bleek ik zwanger te zijn van Nadia, dus we wilden gauw trouwen en een huisje inrichten. Dus er was geen geld voor studie over. Maar m'n huidige werk bevalt ook prima!

Conclusie:
M'n dromen zijn al aardig uitgekomen!
En of dat 4e kindje er inderdaad ooit komt moeten we maar afwachten, voorlopig vind Marcel het wel even goed zo, maar goed, we zijn nog erg kong, dus wat dat betreft hebben we de tijd nog wel!
En dat 4e kindje hebben we wel in huis door elke keer een Wit-Rusje voor 7 weken alle liefde van de wereld te mogen geven!

Liefs Annemarie

Ps: leuke topic!!

TOEN:
Wilde ik altijd chirurg worden. Ik wilde dan een kindje en een lieve man.

HEDEN:

Chirurg ben ik dus nooit geworden (zou het ook niet meer willen) en nu is er toch wel de wens voor een tweede kindje. Ik ben nu thuismoeder en dat bevalt beter dan ik ooit had gedacht. Ik heb een super-lieverd aan de haak geslagen en ben onwijs gelukkig!

CONCLUSIE:
Hoewel mijn wensen van vroeger niet meer lijken op hoe het nu is, ben ik echt blij hoe het allemaal gelopen is. We hebben het goed gedaan!

Liefs Annet

TOEN

wilde ik een groot gezin en de eerste op m 'n 25ste

HEDEN

ik heb ondervonden dat dat allemaal niet zo vanzelfsprekend
is heb mijn man leren kennen toen ik 26 was
ben zwanger geweest van een tweeling dat grote gezin leek
dus niet zo ver weg maar dat liep helaas anders
ik heb nu een prachtige knul van 8,5 maand een makkelijk
ventje maar het is niet gezegd dat alle kindjes zo zullen zijn

CONCLUSIE

ik droom nog wel eens van een groot gezin maar of dat ook
gaat gebeuren is afwachten als het ons gegund is willen we
zeker nog een kindje en gezien het feit dat onderzoek in
leiden heeft uitgewezen dat we een verhoogde kans op
meerlingen hebben kan dat grote gezin ook zo gebeuren
we hebben besloten om af te wachten wat de toekomst ons
brengt en van daaruit verder te beslissen

groetjes
Bianca mv Lorenzo

Hé Esmé, Je bent vandaag wel druk bezig met het openen van topics zeg! Wat moeten diegene die op vakantie zijn dan wel veel bijlezen, haha...

Goed even mijn versie:
TOEN
Ik wilde altijd eerst trouwen in een kasteel met een lieve zorgzame man en dan kinderen. Erg traditioneel dus. Daarbij wilde ik chirurg worden. Ik was ook altijd bezig om beesten die dood waren te ontleden enzo. Ik heb zelfs de parkiet van mijn zus verlost van een abces (etterbult) op zijn poot. Hellas was de parkiet de volgende dag dood. Maar ik vond het gewoon interessant. Mijn zus neemt het met trouwens nu nog kwalijk.
Ik wilde altijd een groot gezin en het leeftijdsverschil moest klein zijn. Dat leek me gezellig.

HEDEN
Ik ben idd getrouwd met een heel lieve man in een kasteel. Een maand later was ik zwanger van Ilse.
Chirurg ben ik nooit geworden, maar ik werk wel in een ziekenhuis (als kwaliteitsadviseur).
Ik wil nog steeds wel een groot gezin als we het financieel kunnen redden en als het ons gegund is natuurlijk. 3 kinderen lijkt me mooi, maar liever 4. Het leeftijdsverschil moet wat mij betreft klein zijn, maar deze discussie voer ik nu met mijn man. Hij wil liever nog even wachten en ik zou het liefst meteen weer zwanger zijn...
We wonen in een twee-onder-een-kap woning. Groot genoeg voor 4 personen, maar 5 of 6...?
En ik ben SUPER gelukkig. Dit had ik me alleen maar duren wensen en het is nog uitgekomen ook.......!!!!!!!!!!

TOEKOMST
Ik denk dat we voor 3 kinderen gaan en dat er een compromis qua leeftijdsverschil komt. We zullen waarschijnlijk naar een groter huis verhuizen.
Tja, zou ik nog gelukkiger kunnen worden?

Terug
Bovenaan