Tot welke leeftijd in de box ...

Hallo, mijn kleine meid is deze week 11 maanden geworden en telkens ik haar nu in haar box zet is het moord en brand want ze kan dan niet bij mij zijn, ze wil niet spelen. Super moeilijk want het huishouden moet gebeuren en ik kan haar gewoon ook niet elke minuut van de dag aandacht geven dat is helemaal niet vol te houden. Op de grond zetten om te spelen is vaak ook nog geen optie want ze is uiteraard eerder geïnteresseerd in de dingen waar ze niet aan mag komen. 

Onze dochter van 14 maanden zit/speelt/slaapt nog regelmatig in de box. Het is nu mo g haar veilige plekje ze vind het niet vervelend om even in de box te zitten, bijvoorbeeld als ik haar oudere broer moet verschonen of even de was ip moet hangen of zo. Of gewoon om even een klein slaapje te doen als ze moe is

Ja het is een sta in de weg. Maar wel een rustmomentje. Zeker als ze gaan lopen ook dat je zelf even weg kunt naar de was oid. Maar het hoeft natuurlijk niet, als je hem weinig gebruikt en hem in de weg vind staan geeft al aan dat je er wellicht aan toe bent dat hij weg kan. Als je echt even wat moet doen kun je je kindje ook even in bed zetten.

Poeh het komt hier soms best oordelend over. Iedereen doet toch wat hem/haar het beste lijkt voor het kind?

Ik vind het heel prettig om na de maaltijden haar even in de grondbox (van 2 bij 1,5m, hebben gewone box weggedaan) te doen, ruim ik wat op, ze vermaakt zich lekker zelf en als ik klaar ben dan mag ze de kamer rond. Vaak doet ze als ze niet in de grondbox zit zelf de rits open die aan de buitenkant zit en gaat ze alsnog binnen spelen haha. Lekker ding ♡.
Lekker doen wat voor jullie goed voelt en goed werkt :)

Terug
Bovenaan