Trage meid!

A

Anoniem

Guest
Iedereen zie ik trots melden dat haar zoon/dochter bv al kan lopen. Maar zijn er ook moeders met een trage baby? Onze dochter is 11 maanden en een hele lieve meid. Ze is ook aardig aan de maat, ik denk bijna 12 kilo en 80 cm. Maar actief is ze niet. Als ze op haar buik ligt, duwt ze zich naar achteren met haar handjes. Soms gaar ze van zit naar lig maar andersom kan ze niet. Als ik dan hoor van een collega met een baby van 6 maanden dat ze zelf kan gaan zitten doet me dat toch een beetje pijn.  
Zijn jullie ook erg actief met jullie kinderen aan het spelen/oefenen of doen ze het allemaal uit zichzelf?
We zitten al bij de fysio en zijn nu druk aan het oefenen. En meestal kan ze de dingen dan ook snel zelf doen.  

Oh f-jes, ga je niet al te druk maken hoor! Ook al zijn er kids die meer kunnen dan jouw kindje; ze hebben toch allemaal hun eigen tempo!

Mijn dochter is nu 11 mnd, maar heeft in de afgelopen 4 weken zoveel meer geleerd. Zomaar ineens heeft ze een spurt gekregen. Ze kon 4 wk geleden alleen maar rollen en nu kan ze kruipen, gaan zitten, zich optrekken en (bijna) staan. Aan de andere kant heeft ze nog steeds geen tanden... Tja, je kan niet alles hebben! Hihi.

Mij lijkt het prima als ze al fysio heeft; geef je kindje verder gewoon de tijd om het in eigen tempo te doen!

Jacoline mv Lara.

Chloë was ook niet een van de snelste, maar heeft ook ineens een spurt ondergaan en kruipt en trekt zich op. Lopen zie ik hier voorlopig nog niet gebeuren.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je wat onzeker wordt als je verhalen hoort van kinderen die veel sneller zijn, maar probeer dat niet te doen hoor.
Dat je fysio hebt is toch al een hele goede hulp.
Ik heb hier wel geprobeerd om te stimuleren, maar ik denk toch dat een kindje wat gaat doen als het eraan toe is.
Geniet lekker van je meisje en het komt heus wel goed!
Sil

Hoi,

Niet druk gaan maken! Een vriendin van mij heeft een dochtertje, drie weken jonger dan Heather. Zo op het eerste oog denk je 'dat kindje is langzaam', nou mooi niet. Ze is alleen op totaal andere vlakken actief dan Heather. H. sjeest de kamer door, zij niet, ze kijkt, kijkt en neemt in zich op. Je merkt daarom ook dat ze op andere vlakken (fijne motoriek bv) echt ver voor ligt op Heather.

Wij vinden het juist ontzettend grappig dat die twee meidjes zich zo veschillend ontwikkelen. Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is!

Groetjes, KT

Wat mooi gesproken KT en een duidelijker voorbeeld kan ik niet bedenken. Helemaal mee eens dus!

Ida

Ik had van de week een zelfde ervaring als KT. Ik was op bezoek bij een collega-vriendin, die een zoontje heeft die 16 dagen ouder is als Naomi (10 maanden).
Dat jochie sjeesde dus ook de hele kamer door, (en hij doet dat al  2 maanden, zei ze) terwijl Naomi op dat moment nog niet kon kruipen. (het leek wel alsof ze het van 'm afgekeken heeft, want 's middags deed ze heel voorzichtig de eerste kruipjes vooruit...).
Maar zij babbelde weer veel meer, en inderdaad hetzelfde als bij KT: de motoriek was veel beter. Naomi is ook meer een 'kijkertje', dan een 'doener'.
Laat je dus inderdaad niet gek maken door wat een ander kindje kan! (hoewel ik daar ook wel een beetje gevoelig voor ben, omdat ze niet zo snel was met rollen, kruipen enzo En hier ook nog geen tand te bekennen...).

Wilmi

Kan ik toch een beetje opscheppen. Mijn meid heeft al 6 tanden! Ook brabbeld ze aardig wat af.

Hoi mammies!

(Hier weer zo'n lezer die niet veel reageert) Ik moest even reageren (de af(was) wacht wel....) want ik dacht van de week hetzelfde....
Billy is net 11mnd geweest een kilo of 11 een cm of 78 net 2 weken 2 tandjes rolt gevaarlijk snel/hard van buik/rug/buik  naar plaats van bestemming,dat laat ik hem niet op de plavuizen doen. Zittend kijkt ie lekker om zich heen mammaaaah roept ie soms. Op handjes en knietjes wipt ie heen en weer en vandaag zag ik z'n knietjes 'kruipbeweging' maken maar z'n handjes bleven waar ze waren...
Ik ben in ieder gevak heel blij dat ie goed eet en drinkt.  De 3mnd. jongere baby van een vriendin kruipt de kamer rond en heeft allang tandjes, maar hij slaapt s nachts niet door en Billy wel van ca. 8 tot 7! Ioannis kon op Billy's leeftijd al wel kruipen, maar niet zo makkelijk eten en s nachts slapen! Het is een feit elk kindje is weer anders...
groetjes,Priscilla  

Terug
Bovenaan