trek in dingen die je niet mag eten

Oh ja, erg he. Ineens zie je ook allemaal die lekkere dingen, die je niet mag hebben.
Ik had deze week echt zin in een medium gebakken biefstuk. Maar helaas.
Mezelf kennende heb ik er straks, als het wel mag, geen zin in. Wat verboden is trekt extra aan he.
Gelukkig zitten we allemaal in hetzelfde schuitje.
Groetjes V.
Vandaag precies 13 weken, dus nog lang te gaan.

Ik heb dat ook met filet! Heb gisteren een bakje gekocht voor mijn vriend want die vind het ook lekker en staat ook al 4 maanden droog  maar het water liep me in de mond, nu nog trouwens als ik eraan denk!

Haring en brie van de AH mag je gewoon eten hoor!! Gynaecoloog en verloskundige hebben dat allebei bevestigd als het maar vers is! Dus lekker genieten ervan! Doe ik ook!

Hallo allemaal!

Ik sta er echt van te kijken dat sommige verloskundige zeggen dat je geen haring mag eten! Ik eet nog steeds wekelijks haring en ben nu ruim 7 weken. Ik heb op 27 juli mijn eerste afspraak bij de verloskundige en ik hoor dan wel wat ze daarover zegt. Vooralsnog blijf ik t gewoon eten. Mijn schoonzus is pas bevallen van een prachtige zoon en heeft tijdens de zwangerschap ook haring gegeten.

Gr, Liane

je mag best 1 broodje filet hoor!zolang het niet elke dag is en je niet een gigantische laag erop smeert.ik vind het allemaal maar onzin,ik heb van de 1ste nergens last van gehad en heb gewoon brie en filet en haring gegeten hoor gewoon met mate doen,maar onthouding is onzin.

Het is niet waar dat 1 broodje filet geen kwaad zou kunnen. Als dat net het broodje is waar die bacterie in zit is het net zo gevaarlijk als wanneer je het dagelijks zou eten.

Filet moet je echt niet eten, dat is rauw vlees en daar kan je kindje dood aan gaan. ook al eet je er maar een beetje van.
Haring daarentegen is juist goed voor de ontwikkeling van de hersentjes van je kindje. Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik dat ook gewoon gegeten. Zolang je het maar vers haalt bij de visboer kan het geen kwaad.
Toen ik 2 jaar geleden van mijn zoontje was bevallen, heeft mijn vriend de volgende dag toen ik uit het ziekenhuis kwam gelijk een broodje filet voor mij klaargemaakt. Heerlijk was dat!
Liefs Maria

quote: Danique3 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('09-07-2006 20:02:31'));

Het is niet waar dat 1 broodje filet geen kwaad zou kunnen. Als dat net het broodje is waar die bacterie in zit is het net zo gevaarlijk als wanneer je het dagelijks zou eten.

nou mijn verloskundige zei dat 1 broodje echt geen kwaad kon,zolang je het maar niet ergens op straat koopt,in de winkel is het relatief veilig.En voor zover ik weet is er bij ons in de familie nog nooit iets mis gegaan,maar als een ander het niet doet is dat hun keuze en dat is toch oke?maar je krijgt echt geen miskraam van maar 1 dun broodje filet.

Hoi,

Even over Filet: Vrienden van ons hadden dit ook gegeten, gewoon vers uit de supermarkt. De man kreeg veel vermoeidheidsklachten en uit onderzoek bleek dat hij dus toxoplasmose heeft gekregen van die filet. De vrouw heeft nergens last van, het ligt er maar net aan of je vatbaar bent op dat moment, hoe je weerstand is. Die man loopt nu al 4 weken bij huis omdat hij zo moe is en niks kan. Er is geen medicijn voor, moet met rust over gaan.
Ik denk dan: als het voor een volwassen vent al zulke gevolgen heeft kan het voor een baby zeker niet goed zijn.

Ik neem dus echt geen filet, wil dit risico niet nemen voor ons ukkie.

Liefs Annemarie

Terug
Bovenaan