trek in dingen die je niet mag eten

Dan vind ik dat de verloskundige een groot risico neemt om dat te zeggen. Het is namelijk zo dat waarschijnlijk iedereen al weleens iets met de bacterie gegeten heeft, maar als je weerstand goed is merk je er waarschijnlijk niks van. Een baby heeft die weerstand nog niet, dus het kan goed zijn dat jij niks merkt van zo'n broodje maar dat je baby er wel last van krijgt. Iedereen moet het inderdaad zelf weten, maar ik geef alleen aan dat het niet helemaal waar is wat de verloskundige zegt.

Begrijp me goed ik ben de laatste die iemand zal veroordelen als ze het wel eten, maar het kan toch zijn dat mensen verkeerd voorgelicht worden en niet weten dat ze toch een risico nemen als ze het eten?

Hallo allemaal,
Ik ben inmiddels 16 weken zwanger en ook ik eet af en toe een broodje haring, errrrruug lekker. Van de gyn. mag je dit best hebben maar niet met overmate.
Over filet is echt niet goed voor je baby, als je toxoplasmose krijgt, dus dat wordt ten strengste afgeraden, tenminste door mijn verloskundige.
Groetjes van Margriet

Hoi Kiekje,

Wat een onzin allemaal zeg.

Ik ben vanmorgen bij mijn verloskundige geweest en die gaf heel duidelijk aan dat veel zwangere vrouwen en zelfs andere verloskundigen zwangere vrouwen wel erg bang maken met van alles
Zo mag je namelijk gerust hier en daar een harinkje (is zelfs in de laatste paar maanden van de zwangerschap errug gezond voor de ontwikkeling van de hersenen) Kijk je  moet er natuurlijk geen 2 of 3 op een dag eten. 1 of 2 keer in de week. Alle vis die je rauw kunt eten mag. Je mag alleen GEEN rauwmelkse producten!!!!

En over het verhaal dat je niet pittig mag eten dat schijnt ook onzin te zijn. Je kunt gewoon eten wat je voor je zwangerschap at behalve rauw. leverproducten en pas op met kaasjes etc (lait cru)
-drank (uiteraard niet)
-roken (uiteraard niet)

Dus dames laat je niet bang maken, dat heb is mij nu de eerste paar maanden   van mijn eerste zwangerschap genoeg meegemaakt en NU is het afgelopen!

Succes allemaal!

Liefs Aicha.

Hoi Meiden,

Ik wil toch even reageren...

Ik ben nu 25 wk en 6 dgn en ik eet elke week een heerlijk broodje haring vers bij de visboer vandaan....Mij is verteld dat dat absoluut geen kwaad kan, en de visboer ligt zo langzamerhand dubbel om mij en mijn vriendje want het is echt elke week vaste prik, zelf op de bruiloft van mijn broer zijn we er in onze feestkleding speciaal heengereden ;-)

De slagerij bezoeken is echt een kwelling, dan kan ik alleen nog maar denken, Filet, Osseworst liefst hele kilo's ajb  maar ja toch maar even niet he...

Heb het lijstje voor na mijn bevalling al klaar liggen Wit pistoletje Filet met uitjes en een met Osseworst.... En een glaasje Champagne weet ook niet waarom maar die laatste moet echt voor mijn gevoel

Maar ik denk dat het belangrijkste is dat iedereeen moet doen daar waar hij/zij zich goed bij voelt, als je je nu niet prettig voelt bij haring niet doen dan...

Meiden het is voor een geweldig doel, dus nog effe volhouden.

Dikke knuffel,

As Tridje

Hahaha wat een gedoe allemaal he wat je wel en niet mag......

Zelfs elke verloskundige kan andere dingen zeggen hoor....op www.voedingscentrum.nl kun je alles lezen over wat wel en niet mag.

Ik dronk niets geen alcohol in me zwangerschap...tot een week of 3 terug...heb 1 glaasje witte wijn genomen(na het er eerst met de gynaecoloog over gehad te hebben)op een mooie avond.....het smaakte me totaal niet....had een schuldgevoel enzo.....maar sinds 2 weken drink ik elk weekend 1 glaasje witte wijn......

Ook neem ik eens per maand een boterham met leverworst...heerlijk!!!!

en wat die goeie voornemens voor na de bevalling betreft?????dat is mij nooit gelukt...na de bevalling nam ik een beschuit met muisjes en was al die goeie voornemens echt vergeten....het enige wat telt is je kindje!!!!!
Wel at ik elke dag een biefstukje met de lunch......heerlijk maar dat was voor mij een traditie.

Succes meiden.

Gea (26 wkn)

trouwens nog een lekkere tip voor de meiden die graag brie lusten,je hebt ook brie met gepasteuriseerde melk bij de ah!!die mag je wel!

ps laat je idd niet bang maken,want vroeger aten mijn oma's alles en ze hebben er allebei 6 gekregen,dus het zal wel meevallen,en ze dronken in die tijd ook gewoon.(niet dat ik dat doe,ik lust geen alcohol)

quote: Danique3 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('10-07-2006 10:13:20'));

Dan vind ik dat de verloskundige een groot risico neemt om dat te zeggen. Het is namelijk zo dat waarschijnlijk iedereen al weleens iets met de bacterie gegeten heeft, maar als je weerstand goed is merk je er waarschijnlijk niks van. Een baby heeft die weerstand nog niet, dus het kan goed zijn dat jij niks merkt van zo'n broodje maar dat je baby er wel last van krijgt. Iedereen moet het inderdaad zelf weten, maar ik geef alleen aan dat het niet helemaal waar is wat de verloskundige zegt.

Begrijp me goed ik ben de laatste die iemand zal veroordelen als ze het wel eten, maar het kan toch zijn dat mensen verkeerd voorgelicht worden en niet weten dat ze toch een risico nemen als ze het eten?

ik ben niet verkeerd voorgelicht vindt ik,ik vindt het alleen flauwe kul,net zoals mijn vk.iedereen in de familie heeft gewoon gegeten wat ze lekker vonden alleen met mate,maar allemaal hele gezonde kids,nergens last van!vroeger had je dat gezeur over wel of niet eten ook niet,en er zijn niet meer of minder kinderen aan doodgegaan.En als je er 1 keertje een eet,ben je echt geen slechte moeder.roken is ook ongezond en dat doen veel vrouwen er ook niet minder om.

Terug
Bovenaan