troosten? of laten huilen?

Hoi Hanif,

Ik heb net als Miepzz  veel gehad aan het boek van Ria Blom. Wij hebben in overleg met het consultatiebureau de Pacco inbakerzak aangeschaft en sindsdien slaapt Sofie overdag in haar eigen bedje (wat ze voorheen echt niet wou, behalve 's nachts).
Een heel herkenbaar verhaal dus.
Ze huilde behoorlijk veel en het enige wat ik kon doen is met haar op de arm rondlopen of op de bank zitten, ik kwam nergens aan toe en dat begon me behoorlijk op te breken. Toen het consultatiebureau is geweest om het inbakeren uit te leggen en voor te doen, sliep Sofie meteen, ze vond het waarschijnlijk heel fijn om zo geborgen te liggen. En ze kan zichzelf nu ook niet meer wakker houden met haar handjes (gingen telkens als schrikreactie omhoog, waardoor ze weer wakker werd).
Als ze nu wakker wordt, dan voedt ik haar, ga even met haar spelen/zingen tot ik merk dat ze geen interesse meer heeft, dan gaat ze even in de box alleen tot ze moe wordt en dan leg ik haar weer ingebakerd in bed en zo gaat het de hele dag door. Natuurlijk huilt ze af en toe als ik haar in bed leg, maar dat is vaak max. 15 minuten en dan slaapt ze zo'n 2 uurtjes tot de volgende voeding.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt! Heel veel succes!

Groetjes Marije,
m.v. Sofie, 17-05-08

hey hey

Onze kleine man had hier ook erge last van aan het begin, maar het viel op dat hij het alleen had in zijn bedje en niet in de box.
Dus ik heb zijn lekker boxkleed in ze bed gedaan, en ja hoor daarop sliep hij als een roos. Deze is veel zachter dan zijn matrasje, en voelde ook niet zo koud aan.
Dit hebben we een week gedaan, en daarna sliep hij ook gewoon zonder.
Sinds 3 maanden draaide meneer zich zelf op zijn buik, en viel zo met zijn duim in slaap.
Sinds dien gaat het geweldig, heb nooit meer problemen gehad.
Hij slaapt nu van 20.00 uur tot 08.00 uur

succes

heel herkenbaar.
ons zoontje had dit ook
begon na 2 weken en toen hij 8 weken was stopte het van de ene op de andere dag.
heeft ook met darmkrampjes te maken, vertelde ze mij.
heel veel kinderen hebben hier last van de eerste 2 a 3 maanden en zeker een piek tussen 17.00 tot 23.00 uur.

Dit is inderdaad heel herkenbaar omdat het heel normaal babygedrag is!!! De meeste baby's hebben inderdaad 's avonds een periode dat ze meer huilen, en vaak willen ze dan ook heel vaak lekker drinken. Dit heet dus clusteren, zoals eerder ook al geschreven is. Je kindje zorgt er zo zelf voor dat zijn buikje goed gevuld is voor de nacht, en vaak slapen ze daarna wel een aantal uurtjes door.

over het laten huilen: als je je kindje laat huilen zal het inderdaad vanzelf wel ophouden met huilen, maar dit is dan uit wanhoop. ook zal je kindje dan zo wanhopig en gestressed in slaap vallen. lijkt mij niet echt leuk en goed voor je kindje!!! ik heb zelf het boek van Elisabeth Pantley; lekker slapen zonder huilen. kan ik je zeker aanraden!

Heel normaal wat je kindje doet, en ook heel vermoeiend. In het Engels noemen ze het niet voor niets het 'heksenuurtje' als kinderen dit doen.

Clusteren: gewoon lekker steeds aanleggen als hij hapt, zodat hij zich lekker kan voltanken voor de nacht, is  het handigste. Gewoon jezelf met baby en eten en drinken en afstandsbediening op de bank parkeren. Door de hormonen die dan vrijkomen hebben jullie allebei veel meer kans op een lekkere slaapnacht daarna.

Ik zou niet beginnen met inbakeren, of Pacco's of Ria Blom, dat is niet zo goed als je borstvoeding geeft.

Hoi hoi,

Dat is heel normaal hoor, mijn kinderen hebben dat ook allemaal gehad.
De jongste is nu 6mnd en heeft het eigenlijk alleen nog tussen 7 en 8 s'avonds, dus 1 troost het word echt minder..
Ik denk dat je gewoon op je gevoel af moet gaan, je kunt echt wel rondlopen met je kind als dat helpt maar je moet ook proberen je niet schuldig te voelen om ze af en toe te laten huilen, ik hou het in ieder geval niet vol om de hele avond met ze rond te zeulen.
Misschien dat een draagzak helpt, dan heb je toch ook je handen vrij om wat kleine dingen te doen en ze worden dan ook niet snel zo zwaar..

Veel succes gr MJ

Nog even toevoegen: ik bedoel echt  een draagzak, soms werkt dat beter als een doek nl omdat ze stevig tegen je aan gedrukt worden!

Gr MJ

Ik heb betere ervaringen met een draagdoek, omdat je dan veel directer lichaamscontact hebt als met een zak of bjorn, en omdat je die helemaal op maat kunt knopen.

Terug
Bovenaan