Trouwen of....

Hai!!

Opzich valt dat nog wel mee hoor. Tenminste, voor een stukje papier is het veel geld..dat wel!
Denk dat het rond de 25 euro kost.....dat is nog wel te betalen toc :p

x Druifje

quote: 1984_Nathalie_1984 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('20-05-2008 13:14:17'));

Ja en die uittreksels moeten altijd geld kosten en mogen vaak maar zo oud zijn, blablabla. Ik verbaas me er keer op keer weer over hoeveel zo'n klein kopietje kost.

Hallo allemaal,

wij zijn ook zwanger en mijn vriend en ik stonden ook voor het dilema, hoe gaan we alles nu goed regelen. Wij willen wel ooit trouwen maar dan ook een groot feest geven en daar hebben wij nu geen geld voor.
Op de site van postbus 51 vonden wij een boekje met informatie over samenlevingscontract, trouwen of geregistreerd partnerschap.
Als je alleen samenwoont moet je dus het kind erkennen en via de rechtbank ouderlijk gezag aanvragen. Als je getrouwd bent is alles geregeld. En met geregistreerd partnerschap moet de vader alleen het kind erkennen (dat is zo geregeld) en krijgt dan automatisch het ouderlijk gezag.
Wij hebben gekozen voor geregistreerd partnerschap en gaan dit dan ook dit jaar nog doen. Het grootste voordeel vind ik zelf dat je ook de achternaam van je partner kunt aannemen en dus dezelfde achternaam krijgt als je baby. En dat je een geregistreerd partnerschap altijd kunt omzetten in een huwelijk, dus altijd nog een keer kunt trouwen. Ik hoop dat ik t zo goed uitgelegd heb. Maar in de folder staat het heel uitgebreid als je er meer over wilt weten.

Groetjes poeh

Nou het kost je ongeveer een kwartier van je tijd en 10,80 echt veel regelen hoor (NOT DUS)

je belt effe je gemeente op en maakt een afspraak, dan ga je je kindje erkennen (liefst wel een beetje op tijd ze zien dat graag voor de 20 weken, mocht er dan iets met jullie kindje gebeuren tijdens de zwangerschap sta je in elk geval als vader ingeschreven dat vind ik wel zo belangrijk) duurt ongeveer 15 minuten dan krijg je een formulier mee die je na de geboorte van je kind moet opsturen en geloof al een week later is het al geregeld allemaal (dus bij de geboorte een extra geboorteakte opvragen en die samen met het formulier opsturen als het geboren is dan heeft de papa evenveel rechten (als plichten) als dat je getrouwd bent...

Ik vind dat trouwen om de reden dat het teveel werk zou zijn zo'n grote onzin, duidelijk niet goed geinformeerd..

heel veel plezier met het regelen is zo'n leuk voorpretje met zijn tweeen!!

Wij hebbe ons vorig jaar laten registreren als partners. Dit omdat we samen een huis hadden gekocht.   Mocht er iets met iemand van ons gebeuren dan kan de ander in het huis blijven wonen.
OOk met het krijgen van kinderen heeft hget voordelen..
Wij hebben het ook op een gratis dag gedaan, zijn daarna met familie uit eten geweest.
Ik heb ook de achternaam van mijn man aangenomen.
Het is eigenlijk het zelfde als trouwen !!   En mocht je later toch willen trouwen dan kun je dit gemakkelijk omzetten..
Kosten waren voor ons iets van 80 euro geloof ik.. alleen voor uittreksels en t trouwboekje..

Succes !

Fijn al die informatie, helpt me een stuk verder! Ja, ieder heeft zijn eigen voorkeur. We hebben in die zin goed geregeld dat als 1 van ons 2 zou overlijden dat we in ieder geval in het huis kunnen blijven wonen. Maar....inderdaad verhalen dat het kindje naar de ouders van gaat....het zou je gebeuren. Ik ga alle informatie opvragen en zorg dat we het vroegtijdig regelen. Financieel is de vader overigens verantwoordelijk op het moment dat je zoveel dagen samenwoont.

hallo allemaal

ook ik ben nu 18 weken zwanger en mijn vriend en ik stonden voor het dilemma kindje erkenen of trouwen. wij zijn mei dit jaar getrouwd op dinsdag ochtend dat was gratis (nou ja niet helemaal dan met uitreksels en zo waren we 65 euro kwijt) we hebben die dag alleen beide ouders broer en zus,twee getuigen ,petekindje met ouders en opa en oma uitgenodigd zodat we ongeveer met 20 man waren. beide hebben we een kostuum gedragen die we hadden gekocht voor de kcommunie van mijn oudste dochter. bruidsboeketje heb ik zelf gemaakt en vlaai en taart kregen we kado van mijn ouders.  we hebben na de huwelijks voltrekking foto's gemaakt in het park en zijn toen thuis lekker gaan lunchen en later nog vlaai met taart genuttigd al met al een super dag.   de kosten voor notaris en dergelijke konden wij onmogelijk betalen vandaar dat we voor trouwen gekozen hebben.

Terug
Bovenaan