trouwen?

ik en mijn vriend kiezen ook voor een partnerschap en niet om meteen te trouwen aangezien we daar nu geen geld voor hebben, dus dat doen we nog ( misschien) op een later tijdstip.

quote: rowie23 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('18-10-2006 12:07:56'));

hai

Mijn vriend en ik zijn nu 9 weken zwanger,
Wij zijn dus niet getrouwd en we moeten samen
naar het gemeentehuis om op papier te laten zetten
Dat mijn vriend de vader is van dit kindje.
Dat kregen wij te horen toen we bij de verlos waren
en kregen meteen een brief mee die we dan in moeten vullen.
Omdat wij dus niet getrouwd zijn moet hij nu al aan gifte gaan doen
om met de geboorte misverstanden te voorkomen, dat is pas sinds
dit jaar van start gegaan zei de verlos.

Groetjes rowie

Het erkennen aar jij het over hebt is al heeel veeel langer zo hoor, en niet sinds dit jaar.

hallo Allemaal

Mijn vriend en ik zijn ook niet getrouwd en hebben daar ook het geld niet voor.
Het geregistreerd partnerschap leek ons wel wat maar dat kost in onze gemeente net zoveel als trouwen, belachelijk. Dat geld bewaar ik liever voor de kleine.
Dus zal mijn vriend moeten erkennen en zal ik niet dezelfde achternaam als het kind hebben. Ik vindt het zo vreemd dat het zo is geregeld in Nederland en dat het ook nog bij iedere gemeente anders is. Ik hoorden namelijk laatst van iemand dat je daar in de gemeente op maandag gratis kan trouwen, nou hier dus niet.

Ook vindt ik dat erkennen iets vernederends hebben, net alsof je 'per ongeluk' zwanger bent geworden. Maar goed als het moet dan doen we dat maar.
Eerst nog maar eens zwanger worden, we zitten pas in ronde 2

Marjolein

Hoi Marjolein,

Weet je zeker dat dat in jou gemeente niet kosteloos kan? In onze gemeente kost partnerschapregistratie en huwelijksvoltrekking ook evenveel, maar je kan allebei op dinsdag- en donderdagochtend om 8.30 en 8.45 uur gratis doen. Je betaalt alleen voor de uittreksels burgerlijke stand. Was nog geen 50 euro. Volgens mij is elke gemeente verplicht de mogelijkheid te bieden om  gratis te trouwen, maar dat weet ik niert helemaal zeker. Daarnaast is het mogelijk om in een andere gemeente dan die waar je woont te trouwen. Kijk anders even in het volgende overzicht: http://trouwtarieven.nl/trouwlocaties/

Hoi,

Wij wilde ook nooit trouwen, maar ik raakte in verwachting van ons eerste kindje Loek*. We hadden zoiets van zullen we dan toch maar gaan trouwen. We vonden dat makkelijker dan gaan erkennen en de hele reutemeteut. We zijn dus getrouwd op 15 aug. vorig jaar.
We zijn in t geheim getrouwd. Dat vonden we wel een leuke grap. Gewoon getuigen van t stadhuis en binnen een kwartier waren we klaar.
We hadden geen zin in een grote bruifloft en daar veel geld aan te spenderen en vonden dit n leuke oplossing.
De week na onze trouw dag hebben we een bbq gegeven en toen pas iedereen verteld dat we getrouwd waren. De rest van de fam en kennissen hebben we een kaart gestuurd met een foto van ons en dat we 15 aug 2005 waren getrouwd.
Dit idee hebben intussen al meerdere mensen overgenomen en wordt door iedereen goed ontvangen. Je hebt dus geen last van een trouwjurk en dergelijke.

Een echte aanrader.

Groetjes tante polla

Hi Noor,

Ik wilde nooit trouwen en ook geen kinderen en moet je kijken waar ik nu zit ... op het zwanger worden forum, getrouwd en wel ... hahaha!
Wij zijn bijna 5 jaar geleden op het strand getrouwd, gewoon omdat we daar zin in hadden en het superromantisch vonden, we waren toen 3 jaar bij elkaar. Ondanks dat ik het nooit wilde en ik er niet zoveel poespas van wilde maken, is het echt superleuk geworden, echt zo ongeveer 'de mooiste dag van m'n leven'.
Dus ... als ik je mocht adviseren gewoon doen... vraag hem ten huwelijk. Weet zeker dat hij  ja zal zeggen en dat je een leuke 'lowbudget' bruiloft  kan organiseren.
Succes, en zet 'm op !
Liefs, BB

Nou, een leuke bruiloft organiseren kan dus voor ieder bedrag eigenlijk
wel. We hebben het er niet vaak over gehad hoe we het dan zouden willen
dus ik moet hem dat gewoon vragen als hij ja heeft gezegd.

Ik heb al bedacht hoe ik het ga doen:

- ik ontvoer hem dus naar een romantisch hotel

- ik hou een speech over hoe lief ik hem vind etc.

- dan geef ik hem een champagnefles waarop gedrukt staat "wil je met me trouwen"

- en dan maar afwachten.....

Ik zit er ook nog over te denken om een ring te kopen voor mezelf,
mocht hij het dan niet leuk vinden dat ik hem gevraagd heb, kan ik
zeggen dat hij nu de kans dan heeft om mij te vragen. Misschien vindt
hij het nl niet stoer naar zijn vrienden toe of zo dat een vrouw hem
vraagt ipv andersom. Wat denken jullie hiervan?

Groetjes Noor

Terug
Bovenaan