Tweede kind?

Help. Ik weet niet waar te beginnen.

Evy wordt over een paar dagen 10 mnd. Sinds enkele weken denk ik wel eens aan een tweede kindje. Ik heb dan vragen zoals: Wanneer is het de beste tijd om aan tweede kind te beginnen? Kan ik dat aan?
Mijn man vraagt nu ook al een paar dagen wanneer we aan een tweede beginnen. Dus nu ben ik er nog meer mee bezig.
Ik wil het beste voor mijn kind, en ik denk dat het leukste voor haar is dat ze zo snel mogelijk een broertje of zusje krijgt.
Als het aan mij ligt.... ik weet het gewoonweg niet :S

Heeft iemand (weer) tips voor me?

Cass

hier exact het zelfde verhaal heb altijd gezegt dat als we kunnen plannen dan een sept,okt of nov kindje
dus mijn man die zei ook al aangezien jij niet meer dan 3 jaar er tussen wil en rond die tijd wil moeten we begin 2012 maar aan de bak..

maar ik zelf ook van wanneer hoe wat waar..
ik moet ook zeggen dat ik het wel heel leuk zou vinden een 2de ben er onbewust zo mee bezig dat ik er geregelt over droom

Ja erg he, dat er zo je onbewust er zoveel mee bezig kan zijn.
Eerst wilde ik er ongeveer 4 jaar tussen hebben. Dan ben je uitgerust en gaat Evy naar school en heb je alle tijd voor de tweede.
Tussen mij en mijn broertje zit bijna 8 jaar tussen en heb helemaal niks aan mijn broertje gehad. Nu is hij 19 en kan ik er fatsoenlijk mee praten. Maar er zijn wel heel wat jaren over heen gegaan. Tussen mijn man en zijn broertje zit 5 jaar. En zelfs hij vond dat te veel.
Dus vandaar dat ik nu zo erg aan het twijfelen ben. Maar ja, net zo goed slaan ze elkaar de hersens in, net zoals mijn neefje met zijn broertje. Die schelen maar 2 jaar.
Dus daarom zit ik oa er zo over in...

dat is broers liefde dat heb je bij ons ook wel..
mijn zus ia namelijk 30 mijn broer 27 ik ben 24 en mijn broertje 22
maar ik kan beter met mijn broertje omgaan dan mijn broer en zus dan is ik en mijn zus al helemaal water en vuur maar dat komt meer door karakter verschillen..

maar vind 2 tot max 3 jaar er tussen mooi
mijn broertje en ik verschillen 15,5maand en zo als wij met elkaar om gaan is wel heel leuke en gezellig

Mijn zusje en ik schelen 2,5 jaar en maakte ook altijd ruzie gehad..

Ik zou dolgraag nu weer zwanger willen worden maar mijn vriend denkt dat we dat nog niet aan kunnen. Ik zit eraan te denken om t te proberen wanneer ik mijn studie klaar heb. Dan zit er 3 jaar tussen

Bij ons zit er op 1 maand en 3 dgn na 4 jaar tussen en ik vind het heerlijk!
De interaktie tussen die 2 is zo speciaal zo leuk.....

We hadden niet gedacht nog een kindje te mogen krijgen altijd gedacht na floortje dat het zo goed was.
Tot een spontane (ongeplande) zwangerschap die toen uitgelopen is op een miskraam. Toen begon het toch wel te kriebelen......
Nu hebben we jochem tis heerlijk 2 kindjes maar zoooo blij dat er 4 jaar tussen zit!!!!

Weet je het is hoe je er zelf in staat wil je het nu "al"
Nou dan ga ervoor het komt altijd wel goed hoeveel er ook tussen zit!

Hier zijn we klaar hier komen geen kindjes meer!
We genieten van onze kanjers!
Maar ieder die er nog voor gaat go en geniet ervan!

liefs louise

Het beste is hoe je over denk.
Wat jou hart zeg en hoe jou gezondheid is.

Voor jou kind is wel leuk om een broertje of zusje te hebben die niet te groot is,maar is niet druk voor jou?heb je plannen voor jou zelf de komende jaren?

Voel jij sterk en gezond om voor twee kleine te zorgen? als dat allles goed is,hoef niet te twifelen.

succes met jou beslising.
Lief Emi

Terug
Bovenaan