Tweede kindje 2023

Hi allemaal,

Dit is vooral een beetje om van me af te schrijven, omdat ik dit verder nog niet met mijn omgeving wil delen. Sinds kort is de wens voor een tweede kindje ineens ontzettend groot.
We hebben al een zoon van ruim 3 en ik moest er, tot een paar maanden geleden, absoluut NIET aan denken (heftige babytijd, werk niet lekker, hormonen, etc). Maar sinds hij iets zelfstandiger wordt de laatste tijd, is die ruimte en wens voor een baby ineens gegroeid.

Afgelopen dinsdag heb ik mijn spiraal laten verwijderen, zodat ik alvast kan kijken hoe mijn lichaam reageert. Omdat ik liever niet weer de hoogzwanger - newborn fase in volle hittegolf zomer zou hebben - en het bij onze eerste heel snel ging allemaal - gaan we nog niet direct "beginnen". Uiteraard weet ik trouwens dat we hiermee geluk hadden vorige keer, en dat verwacht ik ook zeker niet weer. Alleen zekere voor het onzekere maakt toch dat we nov/dec/jan even overslaan qua pogingen nog en we vanaf ergens februari 2023 weer eens zullen kijken of het ons gegeven is.

Ik vind het echt super spannend! Bijna spannender dan toen we voor de eerste keer gingen proberen. Ben benieuwd of er meer mensen zijn in een vergelijkbare situatie. En zoals gezegd, beetje van me af schrijven omdat ik het verder nog niet wil delen.
 
Hier een beetje eenzelfde situatie :) Zoontje van 3, wilden het heel lang bij 1 houden (het was een makkelijke baby, maar voelde compleet). Het ging dit jaar toch weer kriebelen, bewust nog even gewacht ivm nieuwe baan (eerste keer was ik ook héél snel zwanger, toch iets waar je rekening mee houdt inderdaad), toen ervoor gegaan en (inderdaad dus weer meteen ?) nu zwanger. Uitgerekend juni/juli, dus ik zit wel lekker in de hitte waarschijnlijk hahah. Voor ons was de gedachte 'je weet niet of het weer zo snel gaat' wel een reden om niet te wachten ?
Vind het ook superspannend!! Juist omdat het een tweede is :) die komt toch in een al bestaand gezin waarin niet meer alle tijd van de wereld is voor een baby
:)
 
Hoi hoi,
 
Ook hier een soortgelijke situatie.
Al is bij mij het gat nog groter... Mijn zoontje is al 5.
Mijn partner wilde absoluut geen tweede en de eerste twee jaar vond ik dat ook prima aangezien mijn bevalling en de periode erna alles behalve soepel gingen.
Bij mij ging het daarna toch weer kriebelen maar wilde mijn partner niet pushen.
Een tijdje terug toch het onderwerp weer aangehaaldnen samen wen goed gesprek gehad  waarin hj aangaf toch nog voor een tweede wil gaan! 
Ik ben al een tijdje gestopt met anticonceptie om andere redenen maar we hebben het al die tijd wel veilig gedaan.
Laatst voor het eerst een keer niet, en volgens mijn berekeningen (helaas niet mijn sterkste kant)  zo rond mijn vruchtbare periode.
Nu ga ik er niet zomaar vanuit dat het in één keer raak is, al wad dat tijdens de zwangerschap van mijn zoontje ook vrij snel... 
Zo spannend allemaal 
 
 
 
Wij hebben gisteren besloten van start te gaan met onze wens voor een derde (is dat ook goed?). 

We hebben een dochter van 2,5 en een dochter van 7 maanden. Ze komen beiden uit een medisch traject en de oudste duurde 4 jaar. De jongste ging sneller omdat we wisten wat er speelde. Inmiddels ben ik 39 en willen we het nog 1 keer proberen. Mocht het niet lukken, dan ben ik gezegend met mijn meiden. Maar 3 voelt toch wel heel mooi hoor! Alleen wel even snel doorpakken dus, ivm mijn leeftijd en de kansen. 

Het is inderdaad wel fijn om er ergens over te kunnen praten. 
 
Ik zie dat er al een tijdje niet meer op dit forum is gereageerd, hoe gaat het met jullie? 
Ik heb momenteel nog een spiraal maar ga die deze maand laten verwijderen. Zelf ben ik al wel een jaartje toe aan een 2e (hebben al een zoontje van 3) maar mijn vriend gaf steeds aan er voorlopig echt nog niet aan te willen beginnen om wat praktische redenen. Ik zag het de komende tijd dus echt nog niet gebeuren.... tot hij ineens 2 weken terug erover begon dat hij er wel voor wilt gaan! Ik was echt helemaal verbaasd en blij, heb er zó veel zin in. 
Voor de goede zwangerschap van mn zoontje had ik een miskraam en daarna duurde het 1,5 jaar voor ik opnieuw zwanger was, ben dus heel benieuwd hoe lang we nu geduld moeten gaan hebben. 
 
Inderdaad tijdje stil geweest hier. Bedankt iedereen nog trouwens voor de leuke reacties op mijn initiele start van dit topic! En @Yima: iedereen is uiteraard "welkom"! ;)
Wij gaan dus vanaf deze maand 'beginnen'. Niet heel actief met getimede seks ofzo, maar de eerste maand zonder voorbehoedsmiddelen. Ben benieuwd!
@Mamaen spannend! Ik hoop dat jullie (en iedereen eigenlijk) voor de 2e geen 1,5 jaar geduld hoeven te hebben. Wat voor spiraal heb je nu, koper of eentje met hormonen waar je lichaam misschien nog even van moet bijkomen? 
 
Hallo Dames. Ik doe ook mee voor een tweede kindje ☺️. We hebben al een lieverd van 3 jaar. Eind nov testte ik positief maar dat is helaas een miskraam geworden voor kerst. Dus nu met frisse moed het nieuwe jaar in en hopen dat het ons gegund is om snel weer zwanger te zijn, en dat het dan goed gaat. Ik duim voor jullie!
 
@Gebruiker10328006 spannend, nu dus echt begonnen! Snap dat je het nog niet te veel wilt timen, heb je wel gewoon een regelmatige cyclus? 
Ik heb een koperspiraal en gewoon elke maand ongesteld dus dat is nu wel fijn! Verwacht dus dat m'n spiraal niet veel invloed zal hebben. 


@ZazouTwee wat verdrietig van je miskraam, heb je dat al eerder meegemaakt? Hopen inderdaad op een vlotte nieuwe, gezonde zwangerschap!
 
Terug
Bovenaan