Tweede moderna vaccinatie in eerste trimester

<p>Hoi dames,</p><p>Ik ben een aantal weken terug met Moderna gevaccineerd. Toen wist ik nog niet dat ik zwanger was, achteraf was het 2 dagen na de bevruchting. Ik maak me daar niet zo'n zorgen over. Ik vind de tweede prik een beetje spannender aangezien de kans op bijwerkingen en koorts daar groter is. Schijnbaar is koorts vooral "gevaarlijk" binnen de eerste 8 weken zwangerschap. De tweede prik staat bij mij gepland rond de 6 weken zwangerschap.</p><p>Zitten er anderen hier in dezelfde situatie? Welke keuze mbt die tweede prik maken jullie en waarom? </p>

Ik had mijn eerste prik AstraZeneca rond de 7-8 weken en heb toen ook wat verhoging gehad. Zowel mijn huisarts als mijn gynaecoloog zeiden toen dat dat geen kwaad kon als je maar een dagje of 2 een beetje koorts had. Een week of langer hoge koorts hebben is wel schadelijk. Je kan ook altijd paracetamol nemen als je je echt niet goed voelt. Je hoeft je zeker geen zorgen te maken! Ik ben ondertussen 18 weken ver en alles gaat gewoon goed hier met de baby ☺️.

Deze vraag zou ik aan je huisarts of gynaecoloog voorleggen. Misschien kun je de vaccinatie sowieso een paar weken uitstellen?

Ik ben niet zwanger maar wel met moderna gevaccineerd.. De eerste prik geen last, van de 2e idd beroerd, koorts, koude rillingen... Maar t duurde nog geen 24 uur... Mn collega met wie ik samen ging prikken heeft 0 klachten gehad ??

Ik heb ook met dit dilemma rond gelopen. Testte woensdag positief en vrijdag stond mijn tweede vaccinatie gepland met moderna. Ik was op het moment van prikken 4 weken en ervoor gekozen om me niet in te laten enten.
Gynaecoloog adviseerde om het wel te doen maar vond het het eng.

Hoi Minni, ik snap je advies. Echter heb ik al met iedereen gebeld en ze geven allemaal ander advies. De keus ligt dus bij mij, vandaar dat ik hier raad vraag!

Ja lastig dat sommige geen last hebben en sommige koorts. Als het maar 1 dagje is, is het inderdaad niet zo heel gevaarlijk geloof ik. Maar toch.. ik weet het nog niet zo goed.

@gebruiker1033-
Weet jij of we eventueel in een later stadium nog aan de beurt komen komen op basis van leeftijd? Ik zou de prik in begin derde trimester bijv wel graag willen omdat Corona tijdens dat trimester nog veel erger is. Het zou me wel een fijn idee geven om gevaccineerd te zijn maar gewoon niet zo vroeg in mijn zwangerschap.

Natuurlijk moet je doen wat goed voor jou voelt, maar ik zou hem wel haken. Koorts is idd niet zo goed in de zwangerschap, maar dan gaat het vooral om hoge koorts die lang aanhoudt. Dat is bij deze prik niet te verwachten. En ik denk dat de voordelen van volledig ingeënt zijn (zeker als zwangere), opwegen tegen de nadelen en bijwerkingen die je misschien niet eens gaat krijgen.. 
Succes met je keuze! 

Terug
Bovenaan