Tweede moderna vaccinatie in eerste trimester

Ik zit met precies hetzelfde dilemma. 27 juni kwam ik erachter dat ik zwanger ben en 29 juni mijn eerste vaccinatie gehaald van Pfizer. 4 augustus heb ik mijn tweede maar ben dan volgens eigen berekening 10 weken. Vind het echt lastig wat te doen. Had de ggd al gebeld maar zij zeggen als je je afspraak verzet, je helemaal onderaan de lijst komt te staan en wie weet wanneer je dan weer aan de beurt bent. Er mag toch maar een maximale tijd tussen 2 vaccins zitten?

@CFK, ja er wordt inderdaad aangeraden maximaal een aantal weken tussen de prikken te laten. Maar onderzoek is nog bezig over wat er gebeurd als er langer tussen zit. In principe bouw je dan weer antistoffen op dus ik denk dat het wel helpt ondanks dat er langer tussen zit, maar ze zijn natuurlijk al bezig met eventueel derde prikken.. dus ze weten het denk ik nog niet zo. Als je met je tweede prik al 10 weken bent, zou ik hem persoonlijk wel al halen :)

Hoi!
jij hebt vandaag je termijnecho toch? Succes! Hopelijk is alles goed!
Van mijn huisarts werd ik niet wijzer, van de verloskundige wel. Die raadt aan om de prik na 12 weken te nemen. Dus dat ga ik dan ook doen. 6 weken is wel heel pril nog, dus ik voel me er prettiger bij als ik de prik na de 12 weken haal. 

Hier nog een handige overzichtssite:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/07/12/hoe-goed-werken-de-coronavaccins-tegen-de-varianten/

Laat me wel nadenken over een tweede prik, eigenlijk lijkt die tweede prik niet perse nodig. Ik ben met moderna nu ook al ruim goed beschermt.

Hoi, het advies welke ik heb gekregen is om pas te vaccineren na het 1e trimester dus na 12 weken. Het kindje is dan idd af en moet dan gaan groeien. In het 1e trimester kan door de bijwerkingen "koorts" een miskraam tot stand komen. Het advies heb ik gekregen van het Erasmus/ maasstad hier lopen wij ivm fertiliteit traject. De 1e inenting heb ik gehad voor ik zwanger was, die is gelukkig binnen nu met de stijgingen van de besmettingen. Over 6 weken de 2 inenting. Succes allemaal. 

Terug
Bovenaan