tweede of derde kindje of misschien zelfs vierde

Denken jullie daar wel eens overna? Wat zijn de do's en de dont's?

Als kind droomde ik altijd van drie kinderen. Ik denk vooral omdat ik zelf uit een gezin kom met drie kinderen. Ik heb ook altijd opgepast in een gezin met drie kinderen.
Na de geboorte van Isabelle dacht ik werkelijk dat ik een tweede kindje nooit zou durven i.v.m. de zware bevalling. Maar als echte kinderliefhebber ging het al snel weer kriebelen en het leek me ook erg leuk voor Isabelle om in een gezin op te groeien met nog een kindje. Dus werd Charlotte geboren na een supergoede bevalling!
De bevalling is nu geen struikelblok meer voor mij, maar toch weten we bijna 99% zeker dat we niet meer voor een derde kindje gaan.
Mijn man werkt in ploegendienst en dan is het best zwaar om in het weekend alleen voor de kids te zorgen. Straks zijn onze kids iets groter en dan hebben we zin om wat meer leuke dingen te gaan doen. Dingen die we nu niet doen omdat we een baby hebben en dat bijvoorbeeld onhandig is. We willen onze meiden alles geven, het leven is al duur, met drie kinderen lijkt het me helemaal duur. We hebben nu twee gezonde lieve kinderen en mijn gevoel zegt dat ik hier heeeeel erg tevreden mee moet zijn. Ik wil niet meer de spanning van het zwanger zijn en de angst/spanning voor de bevalling. Ook al heb ik daar toch ook wel weer van genoten. Aan de ene kant vind ik het ook best moeilijk, want je beslist het nu voor de rest van je leven! Gelukkig denken mijn man en ik er wel hetzelfde over.
Ben benieuwd hoe jullie erover denken? O ja, ik vind het moederschap wel moeilijker als dat ik verwacht had! hihi. Maar ik vind het ook weer hartstikke geweldig. Jullie begrijpen vast wat ik bedoel!

Groetjes Babybelle

Hey!
Leuk onderwerp.
Hier ook altijd drie kids voor me gezien..
En die droom is uitgekomen!
Nu dus een dochter van 10, een zoon van 7, en een dochter van 2.

Wel is het idd veel zwaarder dan ik ook van te voren dacht hoor..En nu ze ouder worden, is het makkelijker, en moeilijker tegelijk..
Dus hier ook tevreden zo..
Ik ben er lichamelijk ook goed mee weg gekomen, en we hebben drie gezonde kids..Dus wat willen we nog meer.
Maar ik vond het zwanger zijn altijd wel super bijzonder, het mooiste dat er is!
Gr Rina

hey,

ik heb ook altijd gedroomd van een groot gezin.
maar helaas, ik heb een ziekte (factor 5 leiden en homocysteine) en heb een zeer moeilijke zwangerschap gehad bij ikenna met zware zwangerschapsvergiftiging met toevallen en ben tot 2 x toe bijna dood geweest.
ook ikenna heeft tussen de 7de en 8ste maand niks meer toegevoegd gekregen en is bij 36 weken gehaald met spoedkeizersnee.
mocht ik nog ooit zwanger worden zal ik 9 maanden in het ziekenhuis verblijven en heb dus gekozen voor het niet meer opnieuw zwanger worden.

zowel ikenna als ik leven en zijn nu gezond en daar dank ik god op mijn blote knieen voor.

kus jolanda

Leuk onderwerp weer.
Ik ben een grote twijfelaar, ik weet het niet. Ik zou graag nog een kindje krijgen.
MAAR
ik wil nog bij de politie solliciteren als agent, ik heb mijn voetbal wat ik dan weer een tijd op moet geven. De financien vind ik niet zo'n probleem, ik ben zelf opgegroeid bij mijn moeder en we zaten in de bijstand en daar wordt je echt niet slechter van.
Nou ja ik weet t dus niet zo goed....en voorlopig slaapt Gijs vaak niet door (Feline trouwens ook niet de laatste tijd)

groetjes Maris

ps Jolanda, heftig zeg, ik zou dan ook niet meer voor een volgend kindje gaan, want wat als je t niet overleefd, heeft Ikenna zijn mama niet meer.

Hey,

Ik had nooit meer verwacht om 1 kindje te krijgen omdat ik geen relatie meer had toen ik wat ouder werd dus toen ik zwnager was van Roan viel ik bijna van mijn stoel van verbazing!!!
Ik kon Roan zijn vader al wel anderhalf jaar maar we hadden geen serieuze relatie maar wat we wel hadden was wel erg leuk dus toen ik zwanger was zijn we gaan samen wonen en dat gaat nu al 3 jaar goed!
Verder zijn we sinds we in juni alle ziekenhuis uitslagen en genetische uitslagen van Roan hebben gehad weer bezig om zwanger te worden maar helaas tot nu toe nog niets, van binnen is alles in orde volgens de gynacoloog dus is het afwachten maar als we deze zomer niet zwanger worden dan stoppen we ermee want dan vinden we dat ik te oud ben, dat vind ik nu ook wel maar we willen het toch proberen om een broertje of zusje voor Roan te krijgen...

groetjes mascha

Hi, ik vond een gezin met twee kinderen altijd mooi. Toch ben ik nu zwanger van de derde. Gepland.
Mijn oudste is van mijn vorige relatie. Die heeft bij zijn vader ook al een zusje. Wij wilde voor Eline ook een broertje of zusje nog erbij. Moeilijk uit te leggen, maar mijn oudste kan natuurlijk altijd nog beslissen bij zijn vader te wonen, en dan blijft Eline alleen achter. Verder wilde mijn man nog heel graag een "eigen" kindje. Natuurlijk is hij ook dol op mijn oudste, maar het is wel anders dan een eigen kind, denk ik.

Ik ben tevreden met mijn twee meiden nu, maar ook mijn vriend en ik hebben t wel gehad over een derde kindje. Zoals ik er nu naar kijk, zeg ik, ik wil best nog een derde kindje, maar wel als Benthe en Diede naar school gaan, dus op zn vroegst over ongeveer 4 jaar. Ik vind drie schema's namelijk wel erg vermoeiend, dus mocht ik ooit nog een derde willen, dan pas over een aantal jaren. Een beetje hetzelfde als Rina, met toch wat meer tijd er tussen!!

Groetjes

We zijn al ruim een half jaar "bezig" voor een derde kindje, maar in aug. een miskraam gehad van een tweeling, dus we hopen dat het nieuwe jaar een zeer vruchtbaar jaar word voor ons.
ps; Degene die ik ook op hyves heb aub hier niets over melden, aangezien de mensen niet weten dat we hiermee bezig zijn.

Gr. Janneke

Terug
Bovenaan