tweetalig

Ik vind dat echt super, kleine kinderen die al 2 (of meerdere!) talen kunnen spreken..zooo mooi!
Op het kdv hebben we een kindje, die spreekt nederlands tegen zijn vader en frans tegen zijn moeder! Echt vloeiend frans gewoon!!! Geweldig toch!
En nog een kindje die nederlands tegen mama praat en italiaans tegen papa!

Helaas kunnen wij geen andere talen (tenminste, niet vloeiend) dus hier niet 2 talig helaas...wel ook nederlands en dialect!
Mijn vriend is indisch en ik wou echt dat hij dat vloeiend kon praten maar hij kan jammer genoeg maar een paar woorden...

Sil, praten jullie zeeuws.
Leuk!!!!

Hahahaha...ik ben in Zeeland opgegroeid dus ik kan het ook.

@ Issie;
Nee wij praten Flakkees!
Voor een buitenstaander is het verschil met zeeuws bijna niet te horen, maar voor een Flakkeeënaar is het zelfs een belediging als men zegt dat je zeeuws praat.

Oeps...

Sorrie!!!! Mijn oprechte excusues...dat wist ik helemaal niet.

@ Issie;
Maar je kan me dan vast wel verstaan als je in Zeeland bent opgegroeid!
Sil

quote: sil27 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('13-08-2007 19:03:13'));

@ Issie;
Nee wij praten Flakkees!
Voor een buitenstaander is het verschil met zeeuws bijna niet te horen, maar voor een Flakkeeënaar is het zelfs een belediging als men zegt dat je zeeuws praat.

Flakkees is echt een taaltie apart  Mijn schoon-ouders komen er allebei vandaan.
maar is ook niet ver hier vandaan

Groetjes Debby mv B'Elanna

quote: B Elanna reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('13-08-2007 19:51:45'));

quote: sil27 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('13-08-2007 19:03:13'));

@ Issie;
Nee wij praten Flakkees!

Flakkees is echt een taaltie apart  Mijn schoon-ouders komen er allebei vandaan.
maar is ook niet ver hier vandaan

Hé, waar komen jouw schoonouders vandaan dan?
En idd niet ver van jouw vandaan.
It's a small world after all....
Sil

Hey Silly!

Ze komen van Dirksland, en ik zeg wel eens gek-scherend Goeree-oepslakee
Mijn schoonvader kan het wel waarderen... maar mijn schoon-monster.... oeioeioei

Terug
Bovenaan