tweetalig

Dirksland..Da's weer de andere kant van het eiland hé. Daar woont weer een ander slag mensen.
Ik ben van Oost-Flakkee.
Sil

Hoi!

ik ben Ned, mijn man Turks en ons zoontje proberen we ook 2 talig op te voeden. Waarom? Super toch, als je 2 moedertalen hebt? Hoe? Mijn man spreekt consequent turks tegen ons zoontje en ik consequent Nederlands. Ook zijn we actief met praten. Al sta ik maar te koken, ik praat of zing zoveel mogelijk. Mijn man ook zo. We hebben bv een boekje met dierenplaatjes; mijn man zegt de turkse dierennamen en ik de nederlandse (niet tegelijkertijd....). We hopen dat het zo goed komt.

groetjes
Mie

quote: Mie1 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('14-08-2007 12:46:29'));

Hoi!

ik ben Ned, mijn man Turks en ons zoontje proberen we ook 2 talig op te voeden. Waarom? Super toch, als je 2 moedertalen hebt? Hoe? Mijn man spreekt consequent turks tegen ons zoontje en ik consequent Nederlands. Ook zijn we actief met praten. Al sta ik maar te koken, ik praat of zing zoveel mogelijk. Mijn man ook zo. We hebben bv een boekje met dierenplaatjes; mijn man zegt de turkse dierennamen en ik de nederlandse (niet tegelijkertijd....). We hopen dat het zo goed komt.

groetjes
Mie

Hoi Mie,

Grappig ik zit in dezelfde situatie!
Praat jij zelf wel turks ik namelijk nog niet is helemaal mijn eigen schuld we zijn al 5,5 jaar samen dus had het al lang kunnen leren.
En   heeft jou kindje een turkse of nederlandse naam?

Groetjes Char

hoi Char,

mijn zoontje heet Emre, Turks dus. Mijn man en ik zijn 12 jaar samen en ik heb al in het begin van onze relatie een cursus Turks gedaan. Ik spreek het niet vloeiend, maar kan me verstaanbaar maken en kan ook grotendeels gesprekken in het Turks volgen en lezen. Ik heb in Ankara een half jaar gezeten en heb het dus ook goed in de praktijk kunnen brengen. Thuis praten we Nederlands tegen elkaar en blijven dat ook doen. Ik heb begrepen dat het belangrijk is om consequent te zijn in taalgebruik als je je kind 2-talig wilt opvoeden. Dus ik praat geen Turks tegen Emre.

Hoe heet jouw zoontje? En succes met dat Turks leren, lijkt soms wel een spraakgebrek !!

groetjes

Mie

Hoi Mie,

Hopelijk lees je het nog ik zag het berichtje net pas , stom he.
Mijn kindje heet Jayden Eser en mijn schoonouders noemen hem gewoon Eser.
Grappig om iemand tegen te komen in dezelfde situatie ik ken eigenlijk verder niemand met een turkse man of vriend en een kleintje in deze leeftijd.

Groetjes Char

Terug
Bovenaan