twijfel: creche of niet?

Mama Bianca brengt Sep bv  4 uurtjes in de week. Dus één ochtend.. Ook puur voor het sociale aspect. Vind het een heel goed iets. Dat scheelt ook weer wat centjes om een halve dag te brengen..

Hoi,

Ik vind het KDV ook super, Tess ook, ze glimt helemaal als ze de leidsters ziet en haar vriendinnetjes. Toevallig was er dit weekend een kindje bij ons dat niet naar een KDV gaat, hij is 3 weken ouder, en een stuk minder sociaal tegenover Tess, terwijl Tess echt met hem wilde spelen. Hij speelde dus alleen.

Oh en ik denk dat je het verkeerd hebt gelezen, er staat ongeveer 30 euro in de maand. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet precies meer weet hoeveel het ook al weer is. Maar Tess gaat 2 dagen in de week, ik geloof dat het ongeveer 50 euro kost per Maand.

Succes met je keuze.

Nanda

Als Lyanne ongeveer 1,5-2 jaar oud is, wil ik ze ook een halve dag per week naar een kdv brengen, maar ook puur voor het sociale contact.

Gr. Marieke

Ja sorry fout gelezen van die 30 euro. Schaap dat ik ben.

En even over Kiekje. Ik dacht ook dat ze me iets zou mailen wat erop neerkwam dat ze zwaar tegen was. Was oke geweest hoor, ieder zijn mening, maar dat was dus niet zo. Ze heeft me een heel lieve mail gestuurd en is een schat .... wou ik dus nog even rechtzetten.

Ik ben ook helemaal voor het KDV. Cas vindt het helemaal geweldig, ander speelgoed, andere activiteiten, veel andere kindjes om mee te spelen, echt een groot succes.
Bovendien heeft mamma op die dag even de handjes vrij om even iets in het huishouden te doen of boodschappen te doen.
Cas is ons eerste kindje en bij oma is hij ook het middelpunt, dus één keer uhhh en iedereen rent voor hem. Op het KDV moet hij ook wel eens op zijn beurt wachten. Is niet slecht voor hem. Daarnaast vindt hij het ook helemaal het einde! Daarnaast is het ook geweldig dat hij met diverse knutselwerkjes thuiskomt (moederdag, vaderdag, verjaardagen etc)

Yoëll gaat niet naar het kdv, maar ben ook niet tegen een kdv
Ik heb zelf 2 jaar lang gewerkt met kids van 0 tot 4 jaar en weet dus hoe het is.
Maar ik ben zo enorm gelukkig met mn moeder! Ze past anderhalve dag op en dat vind ik voor mezelf een veel fijner gevoel dan een kdv.
Ik weet het, ik ben een muts!

Ik ga met yoëll vaak naar de kinderboerderij en als mn moeder op woensdag bij hem is gaat ze er heen met hem.
Bij mooi weer naar het speeltuintje hier achter, zodat hij toch met andere kids is

Pauline

Als het je gaat om de sociale contacten....je kunt ook met je kindje naar een "muziek op schoot" of gym/ zwem iets toe daar zul je ook veel kinderen van dezelfde leeftijd aantreffen. Ik ben een thuisblijfmama dus mijn kinderen zien ook niet veel andere kindjes als ik ze niet op zoek zeg maar. Maar mede dank zij gym en zwemmen heb ik er vriendinnen bij met kindjes van dezelfde leeftijd. Wat ik ook doe is express met de kleintjes naar een speeltuin om te spelen ook al kan dat ook in de achtertuin. Maar in de speeltuin kunnen ze met andere kindjes spelen. Kinderboerderij is ook zo'n plaats.

Ik heb Merijn ook nooit naar het KDV gebracht en er nooit mee op gym gezeten of op zwemles of i.d.  En ook Siebe gaat nu nergens naar toe. Ik geloof niet dat hij er iets mee geleden heeft, om het zo maar te zeggen.  Merijn gaat nu sinds vorig jaar oktober naar de peuterspeelzaal en daar heeft hij het erg naar zijn zin. Het is dus absoluut geen must hoor om je kind op vroege leeftijd met leeftijdgenootjes in contact te brengen en ik ben er van overtuigd dat je een kind ook echt niet tekort doet om hem/haar niet naar een KDV te brengen. Ze zijn nog zo jong dat ze het besef nog echt niet hebben. Dat ze het leuk vinden, dat geloof ik meteen, maar toch vind ik het geen must!

Bovendien zijn wij als mama's, althans ik, vroeger ook nooit naar een KDV gebracht en ik geloof niet dat ik er minder sociaal door ben, hahahaha. Ik ben overigens wel naar een peuterspeelzaal geweest en ben er redelijk van overtuigd dat dat ongeveer de leeftijd is (zo rond de 2,5-3 jaar) dat het belangrijk wordt kinderen in contact te brengen met andere kinderen, zonder daarmee te willen beweren dat het KDV slecht zou zijn.

Dus maak je er  vooral niet te druk om  en doe gewoon wat je denkt dat goed is voor je kind en niet omdat anderen vinden dat je dat moet doen. Het blijft jouw kind en jij bepaalt uiteindelijk wat goed voor hem/haar is.

Groetjes Fonske.

Terug
Bovenaan