Een voorkeur hebben is helemaal niet erg hoor! Iedereen hoopt natuurlijk in eerste instantie een gezondheid kindje te krijgen of überhaupt een kindje te krijgen en als dat je gegeven is en je dan daarnaast stiekem nog een voorkeur hebt.. so what?
Je weet zelf ook wel dat de kans 50% is dat de derde weer een jongetje wordt, alleen moet je voor jezelf goed weten of je dat ook zou willen. Je zou dan best teleurgesteld mogen zijn, maar je moet dan wel een manier kunnen vinden om je erover heen te zetten.
En er kan wel makkelijk gezegd worden dat je geen voorkeur mag hebben, maar een gevoel is een gevoel en dat kan je niet uitschakelen. Het gaat erom wat je verder met dat gevoel doet.
Wij hebben nu ook een zoontje van 8 maanden en als wij voor een tweede zouden gaan zou ik het heel gaaf vinden als dat een meisje zou worden. Ja ik zou dus ook een voorkeur hebben, maar mocht het toch een jongen worden dan voel ik me daar net zo gezegend mee. Al weet ik wel dat ik dan vast even teleurgesteld zou zijn. Maar een gevoel is niet meer dan menselijk hoor, zou je er niet te schuldig over voelen!
Ik zou er nog even lekker rustig over nadenken en zodra jullie denken dat je een derde kindje wilt (waarbij je hoopt dat het een meisje is), maar wanneer het een jongen blijkt te zijn je je ook gezegende voelt er voor gaan! Succes!