Twijfel; derde kindje na tweeling? Mogelijk ivm toch voorkeur voor geslacht?

Jeetje leest nou niemand wat deze moeder schrijft? 
Ze houd super veel van haar jongens en zeker niet “minder” omdat het jongetjes zijn 
ze is dankbaar omdat ze begrijpt dat het een luxe probleem is dat ze graag een meid zou willen..
ja er zijn veel mensen die niet zwanger kunnen worden dat is ontzettend naar ja er zijn mensen die een miskraam krijgen ook vreselijk en ja er zijn mensen die al zwanger zijn als je naar ze knipoogt de wereld is oneerlijk klopt 
maar dat neemt toch niet weg dat je zo je wensen mag hebben ongeacht of je al kinderen hebt 
Al die extreme berichten dat ze zich moet schamen met omdat ze gezonde kinderen heeft hoezo? 

[quote quote=10169186]Een voorkeur hebben is helemaal niet erg hoor! Iedereen hoopt natuurlijk in eerste instantie een gezondheid kindje te krijgen of überhaupt een kindje te krijgen en als dat je gegeven is en je dan daarnaast stiekem nog een voorkeur hebt.. so what? Je weet zelf ook wel dat de kans 50% is dat de derde weer een jongetje wordt, alleen moet je voor jezelf goed weten of je dat ook zou willen. Je zou dan best teleurgesteld mogen zijn, maar je moet dan wel een manier kunnen vinden om je erover heen te zetten. En er kan wel makkelijk gezegd worden dat je geen voorkeur mag hebben, maar een gevoel is een gevoel en dat kan je niet uitschakelen. Het gaat erom wat je verder met dat gevoel doet. Wij hebben nu ook een zoontje van 8 maanden en als wij voor een tweede zouden gaan zou ik het heel gaaf vinden als dat een meisje zou worden. Ja ik zou dus ook een voorkeur hebben, maar mocht het toch een jongen worden dan voel ik me daar net zo gezegend mee. Al weet ik wel dat ik dan vast even teleurgesteld zou zijn. Maar een gevoel is niet meer dan menselijk hoor, zou je er niet te schuldig over voelen! Ik zou er nog even lekker rustig over nadenken en zodra jullie denken dat je een derde kindje wilt (waarbij je hoopt dat het een meisje is), maar wanneer het een jongen blijkt te zijn je je ook gezegende voelt er voor gaan! Succes![/quote]

ik sluit me ook hierbij aan. Ik heb 2 prachtige zoons en bij de tweede had ik toch een meisje gewild, ik zou me zoon voor geen goud willen veranderen. Een meisje zou ik nog steeds wel willen maar een derde zwangerschap zie ik echt niet zitten..

Hier zou wat vaker open over gesproken moeten worden en vind t dapper dat je je verhaal doet. Raar ook dat het blijkbaar zo moeilijk voor te stellen is voor een ander dat je juist mega van je jongens houdt. Als ik je verhaal lees zou ik nog eens graven bij mezelf op die moeder dochter band in relatie tot die van je eigen moeder. Dat viel mij nml erg op in je verhaal. Zelf heb ik een dochter en ‘stiekem’ (want ja je ziet de reacties) was ik erg blij en had ik daar dus op gehoopt ☺️ maar ik weet diep van binnen dat ik van een jongen net zoveel had gehouden

Wat jammer dat mensen zich niet kunnen verplaatsen in jouw wens, een gevoel is er nu eenmaal en mag er dan ook zijn daar kan jij toch ook niks aan doen. Ik ben trouwens óók pas zwanger geraakt na 3 jaar proberen en een Icsi - traject, maar zie absoluut niet in wat dat met jouw wens te maken heeft, ik vind dat heel iets anders en irrelevant. Wij wisten tijdens de zwangerschap niet wat het geslacht was omdat het onze eerste was had ik geen voorkeur. Maar ik snap heel goed dat jij nu in jouw situatie graag een meisje zou willen, zeker omdat het vrijwel zeker de laatste zwangerschap is die je aangaat.. Wacht het nog even af en probeer voor jezelf duidelijk te krijgen of je een jongetje ook met open armen zou verwelkomen. Je kan daarbij trouwens ook eens professioneel met iemand gaan praten (want nee, daarvoor hoef je absoluut niet “gek” of erg in de war te zijn, een psycholoog kan je helpen dingen voor jezelf op een rijtje te zetten). Misschien ook interessant vanwege wat je schrijft over je moeder en zus. Ik probeer je geen probleem aan te praten hoor, ben er zelf altijd voorstander van om dingen te onderzoeken, aan te gaan en te confronteren evt met hulp van buitenaf. 

Terug
Bovenaan